whizzkid, het is volgens mij anders hoor, een gele achtergrond met blauwe tekst is het meest leesbare. Dat dacht IK tenminste. Omtrend dat design: Ik vind het echt wel mooi, met die zwarte achtergrond, het is veel representatiever qua kleurschema dan we nu hebben IMHO. Verder vindt ik het ook gewoon goed leesbaar hoor.
Op zich ziet het er leuk uit, maar ik lees liever een witte achtergrond met zwarte lettertjes zoals het nu is. Er zijn al zo veel van die siter die zo donker zijn dat je je monitor helemaal lichter moet gaan zetten. Ik vind de site zoals die nu is wel een frisse uitstraling hebben. Ook kleine priegel lettertjes zoals je die steeds vaker ziet op sites zijn irritant. Dan verander je de text size onder het menu view van je browser en dan verandert het niet! Vervolgens zit je met je neus op de monitor om het te lezen. Maar dat heeft niks met jouw design te maken...
Ik kan de fonts altijd nog lichter maken (wit i.p.v. lichtgrijs), en 11 i.p.v. 10px hoog. Scheelt een hoop... Het is nog maar een voorlopig ontwerp.