Kom ik deze video uit 2016 tegen dat ik commentaar geef over jullie race! Ik zie toch een paar oude namen er tussen zitten die ik toch wel mis! komen die ooit nog terug?? Racerblade01 HRT WietHoK NL DutchOwnage Crookk loyallronin NovaCaine Rossi46 asjemenou75
Dat plakken was altijd zo zuur. Super frustrerend. Zal bij Wreckfest minder een probleem zijn denk ik
Veel gelachen gisteren. Physics zien er erg gaaf uit en sommige banen zijn echt hilarisch. Races mogen wel iets langer duren en demolition/death match hoeft van mij niet. Als er geen private lobbies komen weet ik niet hoe lang dit leuk blijft maar als je een groep van 7 of meer hebt kan je eenvoudig andere uit de lobby kicken, als het werkt.
Mensen trappen in deze onzin? Kom op jongens. SOCOM 2 op de PS2 had met zo'n optionele netwerkkaart (die je later in je Playstation moest prikken) gewoon custom lobby's. Dan praten we over 16 jaar geleden. En nu, op hardware en server technologie wat een miljard keer sneller is, is het alleen nog maar mogelijk met 4 man te kunnen rijden? Echt hoor...
Ja snap dat ook niet. Enige wat ik kan bedenken is dat ze geen servers voor de consoles beschikbaar hebben en niet het financiële risico op voorhand wilden nemen om deze voor de verkoop te huren/leasen/kopen om zo het risico te beperken.
We spelen toch online op hun servers? Wat maakt het voor de load van een server nou uit of er 8 man in een open of 8 man in een closed lobby spelen?
zo had ik het niet bekeken. Zou ook niet weten wat er technisch op de console moeilijker is dan op de pc? Om een private lobby aan te kunnen maken.
Ik denk dat het probleem is dat private lobby's in deze game vanaf de host zijn console/pc zelf wordt gedraaid. Geen dedicated private lobby's dus. En dat betekend dat een server laten draaien wel degelijk wat CPU power kost. Ik kan me daardoor wel voorstellen dat je op console wel wat issues krijg daarmee, zeker met de base XO en PS4. Op PC zie je ook genoeg servers met 8 of 12 man draaien omdat die persoon zijn PC gewoon niet meer aan kan.
Waarom gaan we hier excuses voor zoeken? Waarom 'vergeten' mensen dat dit gewoon al meer dan 10 jaar een standaard zaak is in games? Waarom kan ik een private lobby openen in Project Cars 2 voor 16 man, maar vinden we het een geldige reden als een andere racegame studio zegt dat het te belastend is voor de consoles? De game is gewoon kut geschreven. Net zoals die auto livery's die 10 uur duren om te laden terwijl een Xbox-Arcade game als Rocket League zoiets wel soepel voor elkaar krijgt. Heeft niks met CPU power van de console te maken, maar met onkunde van de devs.
Zeg ook nergens dat dat een goede reden is geloof ik, geef gewoon aan wat de onderliggende reden is dat de game het niet aan kan op low spec console. PC2 heeft gewoon wat betere code daarvoor. Ook daar kost het echt wel CPU kracht om een server te draaien, maar daar is genoeg marge voor. Deze game heeft die marge niet omdat de developer gewoon te klein voor is om goed te optimaliseren. Wat juist absurd is is dat mensen gaan staan schreeuwen dat developers lui zijn en expres geen private lobby's implementeren. Je denkt toch niet dat men in een board meeting gaat zeggen, "weet je wat, onze winst gaat vast beter zijn als we private lobby's lekker niet implementeren, we halen ze er lekker uit muhahaha".
Ik ben het wel eens met Jimmy. En wat is er nou het wezenlijke verschil tussen: A) een server starten waar een standaard playlistje van 20 maps op cycled B) een server starten waar een standaard playlistje van 20 maps op cycled, maar waar een speler (degene die het langst op de server zit), een soort 'adminrechten' heeft en de baan/rondeteller/auto kan kiezen, en eventueel een wachtwoord kan instellen. Er wordt altijd gedaan alsof A) echt ontzettend wezenlijk anders is dan B), maar een beetje afhankelijk van hoe je de boel insteekt lijkt het voor mij (als leek) heel erg op elkaar, en is B) 'gewoon' hetzelfde als A, maar dan met één gebruiker met 'adminrechten'?