1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBOX360.. Een nieuwe Revolutie?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Plasticman NL, 30 okt 2005.

1. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt dat ze er 360 gaan verhuren? Misschien gaan ze er maar 36 verhuren.. of 24.. of misschien wel 1000.. hoe weet jij nou dat Videoland er 360 gaat verhuren?

;)

2. Ik bedoelde 'XBOX360' spellen in het algemeen ;)

Heb het even aangepast om het duidelijker te maken*)

Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2005
  3. fllix313

fllix313 Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    ja inderdad tussen de game makers zal grote concurrentie zijn maar de conurrentie voor de console niet. Dus het is niet zo als jij bijv. een goede console op de markt brengt maar de concurent een nog betere dan moet jij een nog betere maken wil je de conurent de baas blijven en dat is er dan niet.

4. Ga er maar vanuit dat er over een jaartje of 5 echt wel weer een 'Console' bij MS van de band af zal 'rollen' Die dan de specificaties van "XBOX360" weer zwaar zal overtreffen. :cool:
    Al zal je denk ik vanaf 2 dec, de grootste vooruitgangen gaan zien in de software.
    Microsoft heeft deze ronde gezorgd voor de ultieme Hardware, De developers gaan nu met de hulp van MICROSOFT hun echte kunsten vertonen..

Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2005
  5. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En om de developers hier een handje in te helpen heeft microsoft een gehele nieuwe manier van development gelanceerd, XNA. Microsoft heeft een complete XNA studio opgericht die het ontwerpen voor spellen van de Xbox360 veel sneller en eenvoudiger moet maken. 1 tool voor alle ontwerpers.

Zoiets heeft geen enkele Software/Hardware gigant gedaan in het verleden.
    Sony gooit zelfs een processor op de markt die ontzettend lastig te programmeren is. Trek je eigen conclusie. Dat heb ik ook gedaan.

De toekomst van Microsoft op de Consolemarkt ziet er zeer veelbelovend uit!

6. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mensen willen altijd een keuze kunnen hebben.
    Is het niet in mobiele telefoons of energie leveranciers,dan wel in de console's die ze kopen.

Dit is immers omdat mede hierdoor de prijs van een product word bepaald.
    Denk aan concurentie etc.

Als MS het zo weet tespelen,dat over een jaar of 10 er nog maar 1 console overblijft,dan zullen de prijzen in zowel games als console's stijgen.
    Het is al eerder gezegt,maar denk aan alle MS software voor de Pc.
    Iets wat voor ons natuurlijk kut is.

De game developers zullen echter wel alles uit de kast moeten trekken om optevallen tussen de honderden anderen developers.
    Iets wat natuurlijk een hoop centjes kan opleveren,maar ook kan leiden tot een falliet verklaring.

Hoe val je immers op tussen honderden andere developpers?

Toch denk ik dat MS zich wel een beetje dit beeld voor ogen heeft.
    Ze hebben alle middelen om dit ook terealiseren,al duurt het even.

De Playstation console's zijn tot nu toe altijd favoriet geweest binnen de gamers.De gehele wereld weet wat een Playstation is.
    Als MS op de manier door gaat zoals ze nu doen,zullen ze langzaam maar zeker meer en meer mensen laten weten dat de Xbox bestaat.

De eerste stap is gezet met de Xbox,de 2e stap word gezet met de Xbox 360.

Wat als het overgrote deel van de Playstation fanbase,ineens kiest voor een Xbox ?

Dan zal Sony minder winst gaan maken,en zelfs verlies kunnen gaan leiden op hun console.Iets wat natuurlijk heel hard aankomt.

Nu heeft een bedrijf als Sony natuurlijk niet maar 1 inkomstenbron,en dus altijd wel centjes achter de hand,maar de vraag is hoelang ze het dan kunnen uitrekken,en met welke ideeen ze komen om hun fanbase terug tewinnen.

