Howwww, nee lullo Punt is dat die 458 racebakken ook mee doen in World Endurance Championship. Dus met LMP1, LMP2 en een hele bups GTE auto's. Welke ik dat jaar heb verblijd met een bezoekje op Spa En het waren juist de atmosferische GT3 auto's die de smaakmakers waren. Vele malen gaver dan die fluister diesel LMP1's van Audi, of de ook vrij stille LMP1's van Porsche. Sterker nog, de enige die gaaf klinkt in de LMP1 klasse waren de Toyota's (want atmosferisch). Maar ook die gaan volgend jaar over op turbo's Daarentegen klonken de Corvette, de Aston Martin V8 Vantage's, de Porche 911's en dus de Ferrari 458's allemaal fantastisch! Maar daarvan kun je er dus nu eentje wegstrepen... Dat bedoelde ik dus
Ik vond de Ferrari eerlijk gezegd maar vervelend en overdreven luid tijdens de WEC op de Ring GP. Aston en Corvette waren nice, Porsche iets minder. Iets minder hard zou ik niet erg vinden. Ooh en GTE is niet GT3
Thanks, dacht dat we er nog wel een paar dagen op moesten wachten. Vind die kerel wel een beetje irritant maar waarschijnlijk ben ik gewoon stront jaloers...
In dat geval, Harris heeft ook een video gemaakt, minus de Pag en Bug: On another note. Divimus en ik zijn al een tijd bezig met onze PC Simrace carrière en zijn na ons Raceroom avontuur over gegaan op rFactor 2. Eerder postte Divimus al wat pics van de Aston Martins waarmee we in het SRVN GT kampioenschap rijden. Tot vandaag hadden we nog veel moeite met de setup, iets wat in rFactor je kansen maakt of kraakt en dus erg belangrijk is. Plots was daar een snelle coureur die ons te help schoot deze avond met als resultaat dat we nu erg leuk kunnen smijten met onze Aston Martin. Over twee weken rijden we alweer de op een na laatste ronde op Oschersleben (gelukkig zonder de vervelende scherpe bocht 1). We lieten de Aston in zijn nieuwe racepace setup eerder vandaag al uit om te testen.
Nice, maar waren het kleine veranderingen in de setup of was er daadwerkelijk 1 aanwijsbare factor?, Grt P
Het was vooral een combinatie van factoren. Eigenlijk hadden we alles wel geprobeerd, maar nog niet de juiste combinatie gevonden. Wanneer we het ene probleem opgelost hadden kwam er weer een ander probleem bij. Uiteindelijk zijn het vooral kleine aanpassingen, en is alles wat beter op elkaar afgestemd. Wel is de vering een stuk veranderd tov onze setup. Hopelijk kunnen we dit als juiste basis aan houden, en per baan een paar kleine tweaks uitvoeren.
Ik las dat Fanatec een nieuwe CSL P1 "budget" stuurwiel uit gaat brengen. 150 euri's voor het wiel zonder base. Later gevolgd door een CSL-base die goedkoper moet zijn dan de clubsport lijn.
Als je dacht dat formule 1 niet ingewikkelder kon... Nieuw bandenregelement van 2016: https://t.co/chK2Ts1T2t Leg dat maar eens uit aan je collega.
Ik vind mezelf toch geen domme jongen, maar hier is echt touw aan vast te knopen Ze gaan volgens mij ook nogal van de hak op de tak. Eerst hebben ze het over het regelement gedurende het raceweekend. En dan blijkt dat er ineens ook al keuzes moeten worden gemaakt uiterlijk 2 weken vóór het raceweekend
Dit seizoen was los van Mercedes juist erg leuk om te kijken juist. En ik vind het bandenreglement wel een vooruitgang eigenlijk. Zo krijgen teams iets meer vrijheid. Wat ik er van begrijp is dat Pirelli drie compounds selecteert per weekend. Beschikbaar zijn 12 setjes banden per auto, te gebruiken in alle practice sessies, de qualy en de race plus een extra band (de zachtste van de 3 geselecteerde) exclusief voor Qualy 3 wat het totaal aantal setjes banden tot 13 brengt. Van de 13 setjes banden is er dus 1 exclusief voor Q3 en worden er 2 door Pirelli genomineerd waarvan je er minimaal 1 moet gebruiken in de race. De overige 10 setjes mogen zelf gekozen worden door de teams, met de keuze uit de 3 compounds van Pirelli. Voorbeeld: Pirelli kiest de Hard, Medium en Soft banden. Van de 13 setjes is er 1 voor de Q3 en dat is de zachtste band, de soft. Voor de race worden de Medium en Hard genomineerd door Pirelli waarvan je er 1 van moet gebruiken. De overige 10 banden mogen vrij gekozen worden, zoals 3 hards, 3 mediums en 4 softs. Deze keuze moet dus voor het weekend al bekend worden gemaakt door het team.
Als je Mercedes zou weghalen dan krijg je alsnog Ferrari die in Brazilië het hele veld op een ronde zet. Ik geloof dat zonder de Mercs Vettel de titel eerder binnengesleept had dan Hamilton gedaan heeft. Verstappen maakt het voor ons Nederlanders erg leuk, maar overall gezien is 2015 gewoon geen tof seizoen.
De laatste drie races waren ruk, maar zeker in het midden van het seizoen waren er uitstekende races. Alle races tussen Monaco en de Verenigde Staten waren, met uitzondering van Monza, het kijken waard naar mijn mening. P1 tot en met 3 waren het hele seizoen lang voorspelbaar en dat is jammer, maar dit seizoen zaten Williams, Red Bull en Force India erg dicht bij elkaar. In het begin van het seizoen hoorden Toro Rosso en Lotus ook in dat rijtje, zelfs de Sauber deed sterk mee. Het middenveld heeft in tijden niet zo dicht bij elkaar gezeten en dat heeft juist voor hele leuke races gezorgd.