1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xboxworld Special: De zin en onzin van Achievements

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 9 mei 2009.

1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Zucht... omdat jij me negatief probeert neer te zetten moet ik er weer op in.. Naja...

Ik maak nergens in bovenstaande stuk reclame voor de site. Ik post naar iets op de site ja.
    Ik probeer mensen te helpen, geef aanraders van leuke games (in een (flashgame)topic nog wel omg wat raar) en vraag om avatars of oplossingen met problemen gerelateerd aan de site/chrome.

Ik zit al bijna 2 jaar op die site, niet erg vreemd dat ik het af en toe ophoog breng in enkele discussies ja. Ik ga niet perse omdat jij het niet leuk vindt naar een andere en slechte site om daar een game op te zoeken zodat ik dan niet perse naar Kong link.... beetje dom lijkt me. ;)

Die site maakt gebruik van achievements, kan niet inzien hoe dit niet relevant is aan de discussie, want die gaat zoals de titel indiceert over achievements en zoals ik het dan zie niet puur over de Xbox 360 achievements.

Bovenstaande is retorisch en ik hoop dat het nou een keer duidelijk is en dat we ontopic kunnen blijven en tenminste praten waar de topic voor bedoeld is. :)
    (volgens Goiz dan, niet Willem)

---

Heb trouwens wel laatst Outrun gekocht, dat was een game waar ik erg over twijfelde, heel erg.
    Misschien dat de achievements daar wel mee geholpen hebben om me over de streep te trekken om het te kopen.
    De vraag is alleen ga ik me nog echt op die achievements richten of toch weer blijft bij het standaard ach ja uitgespeeld, lang genoeg gespeeld, en door naar de volgende game.
    Ik hoop dat ik mezelf nog een beetje kun pushen om bijvoorbeeld die AAA rating te halen in heart mode.
    Jammer is dat ik eigenlijk gewoon te veel games heb en ook gewoon rustig door ga met games kopen. :+
    Hierdoor heb ik ook minder tijd voor een game, ik kijk ondanks dat de achievements me meestal niks doen er wel vaak na welke er zijn en wat 1 betekent als ik er 1 toevallig haal.

Heb nu wel de game Plants vs. Zombies (zie pcgedeelte voor topic) en daar zitten 12 Steam achievements bij. Dat is ook de 1e "echte" game waar ik echt alle achievements voor wil halen.

Ik zal morgen eens kijken (voornamelijk voor mezelf) hoeveel punten ik heb van de hoeveel punten die ik zou kunnen hebben. Ben een beetje een statfreak dus dat wil ik wel eens zien hoeveel "extra speelplezier ik onbenut laat.

edit; arghh spellingsfouten. :+

Laatst bewerkt: 10 mei 2009
  2. Beawulf Agate

Beawulf Agate aka Mad Murdock

Leuk Bevonden:
    1
    Op de oude xbox speelde ik vaak spellen op de hoogste moeilijkheidsgraad zonder enige beloning. Nu geeft het mij een voldoening om iedereen te laten zien dat ik het spel daadwerkelijk heb uitgespeeld op de hoogste moeilijkheidsgraad.

Het meest frustrerende achievement is voor mij in GRAW, nummer 1 te zijn in de wereldranglijst. (solo en multi-player).

Laatst bewerkt: 10 mei 2009
  3. Priest

Priest Just Live Your Life.

Leuk Bevonden:
    0
    Achievements hebben toegevoegde waarde als ik een game compleet betekend het ook vaak dat ik al het mogelijke in de game heb gedaan wat ik anders miss niet had gedaan ;) (Geld niet voor alle games overigens)

Tevens ben ik van mening dat als een game een leuke uitgebalanseerde lijst heeft hij ook aantrekkelijk is om aan te schaffen.Kweet ook dat mensen het maar onzin vinden maar ieder zen ding ;)

Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  4. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ik dacht ergens een site te hebben gezien die de daadwerkelijke gamerscore weergaf op basis van moeilijkheids graad van games. ben em alleen kwijt. Ik vind het een goed commercieel en leuk sociaal idee :) echt een mannen iets om de digitale penis te vergelijken. past mooi in het lijstje met highscores, server uptime, over clocken en benchmarks

5. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
  6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    ik zag net het topic....|:-

7. Bergmans

Bergmans Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik ook eens inhoudelijk reageren...

Achievements en de gamerscore hebben Xbox Live een betere community sfeer gegeven. Natuurlijk, niet iedereen doet zijn best ze te behalen, maar iedereen op Xbox Live kijkt even snel naar de teller. Staat deze op 50, op 500 of op 5000, een duidelijk verschil vaak. Bovendien, in sommige games zijn ze leuk om te behalen.

Natuurlijk behoud je altijd de discussie dat in sommige games de achievements gemakkelijker te behalen zijn dan in andere games. Dat blijft zo, hoe streng je ook gaat controlleren. Deze achievements moet je dus ook niet zien als een heiligdom, meer als een leuke toevoeging op een spel en een community in zijn geheel.

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Leuk idee, en bedankt dat ik een, behoorlijk groot, stuk mocht schrijven voor Xboxworld. :)

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Je internet heeft lag? :+

10. gaming4life

gaming4life yordi

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm. Ik geef niet zoveel om achievements maar als er een zomaar in beeld popt zeg ik altyd:
    lolll
    En dan ga ik weer verder.
    En that's it.:p

11. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de achievements wel handig om te weten of ik niet te veel heb geskipped in spellen. Ik heb wel eens de neiging om te gaan rushen.

Bij m'n eerste playthrough let ik nooit zo op achievements, maar als ik het spel leuk genoeg vind om hem nog een keer te spelen, dan probeer ik er een beetje op te letten.
    Als ik het spel wel geinig vond, maar niet super, dan ga ik echt niet het spel om Veteran & Hardcore mode spelen om ook maar die achievements te halen.

Het spelen enkel om achievements te halen is niet mijn ding. Ik speel liever een spel dat ik leuk vind of nog niet ken, dan dat ik eindeloos een spel (waar ik al helemaal uitgekeken op ben) speel om de laatste achievements te halen.

12. RalfVanDamage

RalfVanDamage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stem voor achievements:thumbs: Vette shit_O_

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zegt degene met 136k op zijn gamercard, waarschijnlijk de helft gegamesaved oid ;)
    Waarom heb je anders je privacy enabled?

14. gaming4life

gaming4life yordi

Leuk Bevonden:
    0
    Achievements zijn wel leuk maar ook niet meer dan dat.
    Als er zo maar een in beeld pop vind ik dat wel grappig maar meer doe ik ook niet. Gamen voor achievements vind ik ook niks aan als je weet dat je em haalt het geen verrassing meer is en dat is saai8)

15. gaming4life

gaming4life yordi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja , dat is idd te zien aan je gamerscore.
    24/7????

16. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    tja als hij zegt dat hij spellen voor z'n plezier speelt (en niet voor achies) dan klopt er toch iets niet :)

ik moet toegeven dat ik nu met PES09 toch wel aardig tegen m'n zin de laatste achievements aan het halen ben, maarja geen 1000g staat ook zo lelijk ;)

Deel Deze Pagina