Natuurlijk is de fanbase van Sony zo ontzettend groot,dat het wel super moeilijk word al de mensen te overtuigen :)
    Games als Gran Turismo trekken gewoon heel erg veel mensen naar een console,en dat houd niet zomaar op.
    De enige manier is om nog betere games temaken.

Kijk naar Nintendo op dit moment.
    De console verkoopt voor geen meter,en ook de games blijven maar meer van hetzelfde.Ik hoop voor Nintendo echt dat de Revolution gaat brengen wat ze verwachten,want hoelang kunnen ze dit nog volhouden?

Ok,een hoop gespeculeer,maar ik denk wel degelijk dat het ooit kan gebeuren.
    Ik betwijfel echter of ik het wel wil :)

Angelo

7. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Damn, ik heb al e pak bullshit gelezen in deze tread, ma kom, whatever...

8. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Boss, als je dit bullshit vind moet je verder klikken en niet zon reactie plaatsen. Threads waar ik weinig voor voel sla ik ook over. Ik denk dat dit een interessant discussieonderwerp is.

Met alle respect..

9. Je bent zelf ook al aardig op de hoogte van de hele aankomende 'REVOLUTIE' zie ik Petrus :D

Microsoft heeft gewoon de 'kennis' en de 'middelen' om van een 'hoop losse klei' Een 'DIAMANT' te maken.

Microsoft heeft deze keer heel veel Developers die hiervoor de potentie hebben, aangegeven hun te willen helpen met het 'Maken van deze 'Diamantjes' voor de XBOX360 _O_

En microsoft heeft hier een hele 'goede' en 'frisse' manier van aanpakken voor bedacht...

I.p.v. dat ze de kleinere developers die op dit moment met 5 titels tegelijkertijd bezig zijn, door laten gaan..

Kwam MS met een ander idee O-)

MS heeft gezegd ook deze 'Kleine' developpers te willen gaan helpen, en zijn daar al op grote schaal mee bezig, vooral in JAPAN.

Samen met MS gaan de ontwikkelaar's dan het beste concept bepalen van al die 5 titels in ontwikkeling of die er nog gepland staan.
    Als de keuze voor het 'project' dan is gemaakt, kunnen ze vervolgens de totale capaciteit van de HELE studio in dat ene 'project' stoppen..
    En vervolgens krijgen ze daarvoor de hulp van 'MS' om dit volledig te realiseren en waar te maken. Het uiteindelijke 'resultaat'
    1 van de 5 spellen is uitgekomen, maar de kans van topkwaliteit is ineens een heel stuk groter.

Vergelijkbaar met het het 'Halo & Bungie' principe op de huidige XBOX.

Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2005
  10. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd alles nauwlettend in de gaten. Althans, datgene wat ik interessant vind.

Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als er maar 1 systeem zou zijn zou dat de makers niet erg motiveren hun best te doen, ze hebben immers toch al gewonnen.

12. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin. MS staat al jaren aan de top met hun Operating System Windows. Toch blijven er steeds nieuwe versies komen om de consumenten/bedrijfs behoefte te kunnen blijven bevredigen.

Daarbij zullen developers aan de mouw van Microsoft blijven trekken voor nieuwe sterkere hardware. Hetgeen wat verschuift is de concurrentie.

Deze zal niet op consoleniveau, maar op game-developer niveau zich gaan afspelen.

[EDIT] Er schiet me opeens iets te binnen. Sega is ook verdwenen na vele succesvolle jaren met haar consoles. Sega brengt nu spellen uit voor meerdere platformen. Sonic is te vinden op Xbox en Playstation. Het is dus niet ondenkbaar dat Nintendo spellen zou maken voor Microsoft.

