1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox360 in de bioscoop (veel foto's)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Joris Springer, 1 mei 2006.

  1. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Aangezien ik niet precies weet waar ik dit het beste kan posten plaats ik het maar hier.

    Binnenkort is er in de Utopolis bioscoop in Almere een Lan party waarbij o.a. de Xbox360 wordt aangesloten op de projector in zaal1 (21 bij 9 meter). Deze lan party (UML2, Utopolis Mega Lan Party 2) zal daarbij naast gamen op de pc ook gamen op de Xbox360 (hoogstwaarschijnlijk) uitproberen.

    Aangezien de lan party eind deze maand zal zijn had het haast. Dus afgelopen vrijdag kreeg ik toestemming van mijn baas om de console aan te sluiten en het te testen.

    Het lijkt misschien vreemd die lege ruimte onder de projector maar de servers kregen een upgrade dus was de oude server eruit gehaald. Deze is inmiddels vervangen door een nieuw model maar dat heeft geen invloed op het beeld.

    Voor de liefhebbers even de details van de projector:
    Het betreft een Barco DP100 projector (2K DLP).

    Digital MicroMirror Device™ 3 x 1.2” dark metal type
    Advanced DLP Cinema™ signal processing: CineCanvas™ image management;
    CinePallette™ color management, CineBlack™ contrast management and CineLink™
    security management
    Native resolution 2048 x 1080
    Housing Hermetically sealed DMD™ and optical assembly
    Mounting Standing on pedestal
    Up to 15 degrees tilt on pedestal
    Lamp 3k to 7k Xenon arc lamp sizes
    Compatible with standard and high performance lamp types
    Brightness (at 14ftL and gain = 1.8) Meets or exceeds SMPTE screen brightness standards
    up to 20m (65.6ft) wide
    adjustable light output
    CLO software
    Contrast ratio 2000:1
    Digital Video Inputs 2 x SMPTE 292M inputs, selectable as single or as dual link
    Prime Lenses M25 1.25 - 1.45:1 / M25 1.45 - 1.8:1 / M25 1.8 - 2.4:1 / M25 2.2 - 3.0:1 zoom and M25 3.0 - 4.3:1
    Projector Diagnostics Via touch screen
    Via D-Cine Communicator control software
    Via SNMP agent
    Power Requirements 3 x 400V + N or 3 x 220V version available
    max. 27,000 BTU/hr (with 6kW lamp)
    Dimensions projector head:
    640(H) x 730(W) x 1170(D) mm / 24.2(H) x 28.7(W) x 46.1(D) inch

    projector head + pedestal:
    1466(H) x 730(W) x 1170(D) mm / 57.7(H) x 28.7(W) x 46.1(D) inch
    Weight projector head + pedestal:
    approx. 205kg (452lb)
    Options CLO - Constant Light Output control
    Anamorphic lens fitting for 1.25:1 scope lens
    Acsar 2 Alternative Content Input Processor
    SNMP agent
    Post production package
    · CLO
    · Higher contrast (2400:1)
    · Motorised lens holder
    · Post production communicator software

    Oftewel volledig HD.
    Verder was de Xbox360 aangesloten op de VGA (D-sub) aansluiting van de Ascar add-on voor deze projector.

    De test werd gehouden in zaal2 die 17 rijen heeft en in totaal ongeveer 385 stoelen. Waarbij de zaal een THX Certificaat heeft. Verder had de controller in de volledige zaal contact met de Xbox360.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    En 2e deel fotos:


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ziet er geinig uit :) ... was het beeld ook super goed? ziet er nu wat wazig uit :eek:
     
  4. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    waar ga je zitten dan? gewoon ergens op de middelste rij ? met een draadlose controller? moet je wel kijken of dat lukt. En hoe zit het met het geluid?

    Dit is wel erg vet :) kan je misschien voor duidelijkere foto's van het scherm laten zien? ik zie het nu wat wazig, is dat in het echt wel goed scherp? anders moet je hem wat kleiner maken!

    Zeker een mooi idee :cool:
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Holy shit vet man!
     
  6. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit was het, voor hogere resolutie fotos kan je mij uiteraard mailen indien gewenst.

