1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW Competities...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Saaur, 21 mei 2003.

1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vind het nu al een baggersysteem, je minder punten krijgt van zwakkeren verslaan? Gewoon geen. Je krijgt alleen punten als je sterkere of even sterke verslaat, en steeds meer hoeveel sterker ze zijn.

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit heeft natuurlijk ook een reden...een team dat al een tijdje meedraaid zal een aantal punten hebben (zeg 500) als er een nieuw team bijkomt kan je er dus voor kiezen om dat nieuwe team punten te geven, om de competitie te resetten, of om een "ladder"-systeem te gebruiken....ik ben persoonlijk van mening (en ik heb een aardig tijdje in het clangebeuren meegedraaid) dat de 3e de enige is die naar "tevredenheid" van de deelnemers werkt....(ben het er alleen niet mee eens dat je punten kan verliezen door winst...dat heb ik ook aangepast in mijn super deluxe formule :+)

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik vind het wel een aardig systeem ... hmm misschien dan maar het keizers systeem of zwitsers ... maar leuk je weer te zien Chieff!

ELO

een ander voordeel is dat het systeem uitrekent tegen wie je moet spelen .. wel moet je voorstellen dat hoeveel rondes er maximaal gespeeld word... daarna een reset. Makkelijk te beheren ... dan spelen de spelers meestal tegen iemand van het zelfde caliber

een andere manier is het knockout systeem zie xbox competies .. op zich ook aardig (en is nog makkelijker te regelen) .

Voor MotoGP werkt een punten systeem beter (denk ik)

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Yah ik bedoel ook met minder punten minder dan je al had, MIN punten, dat is bagger. Hoe kan je nou verliezen als je wint?

Dus jah, je krijgt geen punten van zwakkeren verslaan, maar wel punten voor mensen die even sterk zijn en steeds meer punten naarmate ze sterker dan jou zijn.

5. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat dit snel centraal geregeld kan worden, want op deze manier is het best een zooitje (en ook niet te regelen, omdat er eigenlijk geen 'speciale' mensen voor zijn...en iedereen ook nog eens z'n eigen ideeen erop nahoudt [en terecht])

Dus XBW, doe je best! :D

*here you come to save the day....*

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Met elo raqting krijg je geen minpunten als je het goed speelt ;) .. je speelt met een elo rating meestal tegen iemand van het zelfde caliber ... dus blijft jouw punten aantal gelijk .. Maar een keizers systeem of een zwitsers systeem kan ook werken. Waaraschijnlijk moeten we voor veschillende soorten games een andere competitie aan maken .. ik heb al een paar scripts gevinden en ik zal ze posten als men geintresserd is

7. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    /me is 1 brok interesse....the sooner we get this fixed, the better, zou ik zomaar eens willen zeggen ;)

8. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    MIsschien ben ik een beetje een kneus op dit gebied maar zou iemand een keer ui t kunnen leggen hoe het werkt en wat de spelregels zijn e.d. want ik snap er echt niks van maar het lijkt me wel geinig om mee te doen.

9. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    spelregels e.d. liggen een b'tje af van het spel en het gekozen "ladder-systeem" en d'r zijn er nogal wat....van hele eenvoudige (Je stijgt de helft van het rang verschil als je wint van iemand die hoger staat, hij blijft gelijk staan) tot hele ingewikkelde (zie Fardo's mooie vergelijking hier boven ergens :|) dus echt uit te leggen is het niet zo 1,2,3 ben ik bang

10. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ja hoe kan ik dan ooit mee gaan doen als ik er geen flikker van snap. En voor welke games gaan deze competities zoal op dan..

p.S. ben blij dat ik Live ga binnenkort kan ik vast oefenen tegen anderen want ik ben echt slecht!!

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben nog slechter ... ik weet nog niet voor welke games competies gaan lopen ... ze beginnen vanzelf denk ik ... we zullen zien in V3

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor iedere live! game valt een competitie op te zetten....maaruh....ik zal ff proberen de "ladder theorie" uit te leggen....