Het verleden levert het bewijs
    [EDIT]

Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  13. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 console

Het lijkt opzich natuurlijk super om 1 console te hebben...
    Maarrrrrrrrrr.... Het heeft ook een paar nadelen die niet zo voor de hand liggen.
    1 console betekent 1 bedrijf die de prijzen voor de console zal bepalen, en waardoor er natuurlijk ook minder concurrentie is. Als er veel concurrentie is komen producenten vaak met innovatieve ideeen. Bijvoorbeeld zoals Nintendo nu ook met de revolution controller gaat doen, Sony met de eyetoy doet en zoals Microsoft Xbox live heeft. Het gaat er om om je product aantrekkelijker om te kopen dan de rest te maken. Dit zal zijn met prijsverlagingen, extra pack's (zoals console met spel), korting ergens op enzovoorts.

In het begin van deze post werd er een vergelijking gemaakt met de film industrie die helemaal niet klopt. Het gaat over dat de filmindustrie maar 1 soort standaard heeft. Je heb heel veel verschillende soorten DVD spelers en films. Filmproducenten maken toch ook aanbiedingen zoals een hele serie in 1 box ofzo?|:- Filmproducenten concurreren met elkaar door zo mooi mogelijke films te maken. En uitgevers proberen de beste producenten in hun zakkie te krijgen.

Om hier verder maar niet op door te gaan.. O-) ...

Verder zullen kleine producenten van spellen niet meer de mogelijkheid krijgen om spellen te ontwikkelen, de grote producenten (zoals EA)slokken dan namelijk de hele winst op. Dit omdat die producenten dan zo'n grote winst gaan maken dat ze iedereen er makkelijk uit kunnen concureren. Spellen worden dan echt voor de massa geproduceerd. Zoals het nu is heb je veel meer diversiteit. Tuurlijk moet je nu als je een bepaalde game wilt hebben een andere console kopen, maar hoe duur zijn die nu nog? Bijna niks meer.

Een ding zou misschien wel voordelig zijn:
    Dat als er een groot kwaliteitskeurmerk komt voor die console dat al die baggerspellen gewoon niet meer worden uitgegeven. Dat is het enigste wat ik nu nog op elke console mis... Een normaal keurmerk....
    Maargoed ik draaf door...:+

:9 _0/

14. Zo krijgen juist de 'kleinere' developers ook een kans, en ze pakken die echtwel met beide handen aan van MS. _O_
    EN 'Kleine" developers willen GROOT worden...:cool:
    Deze heren zal je dan ook echt niet betrappen met hun beentjes op tafel, zoals bij veel van de 'grotere' developers...}:]
    Als deze heren dan ook nogeens de krachtigste 'Engines' ter wereld ter beschikking krijgen.. Kan ik jullie verzekeren dat ons niks anders dan heel veel mooi's te wachten gaat staan de komende jaren :cool:

Het enigste 'grote' nadeel wat me eigenlijk ooit te binnen was geschoten over deze kwestie, is precies dezelfde als die bij veel van jullie hier ook gelijk tebinnen schoot..

"Dat er 'geen' concurrentie meer tussen de console's zou komen.... :mad:

Maar, ik bedacht me toen vrij snel..:D

Dit gaat waarschijnlijk juist EEN van de grootste VOORDELEN ooit betekenen.

Er is dan gelijk ook een eind gekomen, aan de 'onneindige' strijd tussen de verschillende fabrikanten om iedere keer maar weer zo snel mogelijk met nieuwe console's op de markt te komen. Alleen maar omdat ze er weer als eerste willen zijn...
    Terwijl de "Software" of de 'developers' er vaak nog geeneens om vragen..:{
    Dat is toch pure geldklopperij? En dit had zo nog eeuwig doorgegaan.

Er komt echt wel weer een opvolger van de 'XBOX360' over een aantal jaren.
    En reken maar dat ze bij MS dondersgoed weten.....
    Dat ze dan wel meer met een hele "Brute machine" uit de toverdoos moeten komen, als ze ons er dan weer van willen overtuigen om over te stappen van onze 360's *)

15. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou bovenstaande niet voor 1 console bedacht kunnen worden? Juist hierdoor kunnen developers zich onderscheiden van elkaar. Nintendo met haar creativiteit kan zich focussen op creativiteit, en Microsoft zorgt wel dat ze een hele sterke machine neerzetten die de creativiteit kan verwerkelijken.

