Je had het er zondag al over inderdaad maar ik had toen geen zin om een hele discussie te gaan beginnen
Ik vind namelijk alle ophef méér dan hypocriet. Je hoort alle race liefhebbers steen-en-been klagen over dat alles tegenwoordig veel te klinisch is, de coureurs geen echte coureurs meer zijn, alleen maar achter elkaar aan rijden, bla-bla-bla. En dan gebeurt er zoiets en dan is het wéér niet goed
Kijk, dit soort zaken horen bij toerwagenracen en zeker bij het DTM tegen het einde van het seizoen. Want dan wordt het merk tegen merk. Je zag het de bocht daarvoor al (maar dan omgekeerd), want Scheider (BMW) werd bewust opgehouden door Wickens (Merc) zodat Wehrlein (Merc) er voorbij kon. Vervolgens geeft Scheider in de volgende bocht als revanche een tikje tegen Wickens, welke daardoor doorschuift en er samen met Wehrlein prachtig aftolt. Mede doordat het glad was door de regen. Niks gevaarlijks, niks lompe actie, gewoon sneaky iets later remmen in de remzone. Netjes is het zeker niet, maar ik vind het prachtig om te zien (en ik ben geen BMW fan!).
Het enige waar nu ineens iedereen over valt, is de "instructie" vanuit de pits. En die was natuurlijk ook oliedom. Maar daar zou het helemaal niet om moeten gaan. Het gaat om de actie op de baan en die verschilt niet van andere close-racing gevallen.
Als dit soort zaken straks niet meer gedoogd worden, dan zullen we nooit meer races krijgen zoals bijvoorbeeld in deze voorbeelden:
Klik om te vergroten...