De Nur-editie heeft ook 308mm schijven voor en 264 achter. Tenzij Dixie er redstuffs onder heeft zitten qua blokken, zal het qua onderdelen niet zo duur zijn. Ik betaalde voor 330mm Brembo schijven van een V70R 103,- per stuk. Remblokken voor mijn STR8 Remklauwen waren 155,- euro/set. Als ik nieuwe schijfharten wil voor mijn Wilwoods en nieuwe blokken ben ik 580,- kwijt totaal. Dus 700 voor standaard opel spul lijkt mij ook wat gortig.
Ik had de prijzen qua onderhoud al even opzocht op de website van Porsche en die lagen inderdaad een stuk hoger dan die 30 euro per maand dus was me er al bewust van het eerder 5000-6000 euro per jaar kost van 4000 Nu zag ik dat de kosten van het rijden zelf op 7500 km per jaar echt een heel stuk lager liggen maar ik rijd nu nauwelijks zelfs dat aantal km/jaar. Ben ook wel benieuwd wat een MX-5 kost qua onderhoud e.d. De aanschafwaarde van een nieuwe MX5 liggen bijna op hetzelfde niveau dus die wil ik ook niet uitsluiten.
@Dave 130R Die ATE schijf is 25 mm dik en zal ongetwijfeld passen, maar de officiële NRE schijven zijn 28 mm dik. De remmerij op de Corsa is het beste wat die auto te bieden heeft, en daarom wil ik het spul OEM houden. Zéker de remblokken. @Kimi NL Die prijs is incl. montage hè. Kostprijs ligt idd lager, maar ik heb de tijd/zin niet ze zelf te vervangen.
u heeft gelijk: GM Teile Nr. 95509297 Hersteller: Opel/GM produziert von Brembo Herstellerreferenz 569084 / OE0569084 / 13AAP971 Durchmesser 305 mm Dicke 28 mm Neupreis beim Händler: 376,63 EUR
Ah kijk, snap het verder wel hoor dat je originele schijven er onder wil hebben. Neemt niet weg dat 700€ alsnog veel geld is, zeker als je naar de kost prijs kijkt in Kimi zijn post. Maar dat zal vast en zeker wel een dealer prijs zijn. Overigens zijn van Zimmerman wel 28mm schijven te vinden (430.2636.20). Bij Brembo zelf (09.8004.51) staan ze er wel op alleen staat er "in ontwikkeling" bij maar dit komt ongetwijfeld vanwege de deal met GM. Edit: Nu achteraf gezien lijkt mij de prijs toch wel acceptabel als ik kijk hoe asociaal duur de originele blokken zijn http://www.gm-tuningparts.nl/?s=OPC-NBR&post_type=product De dealer prijs voor de blokken zal misschien nog wel hoger liggen.
@onderdelenboer Waar kan ik het beste Seat Leon parts inkopen? Gaat in mijn geval om een 2.0 TDI uit 2011.
Ik ben zelf op zoek naar origineel grijze velours matten voor een Corsa C, bij Opel zelf zijn ze niet meer te krijgen. Misschien heb jij nog een adresje Kimi?
Nog niets Maar ik ben zo langzamerhand wel benieuwd hoe m'n remmetjes er aan toe zijn. En de voorbanden worden wat gladjes.
V40 (R-design) pastte (totaal) niet in het budget. Anders was de kans zeer groot dat er een D4 had gestaan.
Komt vanzelf! Je kunt ook een 850R / V70R kopen Kun je het geld dat je overhoud mooi oprijden aan benzine
Voortaan Opel remmetjes bij PSA inkopen? http://www.nu.nl/economie/4467225/peugeot-wil-opel-en-vauxhall-overnemen.html
Had iemand het over remmen? Dinsdag gaan er nieuwe voorschijven onder a 350 per 2. Valt wel mee toch. Waarom die van Opel dan zo duur zijn?
De auto heeft een oplage van 500 stuks (al geloof ik dat niet helemaal) en naar mijn weten heeft alleen dit model Opel deze remmen. Ontwikkelkosten verdelen over zo weinig productie zal ongetwijfeld wat aan de prijs doen (al worden ze wel veel in het cupracen gebruikt tegenwoordig, maar dat hoeft de consument niet te weten...). Als die 350 voor jouw remmen overigens zonder montage is, dan is de prijs redelijk gelijk, en qua kwaliteit zullen de NRE remmen niet onderdoen aan die van een E46 M3 (behalve m'n achterschijfjes. Die zijn vrij standaard, maar hoeven toch geen fuck te doen )