1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW + Forum ontzettend traag.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Hoosie, 9 mrt 2006.

1. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij gaat alles goed:eek:

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    gister was het bij mij iig ook bagger. het is dat ik totaal geen sociaal leven heb, en dus niks anders te doen heb dan op dit forum rond te hangen, anders had ik gisteren mijn pc door het raam gegooid }:]
    8)

maar nu loopt ie weer redelijk

ow ja, ik moest gisteren ook 3 keer op de refresh knop drukken voordat ie het ook deed, ligt dat nu aan mijn pc, of had iedereen dat? ik heb nl al wat meer probleempjes met mijn pc...het wordt tijd voor een format denk ik :9

3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ook is die Groene User balk is bij mij Nederlands, maar af en toe ook Engels!
    Dus die balk hierboven in het forum, met Xbw Menu, LedenLijst enz.

Ik weet niet of dat aan het bepaalde forum ligt waar je in zit ofso?

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik zit nu op mijn desktop ipv mijn laptop, en hier heb ik precies hetzelfde probleem, maar nu alleen voor het forum.

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Bij mij op mijn werk hier is hij ook heeeeel traaaaaaag....zit op IE....

En het ligt niet aan deze PC of dit netwerk, want alle andere sites doen het wel goed.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2006
  6. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    volgendsmij niet, maarr het is erg handig voor statistieken.

7. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Nu Google genoemd wordt, kan ik me inderdaad voorstellen dat het aan Google Analytics ligt, de statistieken die wij gebruiken. Ik zal eens kijken of hier wat aan gedaan kan worden.
    Kunnen jullie eens kijken hoe snel jullie het volgende bestand binnen kunnen halen:
    http://www.google-analytics.com/urchin.js
    Dit is een script dat gebruikt wordt door analytics, en het wordt opgehaald als je XBW of het forum bezoekt. Je kunt het weggooien nadat je het hebt gedownload, maar ik ben benieuwd of je, indien het forum voor jou traag is, dat bestand ook traag binnenhaalt.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    dat bestandje binnenhalen ging bij mij supersnel :)
    (maar op dit moment heb ik dan ook niet echt problemen met de snelheid, eerder met het refresh gebeuren wat ik eerder noemde)

9. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het binnenhalen duurt ook heel lang.

Evenals het openen van de mainpage en fora. Heel vreemd. Ik zit bij @home.

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    hoe komt het dat ik er gisteren wel last van had en (op dit moment) niet? ( ik heb Het Net)
    terwijl Morpeuß er blijkbaar nog steeds last van heeft...
    dan kan het toch niet aan google liggen? dan zou iedereen er toch last van moeten hebben :confused:

11. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Bestandje binnenhalen duurt ook een eeuwigheid.

12. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nog steeds last van! En ik begin er echt gefrustreerd van te woorden. Een paar uurtjes is niet erg maar dit is nu echt al weer een behoorlijke tijd zo. Dus check de servers eens ofzo ;). Mijn internetconnectie is hiet niet. DNS is het niet maar het lijkt toch echt op een trage upload van de server.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Bestand binnenhalen duurt inderdaad erg lang.

14. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    Ah dat is het dus inderdaad, de download duurt al eeuwen om te starten (starting...) laat staan het binnenhalen.

Ik gok op DNS probleem (google veranderd) waardoor sommige providers er niet op kunnen komen (nog niet geupdate), en sommige wel (wel geupdate).
    Kan je weinig aan doen eigenlijk, alleen wachten.
    Ik kon thuis (met wanadoo) nouwelijks op XboxWorld komen, en op mn werk hier (XS4all dacht ik) kom ik er wel op.

EDIT: lol nu ook al hier niet echt meer lekker.. ik denk dat het zo zit: het DNS is veranderd van google analytics (maar daar klopt dus iets niet want nu vind ie het niet meer) en sommige mensen hebben nog het oude DNS waardoor ze het wel vinden.. maar na een tijdje werkt het dan ook niet meer omdat ze ook die nieuwe krijgen van hun prodiver.

tot zover mijn gekke theorie.. zal wel zoeits zijn.. (DNS + google)

EDIT2:
    hoor net dat er in Engeland een aantal grote servers gecrashed zijn, en dat vrijwel alle mensen met een KPN aansluiting (dus ook wanadoo ed..) daar last van hebben... Zou een verband kunnen zijn.

15. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    ja bij mij ook...

16. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij doet ie niks, krijg na 5 minuten out op pagina. KPN hier :mad:

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik zit nu op onze andere pc, en hier doet het forum het prima.
    Vind dit echt vaag, want maakt uiteraard gebruik van dezelfde internetverbinding.

Edit// Nu heb ik er ook op mijn eigen pc's geen last meer van. Weet niet hoe het met de anderen zit, maar ben blij dat het bij mij opgelost is iig:)

18. Urtica

Urtica Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hier gister en vanmiddag ook last van. Maar toen ik vanmiddag mn modem uit en weer aan deed, laadde de site wel weer met normale snelheid..

Hierboven zei wel iemand dat het niet dns was, maar was het dan bij mij toeval dat de site na opnieuw opstarten modem wel weer soepel liep:confused:

*heeft KPN*

edit: ik had de problemen btw ook bij insidegamer

19. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Heb het nog steeds.. erg vaag.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    had het vandaag niet, en daarnet opeens wel weer..en nu weer niet :confused:

dit heb ik btw ook op www.vi.nl

Deel Deze Pagina