xbw forum en xbox forum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Rovak, 15 jul 2004.

1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik neem mijn woorden terug die ik heb gezegt nadat het forum pas uit was (niet kijkend naar het design).

ik voel me hier weer thuis en kom ook veel vaker langs. ik vind het een cool forum.

2. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mss wel goed dat er verschilende threads over dezelfde onderwerpen gaan, want als iedereen(en dat zijn er een heleboel) van het forum alles over halo 2 in ÉÉN thread zou plaatsen zou het idd wel overzichtelijk zijn maar dan zou de thread heel snel erg lang worden=> onoverzichtelijk.
    En als je het te onoverzichtelijk vindt om iets te vinden gebruik je toch gewoon de zoekfunctie.
    Ik vind het ok...(ik weet van niet beter:))

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Het werkt al jaren goed op deze manier. Wat ik vaak van mensen hoor wanneer ik ze m'n favoriete forum laat zien (XBW ofcourse), dat er veel te veel subfora zijn. Dus om nog extra subfora te gaan maken voor de 'nieuwste' games lijkt me geen verstandig idee.
    Verder kun je zoals al eerder gezegd is alle nieuwe info en media vinden op de mainpage. En als jij degene bent met het nieuwste nieuws kun je ook nog altijd nieuws submitten waarna het verwerkt wordt door de redacteurs. Dus een nieuwe thread openen is overbodig.

Wat wel zou kunnen is dat wanneer er een nieuwe game uitkomt, iemand aangesteld wordt die de openingspost voor de thread over de desbetreffende game mag maken. En dat diegene dan voortaan al het nieuws (en media) dat er geplaats wordt in de thread beknopt plaatst in de openingspost. Dat je een soort overzicht hebt. Dat zou vet zijn :cool:

Laatst bewerkt: 15 jul 2004
  4. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Iech typ toch auch neet in 't plat?
    Gewoen normaal Nederlands gebruuke, zodat ekerein kin leze watste geschjreve hubs. :)

Nu ontopic.
    Ik vind het juist een heel overzichtelijk forum. Ik ben zelf altijd heel actief in het Morrowind help topic. Een topic met 4483 posts (en de nieuwe gaat ook al weer richting de 1000). Als iemand daar iets te vragen had gaf ik gewoon antwoord, ongeacht of die vraag al gesteld was ja of nee. Ik denk dat als je voor al die vragen een apart topic gaat aanmaken het stukken onoverzichtelijker zal worden dan dat je een grote monsterthread hebt zoals nu het geval is.

ha ha :{

5. dester

dester Nature one

Leuk Bevonden:
    0
    Precies waarom niet tijdelijke subforums voor games die populair zijn op dat moment.
    Ze hebben het toen wel gedaan voor motogp omdat er onder de crew een paar verslaafde zaten, maar voor morrowind werdt het geweigerd en dat vond ik toen wel slecht van jullie. Het meest uitgebreide spel van de xbox en heeel veel gespeeld hier op dit forum mischien nou nog steeds. Ik ben zelfs gestopt omdat ik niet meer normaal een vraag kon stellen, want je was zo 2 pagina's verder en werd je vraag nie gelezen.
    En dat krijg je dadelijk ook met Fable en Halo 2.

6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    "Dadelijk..". Juist.

Mogelijk worden er tegen die tijd weer sub-fora ge-opend net als toendertijd met Knights of the Old Republic het geval was. Later is XBW van dat idee afgestapt omdat er geen games van groot formaat meer uitkwamen en de grote gekte om KotOR weer om was.

7. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Eindhoven de gekste! }:] Nee ff serieus... Ik vind dat Rovak wel een redelijk punt heeft. Er zijn nu van een paar spellen threads met erg veel gezwets, en van andere games wordt het weer in zo'n centrale thread gepleurd. Tweakers.net heeft het imo beter aangepakt. Die hebben zeg maar een centrale ati thread, daar zetten ze in de eerste post heel overzichtelijk allerlei informatie, en daaronder kun je reageren met nieuwtjes die toegevoegd worden aan de eerste post als het zinvol is of met commentaar.