Je weet hoe een ladder eruit ziet neem ik aan....;)...allemaal tredes, neem nu voor elke treede een team...het team dat bovenaan staat is het beste, en team onderaan het slechtste...dit geef je, net als bij de voetbal, aan met ranks...gewoon 1 t/m laatst....nummer 1, die dus op dat moment het sterkste hoord te zijn, heeft dat dus maar te bewijzen door van (in normale ladders) iedereen onder zich te winnen...hier zijn natuurlijk ook verschillende systemen voor maarja....bij deze ladders is vooral het verschil in rang of punten van belang....win je van iemand die ver boven je staat, stijg je hard, win je van iemand die ver onder je staat stijg je of een beetje of niet (afhankelijk van het systeem kan je zelfs dalen :mad:)

ik weet niet wat er verder nog over uit te leggen valt...ik zou zeggen, zodra je Live! hebt....gewoon mee spelen en fk the rankings! :D

13. sOn

sOn Guest

Op clanbase kan je doormiddel van een programmaatje uitrekenen hoeveel je winkans is tegen de andere clan waar je een war tegen speelt. Hierbij word gebruikgemaakt van de rang en het aantal punten van de 2 clans. Als uitslag krijg je dan het aantal % kans om te winnen en de te behalen punten. (hiervoor moet je dan wel eerst de gewenste uitslag invoeren)

Dit systeem zou perfect werken na het spelen van een war omdat je dan precies het aantal punten krijgt wat redelijk is.

Als een clan zich op clanbase aanmeld (bij RTCW iig) dan krijg je meteen 1000 punten en daar gaan punten vanaf als je verliest en andersom.

14. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ok thanx Saaur

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, bij clanbase krijg je (iig voor alles wat ik heb gespeeld) een start 'kapitaal' (;)) dit is omdat het zo lullig staat om in de '-' te komen...maar het is natuurlijk makkelijker als je niet naar clanbase hoeft te gaan om uit te rekenen hoeveel punten iemand krijgt, etc. etc. als je dit zelf in een scriptje/excel bestand kan invullen en dan meteen te zien krijgt hoe_en_wat zou dat een stuk makkelijker gaan...en ik hou van makkelijk :+

16. sOn

sOn Guest

Bhwhaha..ja op zich is het geen moeite om dat ff te doen maar ik ga nu wel ff zoeken naar een php (of iets anders) scriptje dat dat makkelijk kan uitrekenen.

17. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat Fardo je die moeite kan besparen....hij had scripts zei tie....

ik wacht nog vol spanning O-)

18. sOn

sOn Guest

Mijn plan:

"Startpunten" = 1000

Je mag iedere clan boven je uitdagen die je maar wilt, als een clan die meer als 10 posities boven je staat je uitdaagt, dan mag je dit weigeren omdat dat team dan wel veel beter zou kunnen zijn waardoor je als je verliest nog meer punten kwijt zou kunnen raken. (het zogenaamde clanbase.com principe)

Winnen van iemand die meer als 5 plaatsen boven je staat = 5 punten erbij

Winnen van iemand die minder als 5 plaatsen boven je staat of onder je staat = 3 punten erbij

Verliezen van iemand die boven je staat = 3 punten eraf

Verliezen van iemand die onder je staat = 5 punten eraf

Gelijkspelen tegen iemand die meer als 5 plaatsen boven je staat = 1 punt erbij

Gelijkspelen tegen iemand die onder je staat = geen punten

Dat systeem van dat als je gelijk speelt tegen een team dat boven je staat is om de spanning er meer in te houden omdat de iets "mindere" teams toch een puntje dichterbij komen, en voor het team dat tegen het "mindere" team moet spelen, een grotere een grotere drijfveer om niet te verliezen of gelijk te spelen zodat de kwaliteit van het toernooi gewaarborgd word.

Dit is mijn idee van een goed systeem, kom maar op met ideeen als je het er (gedeeltelijk) niet mee eens bent :)

Groeten sOn

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het er in zoverre niet mee eens dat ik de punten verschillen erg klein vind, en op deze manier probeert iedereen natuurlijk te spelen tegen degene die 1 plaats voor hun staan en de uitslag wordt statisch bekeken, ik ben persoonlijk (zal wel door de volleybal komen;)) fan van 4-0 winnen= beter dan 3-1....mijn eigen idee staat hier al eerder in de draad...en heb er eigenlijk nog geen problemen in gevonden...maar plz...beoordeel em eens :)

Edit: aangezien ik em zelf niet kon vinden in deze draad....hoppa:

Het verschil in rang, met een maximum van 4 en een minimum van -2, plus het aantal gewonnen rondes maal 2 - het aantal verloren rondes

Dit is misschien niet de makkelijkste manier om scores bij te houden, maar we hopen hiermee de "ladder" competatief en spannend te houden, ook voor degenen die later instappen.

Laatst bewerkt: 23 mei 2003

Deel Deze Pagina