1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbw in een dipje?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Orcrist, 5 mrt 2004.

1. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Kijk, het beleid is gewoon goed geschreven en compleet, maar te weinig mensen lezen het.... mijn voorstel (in V3?) koppel een aantal multiple choice vragen aan de inhoud van het beleid die je alleen kunt beantwoorden als je het beleid hebt doorgelezen............ en als je niet alles goed hebt, weer proberen..... de antwoorden zijn in de tekst te vinden.
    Zo moet iedereen het lezen, toch? :p

Of is dit te theoretisch :+

2. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    het valt me ook op dat er soms de hele dag dezelfde threads op de frontpage staan. Komt dit omdat er netter word gepost (minder dubbele onderwerpen) of omdat er gewoon minder word gepost? Verder zijn de prijsvragen ook wel leuk (vooral als je eens wat wint 8) ) en ik denk dat daarvoor ook het meest geregistreerd word. Verder maar hopen dat als er weer wat interessante spellen uitkomen dat het weer wat actiever wordt.

3. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Dan zal je al snel spam krijgen! ;)

4. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Of misschien is er gewoon geen Xbox nieuws |:-

Kijk maar op andere sites, bijn alles wat daar staat is ook direct op XBW te vinden. (behalve de wildste geruchten bijv., gelukkig maar want nieuws draait om feiten of bijna feiten... )

5. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    op dit moment valt er ook gewoon weinig op xbox gebied te beleven...als halo 2, fable, jade etc uitkomen en er meer bekend wordt over xbox 2 zal XBW ook weer opleven...nu is het idd beetje dood omdat nergens over valt te praten

6. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben misschien nog niet zo lang een xbw-lid, maar ik wou na dit negatieve gedoe toch ff zeggen dat IK tevreden ben met deze site en dat ik hem zeker niet slechter vind geworden.

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, vind ik ook. Misschien lezen ze wel elke review binnenste buiten, en zijn het die-hard lurk-XBW'ers...

Gewoon pure jaloezie :).

8. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Het XBW forum is de startpagina bij mij, daar begin ik al mijn internet avonturen :) mee. Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik denk dat het niveau niet heel erg gedaald is, wat me wel opvalt is dat er steeds meer mensen klagen...ikzlef kom voornamelijk op de non-xbox forums, vooral voor de gezelligheid dus, ben dan ook geen Die-hard xboxer, vind het leuk om het af en toe te doen ,maar mijn leven hangt er niet vanaf.

Als je vindt dat het zo slecht gaat en dat er zoveel onzin threads geopend worden denk ik dat dat altijd zo is geweest, al sinds ik hier kom worden er dat soort threads geopend, en ik denk zelfs dat het nu minder is.

Tuurlijk als er even niet zoveel gereleased wordt dan wordt het misschien iets stiller, maar het blijft altijd levendig hier hoor...

Ik zeg dus zoveel is er niet verandert, het is nog altijd gezellig hier :D

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Kijk en zo denk ik er nou ook over :) _O_

10. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan me wel voorstellen als je een die-hard bent dat het dan minder leuk is, nu het steeds drukker wordt. Maar als je gewoon af en toe komt kijken en stuff, dan is wel cool, altijd coole mensen die je vragen beantwoorden. (ikzelf soms wat kortaf, omdat ik andere stuff wil doen :D )

11. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    nou, vertel s ! :cool:

12. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    Ik reken mezelf ook maar ff tot de oudgedienden en ben het eigenlijk volkomen met topicstarter eens.

- het niveau is gedaald, te veel groentjes die het verrekken de faq door te nemen.
    - waar ik me helemaal aan erger zijn mensen die te lui zijn om ff te zoeken en om elke scheet een topic openen.
    - en dan heb ik nog niet eens over de mensen die denken dat msn taal normaal nederlands is.

Kortom, ik kom hier nog wel eens, maar niet zo vaak meer als eerst en als ik hier al kom dan is het eerder om de Frontpage dan om het forum......

Het verval voor mijn gevoel ergens in de zomer van 2003 begonnen..

Laatst bewerkt: 6 mrt 2004
  13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat komt omdat jij niet weet hoe het 'vroeger' was.

