1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xboxworld Games of the Generation

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 11 nov 2013.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Maaan, zit bij toeval mijn X360 achievements door te scrollen. Was X360/PS3 generatie echt zo fris en veel beter dan huidige generatie?
    Waar zijn de games zoals The Darkness, BioShock, Deus Ex, L.A. Noire, Batman Arkham, Mass Effect-trilogie, Mirror's Edge, Rockstar-games en BioWare games? Yeah, iedereen speelt nu meer op safe tegenwoordig en kleinere studios zijn er niet echt meer. Veel grotere studios zijn ook gone, hebben de licenties verkocht en zijn verder gegaan of juist gesloten. Games kosten miljoenen, dus ze kijken wel uit waar ze aan beginnen. Grote uitgevers poepen ook minder games uit tegenwoordig lijkt het. Het duurt deze generatie 4,5 jaar tot we een volwaardige nieuwe Rockstar game krijgen. Wat opnieuw een sequel is op een legendarische game. Hoe lang voor een nieuwe IP van Rockstar, of GTA?

    Alle sequels of spinoffs van een vorige generatie game is of geflopt of heeft goed gewerkt maar nooit een impact achtergelaten krijg ik het gevoel wat andere wel deden. Deus Ex Humankind Divided, Mirror's Edge Catalyst, Gears of War 4, Halo 328474, in ways MGS5, Mass Effect Andromeda, Mafia 3, Fallout 4. Het zal allemaal verkocht worden sowieso, maar ik krijg het gevoel dat ze nooit kunnen tippen aan hun voorgangers. Een kleine selectie zoals Uncharted 4 of Witcher 3 doen dat wel. Zal The Last of Us 2 kunnen overtreffen wat het eerste deel heeft gedaan op dat moment destijds, betwijfel het bijvoorbeeld? God Of War 4, same.

    Sure, vele proberen nog steeds met nieuwe dingen te komen zoals Horizon Zero Dawn en andere genoeg geweldige games. Maar persoonlijk vind ik dat allemaal op elkaar lijken, net zoals de nieuwe game van BioWare. Weer mechsuits, robots, dit, dat. We been there guys. Hoe kan een ontwikkelaar als BioWare dat een game maakte in een Imperial China setting, een Lord of The Rings setting om zo maar te noemen en een space opera setting terugvallen op zoiets ordinair safe? Money? Vraag? Of is het gewoon een ding, net zoals dat Hollywood overspoelt is de afgelopen jaren met superhelden en iedereen tegenwoordig dat na doet in any ways mogelijk.

    Dit is niet zuur bedoelt of een post van een zure 26 jarige jongen die even emo raakt omdat hij toevallig op zijn Xbox account kwam en een verhaaltje schrijft. Maar ben gewoon benieuwd, denk dat overgrote gedeelte hier zit dat echt het meeste is gaan gamen tijdens de X360/PS3 generatie en waarschijnlijk rond een leeftijd zat in 2006 van 14/15/16/17/18. We zijn 11 jaar verder, dus voor vele is onze kijk op gamen natuurlijk ook best gechanged en volgen wij waarschijnlijk minder game nieuws of gamen wij minder. Dit kan uiteraard ook van invloed hebben.
     
    Reckuuza, Zumpelvelder, Tyrant en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Nu game ikzelf al vanaf de eerste PlayStation periode, tot op de dag van vandaag speel ik nog games, maar ben ik wel meer een retrogamer geworden, waar ik nu veel game op de PS2 en games als NFS Most Wanted, Underground2, Carbon speel, de Super Bikes games vind ik op PS2 nog altijd beter, fijnste om te spelen qua controls, natuurlijk niet te vergeten de Prince of Persia games, WRC, Ace Combat, Test Drive Unlimited, de Line up was echt geweldig!! Een tijdje terug heb ik de PS3 gekocht, tegelijk om de X Box 360 te vervangen, en Gran Turismo 6, hier ben ik heel blij mee, en andere Favo games, Skyrim, Dragon age2, die ik veel beter vind spelen en uitzien dan op de 360, deze Console vind ik maar matig en na al die flaws, en mislukte PGR games had ik er genoeg van, Forza Motorsport vond ik gewoon saai in gameplay en vormgeving, en deel 4 vond ik veel te overbelicht, PGR4 vond ik ook niet bepaald mooi, teveel weerseffecten. GT6 heeft meer allure vind ikzelf, en ik vind de omgevingen echt heel mooi, besturing blijft Nice :)

    Wat betreft de X Box one, PS4 is dat ik ook merk dat alles maar groter moet, meer poeha wat allemaal zo onnodig is, Mass Effect nu ook met al die problemen, en een hoop nieuwe reeksen die me niet aanspreken, en al die massive open werelden vind ik een beetje teveel van het goede, en platform, adventure games zijn er nog maar nauwelijks, goede characters, goed verhaal en sterke setting vind ik nog altijd meest belangvol in een game algemeen, maar nu is het de kwantiteit waar voor gekozen word, grotere monsters op je bakkes, massive alienships, hopelijk men weer een beetje tot inkeer komt waar het echt omgaat, bezieling!! :)
     
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Naar mijn idee is er momenteel teveel verschillende hardware op de markt waarbij een behoorlijk grote kloof zit tussen de zwakste console en de mogelijkheden op een monster game-PC.

    Toch gaat men in de beginfase van een game bijna altijd (zeker bij de triple-A titels) voor maximale graphics en moet het inderdaad alsmaar groter en groter worden. Maar uiteindelijk komen ze zich nog altijd zelf tegen en moeten ze de boel downgraden waardoor er heel veel tijd verloren gaat aan het optimaliseren van iets wat eigenlijk nog helemaal niet voor deze generatie hardware/consoles geschikt is. Aangezien tijd geld kost zal er ergens op bezuinigd moeten worden wat dan in de meeste gevallen ten kostte gaat van zaken zoals vernieuwing, gameplay of andere technische zaken binnen games. (echt goede physics of artificial intellinge zie ik ook nog steeds te weinig terug in nieuwe titels terwijl die zaken games juist zoveel beter/leuker kunnen maken)

    En dan proberen ze ons ook nog keer op keer (veel) extra geld afhandig te maken door de oooh zo geweldige 'season-pass formule'. Wat ondertussen erop neer komt dat je een halve game koopt voor een verdubbelde adviesprijs, walgelijk!

    Daar waar ik tijdens de 360/PS3 periode minimaal twee triple-A's per maand kocht en met plezier uitspeelde zit ik nu op misschien net één triple-A per kwartaal ofzo, en vaak valt deze dan ook nog tegen of zit vol met fouten de eerste weken tot maanden na de release.. |:- (momenteel speel ik trouwens hoofdzakelijk Indie-games via Steam)

    Ik game nu al ruim 25 jaar en mijn meest memorabele jaren waren ten tijde van de Sega Mega Drive 16bit, de eerste Playstation en uiteraard de Xbox 360 (toen werd online gamen via een console eindelijk volwassen :D). Met de Playstation 2 had ik eigenlijk een soort gelijke ervaring als nu met de PS4, alles werd groter en vooral mooier, maar het speelde per definitie niet beter of leuker in mijn beleving toen. (PS1 >120 games, PS2 <40 games, Xbox 360 >150 games, deze generatie <20 games)

    Samengevat, de game-genraties gaan altijd met ups-and-downs, Xbox Two en PS5 zullen dus wel weer de killer-consoles worden waar we ondertussen allemaal weer zo naar verlangen... :D
     

Deel Deze Pagina