1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW Unreal Championship

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door RumbleBumble, 12 mei 2003.

  1. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    De regeltjes zijn nog in de maak....ik ben zelf meer fan van 4 x 20/25 minuten, 2 maps (ieder team kiest er 1) en ieder team speelt bijde kleuren (voor de maps die niet symetrisch zijn ;))....met of zonder cap limit...(maakt me niets uit...;))
     
  2. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja misschien kan je dan beter gewoon 1 map die je samen afspreekt spelen.
    Dit is veeeel makkelijker de scores te onthouden en door tegeven ipv steeds weer een nieuwe map aanmaken,iedereen uitnodigen etc etc

    Je pleurt het tijdslimiet op 40 minuten en de score op 0.
    Het team met de meeste punt wint en klaar:)
    Persoonlijk lijkt dit me de beste oplossing hoor
     
  3. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Oja qua punten tellingkunnen we beter iets doen wat iedereen begrijpt denk ik.

    3 punten voor winst.
    1 voor gelijkspel.
    0 voor verlies.

    Niks geen ingewikkelde shit maar gewoon simpel toch?
    Als je dit voor elk gespeelde spel laat gelden is het peace of cake lijkt me ?
     
  4. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    't nadeel daarvan is dat teams die laat instappen met geen mogelijkheid zichzelf omhoog kunnen werken...en waarom moeten mensen 't snappen????

    ach...1 map is wel 't makkelijkst, maar ook super oneerlijk (sommige zijn echt slecht uitgebalanseerd...)

    oh well
     
  5. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom kunnen ze zich niet omhoog werken?
    Als je veel speelt en veel wint stijg je toch altijd?

    En als je samen met een ander team een map uitkiest die iedereen leuk vind is het geen probleem toch?

    Ps:Ik probeer alleen maar ff duidelijk voor mezelf tekrijgen zodat we eindelijk kunnen gaan beginnen:)
    Ik kan nog wel 2 weken hieraan kloten maar dat is gewoon een hoop gedoe terwijl het er toch eigenlijk gewoon omgaat omspelletjes tespelen nietwaar?
     
  6. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    hoelaat gaan we door de weeks spelen?? beter rond een uur of 10 s'avonds.....
     
  7. the master

    the master On Live I am thebest

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien een leuk idee als er prijzen komen niet geld ofzo maare iets om te downloaden ofzo een computer gemaakte troffee ofzo naja bedenk maar iets
     
  8. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag je zelf afspreken....(met z'n 4en/8en ;))


    @vaag: je moet wel heel veel spelen om een team met 50 punten dat nog regelmatig speelt in te halen....ook al verliezen ze af en toe....als je het rankverschil meeneemt (in een echte ladder gebeurt dat nog veel extremer dan mijn opzet) kan je, als je verliest van een laag team, zelfs punten verliezen....dit maakt het makkelijker om in te stappen, ook aangezien je meer punten krijgt naarmate je tegen hoger gerankte teams wint (natuurlijk moet je daar wel van kunnen winnen, ze staan niet voor niets zo hoog ;))
     
  9. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok dan doen we dat,ik vind het best maar nogmaals,ja mag dan de scores in een php bestand gaan gooien en updaten elke keer :)

    Kijk ff hier:

    http://www.vaaag.nl/unreal/regels.php

    En maak iets voor me dat ik het over kan nemen dan.
    Zodra ik die shit erop gepleurd heb stuur ik je het php bestand en mag jij alles ingaan vullen etc.
    Ik snap alleen normale berekeningen dus is het beter als ik het niet doe :)
     
  10. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    De formule is: =L14+E14*2-F14 of in woorden uitgedrukt ;)

    Het verschil in rang, met een maximum van 4 en een minimum van -2, plus het aantal gewonnen rondes (hier ging ik er nog van uit dat we 4 rondes zouden spelen, evt. aan naar 1 ronde formule) maal 2 - het aantal verloren rondes.....mochten we overgaan naar een systeem van 1 ronde, dan is 't winst of verlies en zal de maal 2 waarschijnlijk maal 3 worden en het aantal verloren rondes maal 2...maar dat zal ik weer (aan de hand van wat fictieve wedstrijden ;)) moeten gaan tweaken

    Ok, uitgaanden van 't Winst of Verlies systeem, zal ik m'n "getweakte" versie ff zo makkelijk mogelijk vertellen:

