1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Morguuuuh!

Divimus vindt dit leuk.
  2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Geinig filmpje zeg..... Die gast kan lekker rijden.. :thumbs:

Divimus vindt dit leuk.
  3. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Niets voor niets WTCC coureur natuurlijk :)

4. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Prachtige track was dat om te rijden in onder andere RACE Pro. Volgens mij is dit ook de enige racetrack ter wereld waar het plaatselijk niet toegestaan is om in te halen. :+ In het filmpje op 2:11, omdat de meeste auto's simpelweg de draaicirkel niet hebben om met twee wijd daar doorheen te gaan.

5. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Zeker een ander genre, maar bijzonder verslavend en knap lastig. Ik was er een jaar of 10 geleden echt helemaal verslaafd aan op de PC, dus ik vind het stiekem érg gaaf dat de game (eindelijk) in opgepoetste variant naar de Xbox komt :thumbs:

RemcoM vindt dit leuk.
  6. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Deze F1 2015 begint er ook al erg leuk uit te zien...

RemcoM vindt dit leuk.
  7. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043

Macau met de rukste WTCC auto :+

B Tender vindt dit leuk.
  8. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ziet er gaaf uit....

9. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Mooie dag weer! :)
    Die nieuwe R8 en Huracan zijn ook echt beesten trouwens.

10. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Die graphics zou ik ook wel in pCARS willen zien :D

11. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ik wil normale physics en servers in pCARS :D

12. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    pCARS 3! :+

Ik heb meeste oplossingen voor een custom rim voor de Thrustmaster TX op een rij gezet en de fijnste oplossing is wat duur maar in drie stappen te doen zodat het minder duur lijkt. :+ Mijn keuze om meer naar PC te gaan voor racen zorgt ervoor dat ik tien keer zoveel keuze heb en ik niet afhankelijk meer ben van wat Microsoft toelaat op Xbox. De setup waar ik voor kies is vanaf stap 2 dus PC only.

Stap 1 - Wheel & Adapter - 120 Euro

Om puur een custom stuur op je base te krijgen heb je een adapter nodig. De simpelste adapter en tegelijkertijd de basis voor veel mods is de "DSD Quick Attach Wheel Adapter". Het is de goedkoopste oplossing en zorgt alleen voor het aansluiten van een echt stuur. In stap 1 verlies je al je knopjes en de shifter paddles maar vanaf de volgende pCARS patch kan je je controller gebruiken voor navigatie door de menu's. De adapter bevat dezelfde schroefdraad die je vind op alle rims van Thrustmaster en aan de andere kant van de adapter zitten 6 gaatjes voor de 6 schroeven die je voor het aansluiten van het stuur nodig hebt.

Vervolgens kan je daar een echt stuur met een 70mm diagonaal 6 schroef patroon op zetten. Om budget laag te houden ben ik voor een QSP stuur gegaan, een Nederlands entry level merk dat verschillende track day en motorsport onderdelen maakt. Je kan uiteraard ook voor een OMP (fabriek waar dit ook vandaan komt), Sparco of MOMO gaan maar dan starten prijzen voor de leuke varianten op 200 Euro en lopen op naar zo'n 800 Euro.

Op deze manier heb ik een 100% realistisch gevoel en geen vreemd plakkerig rubber en plastic meer. Daarnaast is het stuur iets groter waardoor sturen nauwkeuriger zou moeten zijn. De adapter kost 35,49 Euro en het stuur was 86,60 Euro beide inclusief verzenden wat samen op iet meer dan 120 Euro.

Stap 2 - Paddle shifter - 140 Euro

Ik heb een H- en een sequentiële shifter dus paddles zijn niet direct nodig. Toch wil ik uiteindelijk paddles achter het stuur monteren zodat ik ook zonder losse shifter kan rijden. Elke oplossing is duur aangezien mooie onderdelen 3d-geprint moeten worden en dit door lage oplage duur wordt. Onderstaande configuratie (maar dan met 2 paddles, dat plaatje krijg ik niet gelinkt) komt dan tussen het stuur en de adapter die ik hierboven heb gepost en wordt via USB aangesloten aan je PC.

Stap 3 - Buttons

Ik ben nog niet helemaal zeker wat ik wil voor de buttons. Er zijn een aantal mogelijkheden voor configuraties die de paddle shifter en een plaat met buttons combineert. Je kan een losse Buttonplate kopen en die tussen de bovenstaande shifters en het stuur plaatsen of je kan voor een losse buttonbox gaan en deze naast het stuur plaatsen.

Voor nu alleen dus stap 1. Na de zomer zien we wel hoe het bevalt en hoe ik de setup kan verbeteren. :)

RemcoM, Olijke Poffer en Divimus vinden dit leuk.
  13. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Je heb wel een probleem als je overwil stappen naar een momo wiel. Die gaten hebben een andere maat;). Mischien handig om dus een naaf te maken met die 2 maten dan past ieder stuur.

Maare mooi systeem zo, je weet dat Fanatec al zoiets heeft hahahaha. Bekijk die ff beter goed gejat dan slecht bedacht.

Flavourlicious vindt dit leuk.
  14. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja en je weet dat de Fanatec Base + de Fanatec Universal Hub samen 1050 Euro kosten? :+ Mooie van een systeem dat met USB werk is dat ik het altijd mee kan nemen naar een ander stuur. :)

Momo stuurtjes zijn heel verschillend zag ik. Sommigen hebben een 70mm patroon met 6 gaatjes en andere inderdaad een kleiner patroon met 3 en andere hebben helemaal geen gaatjes. :p

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Yeah zin in:

16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    In Juli.

17. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Alle content is gratis dit weekend op RaceRoom. Super kans om alles uit te proberen dus en te kijken of je het wat vind! :)

B Tender vindt dit leuk.
  18. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Yes en ook mensen met 'een slechte pc' gewoon proberen want het draait echt overal op!

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Wat doe je nou...

RemcoM vindt dit leuk.
  20. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Heb mij zelf maar eens lekker verwend.

RemcoM vindt dit leuk.