1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbw...niet recent genoeg?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 28 jun 2004.

1. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Euhm, like duh? Hoe wil je anders een goede review maken? Spel kopen? Alleen af gaan op wat andere sites schrijven?

2. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik merk hier weer die arrogante, defensieve houding van de xbw crew. Waarom? Als ze het niet genoeg nieuwswaarde vinden hebben, dan gaan ze toch naar een andere site. Kijk naar die kritiek, doe er je voordeel mee eventueel, klaar. Ben het er trouwens wel mee eens dat jullie qua reviews vaak laat zijn, en er niet zo heel veel hebben. Kwalitatief zijn ze wel in orde.

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Bedoel je nu de xbw-crew of de xbw-leden?

4. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Je kon erop wachten, om de tijd wordt er zo'n soort thread als dit geopend.... :{
    Ik stel het gewoon erg simpel voor; als je graag meer nieuws wilt dan moet je er maar naar zoeken. Er staat genoeg Xbox nieuws op het Internet en ik neem aan dat je dat zelf wel kunt opzoeken. Of is Engels of Frans te moeilijk voor je }:] XBW kan niet elk gerucht of elk persbericht posten...het zijn tenslotte allemaal vrijwilligers _O_

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Whehe arrogante defensieve houding? Ik leg 't duidelijk uit waarom, niks arrogants of defensiefs aan, tja, of je moet het er in willen lezen....

6. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ja, kwil nie buttkissen ofzo, maar ik vond juist ook dat er in deze thread door verassend veel crew figuren werd gereageerd, op een duidelijke, behulpzame manier.
    Voor de rest vind ik het nieuws ook wel ok, hoewel ik wel graag elke dag iets zou zien. Als je elke dag komt checken, kom je wel eens voor nix _0/

7. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Elke dag hebben we ongeveer 5 nieuws items of meer, soms ook minder, ligt er maar net aan. In het weekend meestal weinig (logisch dan werkt er niemand in de games industire :) ), dan proberen we artikelen te posten, maar lukt niet altijd.

8. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind deze site erg goed bovendien als je hier niet genoeg vind ga dan gewoon naar andere sites zoals gamespot(ga ik trouwens ook heen) en ik vind het erg goed dat ze niet van andere sites kopieren dat is echt erg slecht dat is hetzelfde als wat je weleens in sommige gamemagazines leest en dat is echt zo erg daarom vind ik dat xbw het erg goed doet keep up the good work *)

9. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het nieuws juist goed op xbw. Ik kijk meestal even vlug of er nog wat leuks is, en vooral de game filmpjes/trailers vind ik relaxt. Kheb zelf ook een cube, en daarvoor kijk ik wel eens op cube sites. Wat je daar dan ziet is dat verschillende sites gewoon letterlijk dingen van elkaar kopieren. (cubezone.nl en gameqube.nl bv.) Xbw is wat unieker, alleen het weghalen van cijfers is nog steeds iets unieks dat van mij niet had gehoeven.

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Najua ik vind het zoals gezegd onzin. Ik durf te zeggen dat als je alleen XBW checken, niks aan je voorbij gaat behalve domme geruchten. Ik zie nooit iets dat wij niet hebben gemeld.

11. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    hij bedoelt deze arrogante houding van Jorrit
    en eerlijk gezegd ben ik het daarmee eens.
    maarja naar mijn mening is er niets mis met het nieuws op xbw. Er staat het noodzakelijke en niet de stomme geruchten die op elke andere website na twee dagen weer in een update moeten worden ontkracht. laat het mij allemaal maar weten als het zeker is.

12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, vroeger had xbw een andere instelling en die was meer van "op onze site moet alles te lezen zijn wat er te vinden is op internet zodat men niet naar andere sites gaat", deze instelling is in de tijd zo veranderd dat xbw zichzelf nu goed genoeg voelt om je door te sturen naar andere sites voor het "minder exclusief" nieuws.

Ik denk dat alexvkan bedoelt met "arrogante, defensieve houding" dat jullie dus niet meer die houding hebben van "wij moeten de users op onze site houden" (zoals vroeger) maar nu zelf zegt dat we het nieuws maar ergens anders moeten zoeken als we het zo graag wilt weten.

Wat ik er van vind? Ik heb zelf ook een tijd nieuws gepost op een site en deed daar wel veel van andere sites overnemen, hier heb ik aardig wat favorieten aan overgehouden en die bekijk ik dagelijks voor het nieuws dus ik mis niet echt iets van xbox nieuws. Daarom mag xbw van mij zo doorgaan, ik vind het toch wel ergens anders.

Ik raad dan ook gewoon mensen aan om effe te googelen op xbox ofzoiets en gewoon wat links uitpikken en deze volgen of ze wel het laatste nieuws plaatsen.