    Je verschil in rang, met een minimum van -1 en een maximum van +4, +1 voor winst of -1 voor verlies

    De maximum en minimum en misschien een factor achter de +/- zullen misschien nodig zijn, maar het is moeilijk te voorspellen hoe de competitie zal lopen....als er veel punten zijn gehaald door de koplopers kan het met een kleine aanpassing (bijvoordeeld een minimum van -4 en een maximum van +6) makkelijker gemaakt worden voor (goede) nieuwe teams om de hogere teams in te halen....:)

    mogen het duidelijk zijn....anders vraagt u maar om het excell sheet om te puzzelen ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2003
  11. Daanos

    Daanos Achievementhoer

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijker? Uitdagender!

    CTF met Instagib is voor échte UC bikkels! :cool:
     
  12. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Insta-Gib is soms leuk, maar niet te vaak....daarom moet 't ook absoluut niet verboden worden...(ik zie iegenlijk helemaal niet in waarom een bepaalde mutator verboden zou moeten worden, aangezien de teams samen moeten besluiten om em te gebruiken en ze samen beinvloed worden erdoor)
     
  13. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm...je kan toch 2 mappen instellen bij het maken van de server??? Toch???? En scores onthouden....tsja...mensen kunnen toch wel tot 4 tellen ;)

    Als je idd het aantal frags per persoon wil weten heb je wat te onthouden....met clanwars (tijdens Tactical Ops) hield onze team captain het aantal frags van iedereen gewoon bij met screens en pen (mocht er iets mis gaan met de screens)....zoveel werk is 't niet om t ff te noteren....(zelf zou ik dat zelfs met 1 ronde ook moeten doen, want van 4 mensen 't aantal frags + de eindscore onthouden kan ik niet :{ :+ )

    Edit: typfoutjes eruit|:-

    Edit 2: in princiepe zijn de enige scores die je hoeft te onthouden "hoeveel rondes heb ik gewonnen" dan kan je doen "4 - dat aantal" en je weet hoeveel je er hebt verloren ;)

    Hoe makkelijk is het in de xbox versie om van kleur te wisselen? dat lijkt me nl ook niet zo'n punt...
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2003
  14. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben gestopt met het maken van die site mensen.
    Niet dat ik het niet kan want het was al bijna af,maar meer omdat gewoon teveel stress,werk,en gedoe is voor iemand als ik:)

    Een spelletje spelen is ok,maar het moet niet tegek worden toch?

    De hele site is tedownloaden voor iemand die het over wil nemen.
    Saaur gaat alles overnemen binnenkort dus binnenkort krijgen jullie een nieuw adres om heen tegaan:)

    greetz angelo
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2003
  15. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je blijft wel lekker een spelletje spelen? :D:D:D

    Edit: ik upload em trouwens meteen ff als ik thuis ben...
     
  16. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja voornamelijk de op sex beluste spelletjes :)
     
  17. the master

    the master On Live I am thebest

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    i will win the championship
     
  18. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, het wordt inderdaad een beetje overdreven shit ja. Mutators hoeven niet verboden te worden, maar het lijkt me handig om eerst eens te kijken hoe het loopt en daarna ook beginnen met mutators erbij. En Vaag, Saaur neemt de webpagina dus over? Das mooi, want zo blijft het wel overzichtelijk. Maar ik kan het ook wel allemaal in een nieuwe thread maken, dan blijft het ook overzichtelijk. Een beetje hetzelfde als het Moto GP gedoe. Minder onderhoud als bij een eigen webpagina lijkt mij :)

    En the master, dat moet ik nog gaan zien. We kunnen wel een leuk team vormen, maar je moet de andere niet onderschatten he ;) Xenox maken we wel zo in, das geen partij voor ons :cool:
     
  19. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    http://home.kabelfoon.nl/~wytweeen/unreal/index.php <--- daar4 is tie....en 't lijkt me makkelijker om te onderhouden dan draadjes...'t is voor mij iig geen probleem :)

    Ga zo meteen ff updatens enzo....(ik heb trouwens juist gezegd dat mutators niet verboden zouden moeten blijven...voor 't geval je mij bedoelde ;))
     
  20. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Let er ff op dat bij report het ip adres ding niet werkt,of je hebt het eraf gehaald:)

    Vor de rest ziet het er geinig uit zo hehehehe ik haal nu die zip eraf en pleur een link naar jouw website erop.
     

Deel Deze Pagina