Is het dan geen idee om zeg maar verborgen fora te maken die je kan bereiken door via de frontpage naar het spel te gaan waar xbw al veel nieuwtjes heeft gezet. Beetje vaag om uit te leggen hoop dat je snapt wat ik bedoel. En dat je naar een draad van dat spel gaat waar je eventueel nieuws kan zetten? Er staan nou gewoon te veel zwetsthreads waardoor zo'n categorisering het forum inderdaad te vol zou maken. Moeilijke afweging. Houdoe he! *)

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Je kunt nu de grote threads doorzoeken dus :)

Ik ben nog wel voor het maken van een nieuwe draad bij zoveel reacties. En ik zou ook graag zien dat er iets meer aandacht werd besteed aan de eerste post wanneer een topic wordt.

Dus dat je alleen een groot topic mag starten als je een mooie eerste post maakt met screenshots en informatie.

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Precies. Met de komst van V3 bestaat er nu de mogelijkheid om gewoon in de threads zelf te zoeken. Dester geeft met de ubergrote Morrowind helpthread nu precies een goed voorbeeld waar dat perfect in werkt. Als je die thread doorleest zie je gewoon steeds maar weer dezelfde vragen voorbij komen. Met de zoekfunctie kun je nu gewoon via bijv. een bepaald trefwoord zo alle posts vinden die betrekking hebben op je vraag plus eventuele antwoorden. Het is alleen jammer dat veel mensen het preferen om nog maar weer eens de zoveelste herhalende vraag te stellen ipv een paar posts te lezen. En tja, dan raakt zo'n thread natuurlijk al heel snel aan de grote kant en verliest daarmee z'n overzichtelijkheid. :)

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat is IMHO ook het voordeel als je grote threads afsplitst en mensen die het leuk vinden een nieuwe laat starten ofzo. Die kunnen daar dan de meest gestelde vragen al in de eerste post beantwoorden.

11. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk,en zo zou ik het ook willen zien.
    Je hebt nu mods om de boel techecken,maar laat ook een aantal mensen
    bovenstaand verhaaltje naleven.(desnoods de mods zelf)

Deze worden dan ook beter gewaardeerd omdat ze ook (zichtbare)nuttige dingen voor dit forum doen,in plaats van het sluiten van topics.

Angelo

12. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    En als er een keer een grote game uitkomt dan kan er altijd nog tijdelijk een appart draadje voor gemaakt worden (net als bij Knights of the Old Republic).

13. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0

Ik zie geen draad van The Punisher , hoewel dit wel een toffe game wordt.

En op zijn brabants : Kzie nergens ene draod veur The Punisher.
    Kumtie nog of wa?
    Waant twurd ene toffe game w0rre !

14. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Is die al uit dan??

15. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Nee , maybe een soort Preview thread , zoals bij Pro Evolution Soccer en Halo 2?

16. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Het is niet overzichtelijk.

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ehhhm, je post is niet echt duidelijk (wel overzichtelijk, da's waar :)).

Maar ik denk dat the Punisher niet groot genoeg is om daar een heel topic aan te wijden

18. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet nog goed toen "splinter cel" uitkwam, binnen 1 dag waren er ongeveer 20 draadjes met dezelfde vragen.

Voor de rest ben ik het met DA-z eens.

19. dester

dester Nature one

Leuk Bevonden:
    0
    En dat hadden jullie toen wel goed opgelost om voor elk level een hulpthread te maken. SC2 heeft dat weer niet. Zeg nou zelf het is niet leuk om in het 2e level te zitten en tussendoor lees je toch allemaal informatie over levels die je nog moet doen. Want dei spoiler tags worden ook niet altijd gebruikt.

@ gothicrulez

Die zoek functie in een thread is natuurlijk wel handig, maar met een spel als morrowind kun je het dus splitsen tussen magie, wapens, characters enz. Dan kun je wel een zoekfunctie gebruiken ja, maar van die morrowind threads zijn er toch een stuk of 4. Moet je nog vier threads doorzoeken om je antwoord te vinden. Anders als je iets moet weten over magie kijk je in die thread en staat alles bij elkaar. Maar laat maar hangen speel dit spel toch nooit meer.

Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  20. Rovak

Rovak Guest

Nee, het maakt me niks uit da de thread geslote is, ik heb laten zien aan de mensen wat ik wou laten zien en je hebt het nie weg gegooid, dat waardeer ik zelfs

Als ik zoek naar iets in dit forum, dan krijg ik tientallen threads te zien waar ik bijna niks aan heb en soms threads die er helemaal niks mee te maken hebbe.

Deel Deze Pagina