De hardware is niet bepalend voor de ondersteuning van die maffe afstandsbediening van de Revolution. Software moet de werking mogelijk maken. Het risico van Nintendo is enorm dat er slechts een kleine markt is voor hun "aparte" spellen die niet meegaan in de High Def stroming van Sony en MS.

Het zou voor Nintendo ideaal zijn als ze slechts de spellen hoeven te ontwerpen terwijl ze patent hebben op hun "afstandsbediening / controller / ding". Ze hebben dan alleenrecht voor hun creativiteit.

"Sony wil een cameraspelletje gebruiken? Dan schrijven we daar toch software voor? We zijn toch de grootste softwareleverancier van heel de wereld!" Zo zal Microsoft denken.

Ze doen dit nu al, binnenshuis.
    Developers willen een console die makkelijk te programmeren is, dan geven ze die hun toch?
    Developers willen software om spellen snel en efficienter te kunnen maken, dan geven ze hun die toch? XNA Studios, een compleet nieuw bedrijf wat Microsoft hiervoor heeft opgericht.

Vergelijk het eens met de PC. Dit is ook 1 platform waarvoor alle spellen geschreven worden. Is hier geen concurrentie tussen de developers? Zijn hier de prijzen ontzettend hoog? Er zijn ontzettend veel spellen die alleen op de PC uitkomen en toch blijft er heel veel geld in spelen.

Ik ben absoluut geen Xbox fanboy die PS3 in de grond wil boren. Ik ben me alleen heel erg bewust van de grote invloed die Microsoft kan uitoefenen op de gamesmarkt.

16. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat heel veel geld in pc wereld om?

Waar komt Oblivion nog meer op behalve pc? Precies de Xbox..
    En halflife 2?
    Farcry?
    Brothers in arms?
    Call of duty?
    Serious sam?
    Delta force: Black hawk down?

Het lijkt me duidelijk dat de pc markt niet meer al te groot is (of dat er veels te veel illegaliteit is :'-( ) en dat pc developers andere bronnen van inkomsten zoeken, want met de pc alleen red je het niet meer!

Bovendien , bedoel je dat Nintendo een controller zou moeten maken voor 1 console die van een andere fabrikant is? Denk je dat Nintendo dan alle winst zal pakken van het product? Nee ze zullen dan ook nog rechten moeten betalen om dat voor die console te moeten produceren.
    Hardware niet bepalend? Je zal toch echt in die machine een receiver moeten hebben om die signalen in te verwerken en door te berekenen in het spel.

Bovendien richt Nintendo zich nog steeds teveel op de japanse markt, daar diggen ze die dingen wel. Het is ook gewoon mogelijk om een normale controller te kopen.

Ik kom hier nog wel op verder want ik ga nu ff werken... |:-

17. Dit is juist weer een 'MEGA" voordeel die je hier weer opnoemt GANON:D

Voor al deze developper's is dit nu juist een perfecte reden en stimulans om over te stappen naar het maken van 'XBOX360' games.
    De kans op kopieren wordt helemaal beperkt op de 36O. En voor mensen die op live willen (iedereen) zal dit worden uitgesloten)

En hun hele doelgroep bestaat dan ook niet alleen meer uit de 'gamers' die elk jaar een nieuwe videokaart kopen van 250,-

Maar iedereen met dezelfde 360, met die ene standaard..

18. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel rustig ineens op deze topic...

Je heb helemaal gelijk hoor Jeroen B :D Haha

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Deze topic gaat nergens over. Als consument is het tog veel beter om keuze te hebben. Als er 1 console is zetten ze vette hoge prijzen neer. Is met alles zo--> laten we 1 auto maken...

20. Aan je reactie te lezen heb je deze hele thread amper bekeken, helemaal niks van begrepen en begint meteeen maar weer wat te brullen...:{

Dat het je petje te boven gaat, wil nog niet meteen zeggen dat het onzin is of nergens over gaat....

Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2005

Deel Deze Pagina