13. voyager

voyager Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Whooooooooo... nou... ik heb hier toch wel meer dan eens heel erg slecht vertaalde nieuwsitems, reviews etc voorbij zien komen. Vooral TEAMXBOX was een goed jaar geleden nog een BEHOORLIJKE bron van informatie voor deze site.
    (ik zal de link naar TEAMXBOX niet neer zetten, mag niet namelijk, ook zoiets belachelijks van dit forum!)

'Tuurlijk ik kan dat allemaal niet hard maken maar ik weet wat ik toen gelezen heb! EN... op zich geeft dat ook helemaal niet, dan kunnen de Nederlandse kijkertjes ook meegenieten enzo. Maar zeg dan niet dat je dat soort dingen niet doet.

14. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat het niets te maken heeft, met 'zich te goed voelen' maar in de tijd is natuurlijk wel de formule veranderd. In het begin was het inderdaad (zo) veel (mogelijk) posten om inderdaad publiek te trekken, maar nu zijn we toch een aardig grote Xbox site en nu kiezen we voor kwalitatief nieuws. Dan krijg je inhoudvollere nieuwsberichten en meer exclusief materiaal zoals Mirik dat al goed gezegd heeft in deze thread. Er is vast wel ander nieuws te bekennen, maar m.i. staat het belangrijkste nieuws altijd op XBW.

15. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Voor een site als deze dient het nieuws mi meer dan platte tekst te zijn, die je overal op internet vindt zoals al aangegeven in deze draad.

Wat meer? Een stukje eigen journalistiek ipv overschrijven van persberichten. Als voorbeeld wil ik dan preview en hands-on van flatout noemen. Stukje authentieke journalistiek, totaal exclusief, leuk filmpje en fatsoenlijk verhaal. Kortom echt een stukje toegevoegde waarde. Thumbs up voor die wijze van nieuwsgaring :).

16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Als mensen zeggen dat wij dingen vertalen, dan zeg ik, dat klopt ja. Persmeldingen worden nou eenmaal niet uitgegeven in het nederlands, ten minste niet direct als wij ze willen posten. Dan moet je geen rare dingen claimen en zeggen dat wij van andere sites oversvhrijven, want die posten helemaal direct de press release met copy paste. Vind je het dan gek dat het op elkaar lijkt als wij die press release die we krijgen moeten vertalen in een nederlnds verhaal en andere sites gewoon de release posten zonder aan te passen whahahaha, dan zijn wij wel eens iets later, en dan lijken ze inderdaad op elkaar pfff, stom om dat te zeggen trouwens, daar kan je toch over nadenken

en onze reviews zijn altijd 100% van onszelf, maar goed, het is makkelijk voor mensen deze thread te misbruiken om ons effe aan te vallen en uit de tent te lokken :) of 't nou arrogant is of niet, als je 't hier niet naar je plezier hebt, dan moet je hier ook nie komen! maar voor de crew is thuis 't gras 't groenst uiteraard, kan je niet anders verwachten

17. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    ff back on topic guys ;)

Vreemd dat die andere sites dat exclusieve nieuws dan niet kopieren... :+ Verder leuk relaas, maar je reviews lezen beter weg :+

Maargoed, waarom ga je niet gewoon lekker op Internet surfen als je nieuws zoekt en het hier iet vind? Kom je lekker af en toe naar xbw om te zeiken of een nieuwtje te checken op waarheidsgehalte...

18. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja van mij mogen jullie op zich wel "te goed voelen" voor het normale nieuws. Jullie hebben er nu eenmaal hard aan gewerkt om zo'n userbase te krijgen en nu dat gelukt is mogen jullie het rustiger aan doen. Zoals ik al zei, ik vind mijn (niet exclusief) nieuws wel ergens anders.

19. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik lees het excl nieuws op de mainpage, en het overige nieuws kom ik tegen op het forum. Ik heb dan ook nog maar weinig nieuws gezien dat ik niet op xbw al had gelezen. Remember dat het forum ook onderdeel van XBW is.

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

Maak het ff man, zoals mirik zei het enige wat wij niet posten zijn de nutteloze dingen zoals huppeldepup is verscheept naar de winkels en Xbox 2 design concepten die toch nep zijn. Als je dat wilt weten, tja dat is net als een story kopen om het laatste nieuws te weten. Al het nieuws staat op XBW, alle roddels en achterklap niet, dat is altijd zo geweest bij mijn weten. Er is alleen niet altijd evenveel nieuws dus er zijn periodes waarin er minder is, en sommige sites grijpen dan liever naar roddels om het interessant te houden.

Als je al het nieuws wilt met informatie en achtergrond lees je XBW, wil je de roddels en verzonnen dingen dan kijk je ergens anders. Ik heb zeker nog die houding dat we users alles willen bieden wat er op Xbox gebied is, en ik wil ze zeker hier houden. Dat betekend echter niet dat ik me ga verlagen naar het plaatsen van roddels waardoor alleen maar meer mensen die onzin gaan geloven. Noem mij maar echt nieuws wat wij niet hebben.

Deel Deze Pagina