Heren,, Vraagje tussen door over pedalen. Momenteel de gewone t3pa pedalen wel met de brake mod. Zijn er mensen die met de pro versie rijden gt style (omgedraaid zeg maar?) Zoja hoe zijn de ervaringen daar mee?
Ik heb laatst dus die brake mod erop gezet... maar toen kon ik mijn pedaal praktisch niet meer indrukken. Of als je het rubber strak tegen het metaal aan plaatste, had je eerst een stukje licht en dan ineens die muur van een rubber. Is mijn rubber uitgedroogd ofzo, omdat ik hem zo lang in de doos heb laten liggen? Viel voor mij in ieder geval niet mee te rijden, dus die is er gelijk weer afgegaan.
Of opnieuw je pedaal calibreren? Door de (sterk) verhoogde weerstand kan ik me Iindenken dat je '100% remkracht' wat vroeger wil bereiken wanneer je je pedaal indrukt? Bij mij is die rubberen driehoekdop ook behoorlijk hard maar ik ben niet anders gewend, en heb m'n pedaalslag erop gecalibreerd.
Ik kan niet meer zonder.. met die mod krijg je meer een rem pedaal wat functioneerd als een echt rem pedaal. Je moet harder trappen om steviger te remmen. Het is inderdaad een kwestie van afstellen. Zonder die brake mod is het gewoon veel lastiger in te schatten hoe hard je moet remmen. Dit omdat het met die pedalen geen kwestie is van presure maar van lengte van uitslag. Hoe verder het pedaal aflegt des te steviger remt de auto maar dat is gewoon erg lastig voelen, of je nu hard of zacht dat ding induwt, je merkt geen verschil. Met die brake mod heb je dat zeer zeker wel. Ik ging ineens een heel stuk sneller rijden en met veel minder rem fouten..
Ja maar de originele slag is redelijk realistisch met het hoe het in het echt is. Met die brakemod heb ik denk ik 20% van de totale slag over nog maar (alles daarboven trap ik heel die wheelstand door midden) en met zo'n korte slag heb ik te weinig ruimte over om te doseren.
Ik gebruik deze! https://www.mardomedia.nl/simulatie...daal-veer-voor-thrustmaster-t3pa-pedalen.html Best tevreden over! veel meer gevoel
Ja @hillss, klopt ik heb die T3pa-Pro en geplaatst in GT style, kwestie van 2 boutjes los en op je TX stuur een code invoegen om je gas en koppelingspedaal om te wisselen. Over de kwaliteit ben ik meer dan tevreden. Het geheel is ZEER SOLIDE uitgevoerd. Hiervoor had ik ook metalen fanatec CSR elite pedalen en deze zijn in mijn optiek absoluut vergelijkbaar. De brake is voor mij ook erg ok en ik merkte bv geen verschil met remmen ivg de preload cell op de CSR elite.
Super bedabkt voor je ervaring, ga er nog een mijn gedachte over laten gaan. Lijkt me een mooi upgrade.
Laatst ook voor het eerst met inverted-pedals gereden. Vond ik wel fijner, dus zo'n pro setje komt er binnenkort ook wel. Eerst even de OneX afwachten en kijken wat ik allemaal nog moet bestellen voor mijn echte auto. Als ik dan nog ergens een gaatje in de begroting vind maar overgaan tot aanschaf van die pedalen.
m.facebook.com/story.php?story_fbid=1427515047364326&substory_index=0&id=585083728274133 @GoldPwnageNL, maak jij foto's voor ons?