    En ja, na dit wil je niet meer op een tv gamen want zo een scherm is wel erg vet. Wat jammer was dat de projector de 16:9 resolutie niet wou pakken, hierdoor was het beeld een beetje vervormdt. Dit is bij de lan uiteraard wel opgelost. Is gewoon een kwestie van de barco programmeren.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Jammer dat de foto's zo donker zijn, dat was irl helderder neem ik aan!
    Maar damn wat ben ik jaloers op jou, ik denk niet dat er veel mensen op deze aardkloot rondlopen die ooit zo groot hebben gegamed :+
     
  8. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    De slechte beeldkwaliteit komt van de camera (maar 3mp), het beeld was fantastisch als je in de zaal zat (moet ook wel, zaal heeft een thx certificaat niet voor niets gekregen), veel fotos zijn gezoomd met de camera vandaar.

    Xbox stond trouwens ingesteld op 720p vandaar de vervorming in het beeld omdat de ascar nog niet juist was ingesteld op dat moment voor dit soort momenten.
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2006
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    DAs natuurlijk een droom voor menig gamer!!! alleen idd jammer vande kwaliteit foto's.. zo denk je dat t er niet uitziet.
     
  10. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1

    Tja eigenlijk is gewoon de Lan Party DE plek om het in het echt te zien denk ik zo.
    Verder hoorde ik van sommige collega's dat sommige foto's nauwelijks zichtbaar zijn op normale monitoren, mijn excuses daarvoor, ik heb de fotos ingelezen op de laptop waar het wel zichtbaar op was :mad:
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wanneer word de lan gehouden en kunnen er nog een aantal mesen komen kijken :eek: ... Leuk met split screen games ... zelfs Halo 2 kan er dan nog steeds tof uit zien
     
  12. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Quote van de officiele site van de lanparty:

    Op vrijdag 26 mei tot en met zondag 28 mei 2006 wordt er voor de tweede keer een super gave Mega LAN-party in de digitale UTOPOLIS bioscoop in Almere gehouden


    Terwijl 350 gamers het met en tegen elkaar opnemen in verschillende games van firstperson shooters, tot RTS, sport en fun games , kunnen de toeschouwers relaxed op de 21 meter (!!!) grote schermen meekijken.

    De url is: http://www.utopolis.nl/top.aspx?cid=965

    Maar toeschouwer zijn kan dus ook.

    Halo2 had trouwens via component contrast problemen, met VGA kabel nog niet geprobeerd maar aangezien PGR3 via component ook contrast problemen had lijkt het mij dat die bij de VGA kabel verdwenen zullen zijn want via VGA zag het er normaal uit als op een normale tv en hdtv
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2006
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Waarom staat het in godsnaam op 4:3.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Lezen :+
     
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat ik de Ascar niet kan programmeren en dat dus nog gedaan moet worden. Er was wel een optie van 16/9 maar toen schakelde de projector automatisch weer terug.
    Bij de lan werkt het uiteraard wel gewoon, dit was gewoon een test om te kijken of het goed zou werken. Houd er verder ook rekening mee dat de projector gewoon niet ontworpen is voor een console, hij is echt bedoeld om films af te spelen, dat dit kan is gewoon een leuk extraatje.
    Denk dus ook niet dat op mijn werk er een Xbox360 vast op is aangesloten. Het was gewoon mijn eigen Xbox360 en hier moest ik ook toestemming voor vragen. De lamp is namelijk veelste duur om eventjes mee te gaan gamen.
     
  16. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon zelf ook in almere dus ik kom waarschijnlijk!
     
  17. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me heel stoer gamen, maar het ziet er idd wel heel wazig uit. Dat is wel jammer.
     
  18. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja ik heb helaas niet een betere camera en een afstand van +10 meter gaat toch lastig fotograferen in een donkere zaal (wel met flitser maar dat verergerde denk ik de kwaliteit)
     
  19. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_, jmmr dat het wazig is maar lijkt me toch nog 10 keer beter dan op een analoge tv van 15 tv:mad:. Krijg toch binnin kort een nieuwe tv, en nee het wordt geen hdtv;) _0/
     
  20. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    als je flits met fototoestel wordt de sluitertijd korter, en aangezien de flitser die afstand niet kan overbruggen is er dus weinig lichtopbrengst bij het maken van een foto met flits. Wat resulteert in donkere foto.

    ik stel voor om een foto te maken met een statief, zonder flitser. dan krijg je het beeld een stuk helderder. zonder flitser moet de sluitertijd ook wat langer zijn. daarom kun je hem ook niet vast hebben anders beweeg je teveel en wordt het alsnog onscherp :mad:.

    kben benieuwd hoe het er verder nog uitziet :)
     

Deel Deze Pagina