Sowieso vintage klasse zijn allemaal gave bakken. Niet teveel downforce en lekker sturen door je gas te doseren.
Zoals bekend ben ik altijd wel te porren voor een beetje ouwehoeren/racen. Echter, het WK voetbal is aanstaande en hoewel ons geliefde Oranje weer eens niet van de partij is ben ik toch wel van plan om veel potjes te gaan volgen. Dus onder voorbehoud, count me in!
Zoals bekend ben ik altijd wel te porren voor een beetje ouwehoeren/racen. Echter, het WK voetbal is aanstaande en hoewel ons geliefde Oranje weer eens niet van de partij is ben ik toch wel van plan om veel potjes te gaan volgen. Dus onder voorbehoud, count me in!
Hohoho! Het lijkt mij sterk dat ik dat gezegd heb Anyway, op vaste basis aan een cup meedoen gaat 'em voor mij niet meer worden. Teveel zaken welke meer prioriteit hebben. Net een nieuwe baan en vanaf september een behoorlijk zware opleiding erbij. Als ik tijd heb - en er voor vrij wil houden - dan lijkt het me erg gezellig om een keertje mee te doen. Dat wel natuurlijk
Hé man, gefeliciteerd met je nieuwe baan man! Weet ik wel dat je dat nooit gezegd hebt, maar ik moest je toch triggeren om te gaan reageren? Anders blijf je stil op de achtergrond (zoals ik) en laat je vervolgens niets van je horen. En laat ik nou net heel erg geïntresseerd in jou zijn qua persoon. #nohomo
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Ja het is leuk dat het zo hard gaat, maar het is zo 'makkelijk'. Die auto voldoet aan geen enkele eis van een raceklasse, en daarmee willen ze het oude record van Stefan Bellof vebreken, wat gewoon tijdens een officieel weekend is neergezet. Net zoals dat ronderecord op Spa. Lekker posen dat ze sneller zijn dan een F1 auto, maar wat denk je dat daar mee gebeurt als je ze 1 rondje geeft zonder brandstoflimiet, turbodruk, en de afmetingen met de vleugels niet meer zo nauw neemt? Voelt een beetje leeg zo.
Wel eens hoor Jimmy, maar toch onder de 6 minuten zou wel gaaf zijn. Ongelimiteerd moet 6.11 van Belof toch wel makkelijk te doen zijn?
Klopt ik race idd niet meer mee.. Afgelopen tijd zelf veel gereden en doe nu in 3 andere cups mee waaronder AOR.. Dus heb ook geen tijd meer om mee te doen.. En al had ik tijd dan nog niet.. @Kimi NL kan wel leuk iedereen willen bashen.. Maar mede het gedrag en gescheld van hem heeft mij doen besluiten te stoppen.. Het moet gezellig blijven en dat was het voor mij al lange tijd niet meer.. Racen moet leuk zijn zonder steeds te schelden en te tieren op iedereen. Laters boys
Ok. Maar genoeg over mij, hoe bevallen andere organisaties en cups? Heb je een aanrader voor ons en/of suggesties om iets te joinen.
Nieuwe DLC met le mans vintage is uit. Mooie track overigens. Echt heel anders dan de nieuwe door gemis van chicanes en meer vangrails in het eerste en laatste deel.
Ik vind dit soort auto's juist superbruut en recordpogingen als deze heel mooi! (Voormalig) race-auto's die het juk van reglementen en regeltjes van zich afschudden en vervolgens laten zien waar ze écht toe in staat zijn! Beetje als die bizarre auto's die gebouwd worden om Pikes Peak te racen. ...en natuurlijk kan een Formule-1 auto relatief eenvoudig nog véél harder wanneer die niet rekening zouden hoeven houden met de reglementen (minimumgewicht, aero-beperkingen, fuelflow-beperkingen, 'durability' van de motoren, etc.), maar vooralsnog hebben F1-teams nog geen tijd/geld gestoken in een (publiciteits)projectje als dit, en Porsche wel. Het Stefan Bellof-record is in veel opzichten ook 'makkelijk' (al schijnt het een bizar bizar snelle ronde te zijn geweest waar alle andere coureurs in dezelfde of vergelijkbare auto's ook niet bij in de buurt kwamen), in de zin dat in 'die tijd' de reglementen op heel veel gebieden denk ik véél soepeler en opener was dan tegenwoordig. Om een raket te verslaan moet je een (grotere) raket bouwen
Maar dat komt omdat Porsche z'n keutel uit de LMP1 heeft teruggetrokken, en nu een paar stagiaires hier op kan zetten. Het was tof geweest als ze iets gebouwd hadden a la de Red Bull X uit Gran Turismo. Maar dit is meer een illegale LMP1 dan daadwerkelijk een 'dit is mogelijk zonder regels'. Regels waren zeker soepeler in de tijd van Bellof, maar dat ging dan ook weer gepaard met minimale kennis in koolstofvezel, geen CFD en minder verstand van voertuigdynamics. En amper veiligheid natuurlijk, wat zo'n tijd op de Ring extra bijzonder maakt.
Keke Rosberg reed in dezelfde training/kwali 6.35 in dezelfde type Porsche. Zijn directe teamgenoot reed 6.16 geloof ik dus bellof ging die sessie echt wel hard.
Vrees nu al voor @Kimi NL en z'n (ongetwijfeld) Volvo-tank EDIT: En heb nu al medelijden met @asjemenou75 en alle racereports die worden ingediend hahaha
Ik heb hier echt nu al zin in! Eindelijk een racespel waarbij al dat online-racen in Forza Motorsport van pas komt. #beukenindeeerstebocht
En denk eraan he jongens, niet rustig aan doen in de eerste bocht. De wedstrijd kan daar niet verloren worden, maar wel gewonnen!
Ik - als halve ouwe lul - vind dit soort vintage filmpjes altijd heerlijk om te kijken. Wellicht ook leuk voor @asjemenou75 en @loyallronin ?