Ik ben ook nog steeds tevreden met het forum, kom er (bijna) iedere dag vanaf ik geregistreerd ben, in het begin alleen voor de X-bazar daarna kwamen de xbox subforums ook. Het non-xbox gedeelte intresseert me niet, Overige consoles wel, maar ASEL helemaal niet. The green Mile wil ik nog wel is in een threadje reageren zoals [patsen], Show je stekkie en het member topic, maar voor de rest doe ik weinig, check het vaak ff snel. Wat Neom zegt, dat msn taal op xbw.... Daar erger ik me ook erg aan, dan moet ik voormezelf eerst in een tekst punten en komma's zetten voordat ik het begrijp. Ik vind het niveau op de mainpage juist stijgen, zie intressante dingen, veel nieuws, leuke prijsvragen. Het forum is wat minder geworden, maar dat komt volgens mij omdat dit een saaie periode is voor de xbox, weinig realeses dus niet veel reviews en minder nieuwe topics is daar van het gevolg. En dan heb je de newbies, ik begon ook als newbie, iedereen, ik deed ook domme dingen toen ik een newbie was, daar ben je een newbie voor!

14. xboxgangsta

xboxgangsta Reƫel

Leuk Bevonden:
    2
    XBW is ook mijn startpagina, en ik ben hier elke dag wel een paar uurtjes en ik post regelmatig vind ik, maar ik erger me erzo aan dat ik weet niet hoeveel loze threads worden geopend over hetzelfde probleem, bijv. hoe moet ik Live! aansluiten etc. terwijl daar al tientallen andere threads over zijn geweest!

dit is dus een voorbeeld van een slechte thread:

15. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wanneer iemand zonder inhoud post kan je wel het argument van 'hij is nieuw' gebruiken, en hem verwelkomen op het forum.. Maar door de faq leer je niet met inhoud te posten.. Dat heb je in je, of niet.

Over de mensen die het nog steeds goed vinden gaan, vorig jaar zat ik toen nog op het powerweb forum, en dat het een soortgelijk dipje.. Alleen dat werd van kwaad tot erger, tot ik er uiteindelijk ben weggegaan vanwege de compleet verpestte sfeer. Nu zijn dit totaal verschillende sites, en hoeft niet hetzelfde te gebeuren.. Maar ik wil alleen zeggen, dat op het moment het ook de slechte kant op kan gaan, totdat er alleen nog maar irritante members zijn die lopen te kloten, en ruzie te zoeken, en er nog alleen maar moderators zijn die alles in toom moeten houden, maar hun geduld gaan verliezen..

Maar waar het op neer komt is, dat het niveau dus wel degelijk is gedaald het afgelopen jaar, en ik geloof dat meer mensen daar zo over denken.. Ik weet niet of er veel dingen gaan veranderen met de komst van V3, maar de essentie zal hetzelfde blijven, en dat zal je niet kunnen veranderen door het forum meer opties te geven.. Daarom zou mayb er over gedacht kunnen worden om een oplossing te zoeken voor de sfeer.. Klinkt allemaal heel vaag, en dat is het ook, maar ik heb het een keer fout zien gaan, en daarom vind ik het toch wel een serieus probleem.

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik post hier behoorlijk vaak, en doe dat al erg lang. Ik vind dat het allemaal wel meevalt, laten we niet vergeten: Het is een forum jongens. Een internetspot om samen elkaar te helpen en informatie te geven en dingen te verkopen. Het is geen plaats om continu te zeuren over formaliteiten, verkeerde threads, "sfeer op forums" etc. Het is internet, meer moet je er ook niet van maken. Er zijn regels om er geen zooi van te maken, iedereen doet zijn best en wat jij persoonlijk van de sfeer vindt is erg subjectief. Met 10000 members gebeuren er altijd wel dingen die niet gaan zoals ze horen te gaan dat is in real-life ook zo. Op deze manier links gaan trekken tussen forums vind ik uitlokking van een algemeen negatief beeld over dit forum en dat vind ik een slechte zaak.

17. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, dus klagen is eigenlijk hier een taboe omdat het anders een negatief beeld schetst van dit forum? En waarom zou dat erg zijn als het toch niet om sfeer gaat? Je spreekt jezelf een beetje tegen vind ik..

Maar even een paar dingen verhelderen:
    Deze thread is niet gemaakt om te klagen, maar om iets op te merken.. Blijkbaar vinden meer mensen hier op het forum, dat er een kern van waarheid in zit.. Nu is het de taak van de crew om er naar te luisteren, of het bekijken en het onbelangrijk vinden.. Ik run dit forum niet, dus ik heb ook geen idee of dit van belang kan zijn.. Maar in mijn ogen vond ik het toch wel een punt waar enigzins aandacht aan mag worden besteedt.

Ook kan je al aan de titel zien dat het geen xbw afzeik topic is, want zoals de titel al zegt, "Xbw in een dipje", vind ik dat het in een dipje zit, en zoals wel bekend is met dipjes, je kan eruit komen.. Compleet positief dus.. Als ik wou klagen, of afzeiken had ik wel een titel genomen als "xbw is niet meer hetzelfde".. of "xbw heeft een verpestte sfeer".. Maar zo denk ik er niet over, en het zijn gewoon kleine puntjes waar ik mensen op probeer te attenderen.. Ik vind het hier nog steeds leuk, alleen iets minder als vorig jaar..

18. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Er zijn ook eeen aantal mensen die zich niet ergeren aan de gang van zaken hier, ik vind dat de XBW crew/moderators prima werk leveren. Maar wat stel jij dan concreet voor om het forum beter te maken? Want ook al ben jij niet lid van de crew, je hebt toch wel een idee welke kant je op wil....

19. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoi :)

Ik loop alweer een jaartje ofzo nu mee op deze site,en ik heb eigenlijk weinig teklagen.

Als je zelf immers goed in je vel zit,kijk je dus ook beter tegen de dingen aan die je leest op het internet.

Ik ben heel vaak gewoon vrolijk en heb altijd een relax muziekje aan.

Voor mij is het zo,dat als ik vrolijk ben,ik alle negatieve topics gewoon totaal niet zie of opmerk.
    Ik erger me er helemaal niet aan,want ik zie eerder de positive en grappige topics,dan al die saaie of mislukte topics.

Zit ik nou bijvoorbeeld ergens over tepiekeren,of heb ik ruzie met mn meissie ofzo,dan zit ikzelf dus al minder in mn velletje,en merk ik die nutteloze topics wel op :)

Een beetje een vreemde redenering,maar het werkt bij mij :p

Tip van Vaag:

Rook dus altijd even een jointje als je naar XBW surft

Ghehehe

20. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, zit hier al vanaf het begin en het bevalt me nog steeds wel...

Het enigste wat ik minder vind is het echt steeds drukker word, hierdoor word threads echt volgeblaat binnen 10 minuten. Dus als ik een uurtje later een thread check dan ben ik een kwartier bezig met het lezen van alle reactie's. En dan zit er veelal nutteloos geblaat tussen.

Verder vind ik het echt een super site, het is gewoon echt heel handig dat je met andere mensen kan communiceren met dezelfde interesses. Vooral na die lange tijd weet ik een beetje wie wie is. Ook als je een probleem hebt en je vraagt het op het forum dan heb je binnen no-time antwoord (dat is dan weer het voordeel van de grote community). Dit is ook het enigste forum wat ik dagelijks bezoek en waar ik serieus mee bezig ben aangezien een forum best wat tijd van je inneemt vind ik het dus belangrijk dat het een leuk forum is.

Verder vind ik het jammer dat wouter en mike de redactie verlaten, aangezien ze echt kenmerkend zijn voor xbw en het forum. Ik hoop dat hier in de plaats voor echte xbw diehards terugkeren :)

Zonder xbw zou ik in ieder geval veel minder op internet zitten, wat ik me trouwens afvraag is of er ook een website komt of deze website in de lucht blijft ten tijde van de xbox2?

Edit: oja, en over dat dipje. Volgens mij komt de xbox gekte weer helemaal terug als halo 2, fable, sudeki en ninja gaiden gereleased worden hier in Nederland.

Deel Deze Pagina