1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    In de leagues waar ik nu rij is het of de T300/TX of de Fanatec of de oudere G27/25. G29 ben ik bij niemand nog tegen gekomen. 4 van de 6 coureurs van ons team hebben ook een Thrustmaster boven Logitech verkozen. De andere 2 rijden nog met een g27 omdat die simpelweg nog niet stuk is. :p

2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Volgens mij rijden de meeste indd met een TX,

3. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb de TX gekozen vanwege de band-aandrijving ten opzichte van de tandwielen.

Pcars is erg gevoelig op FB en wil op de standaard setting wil het stuur nog werkelijk hard links rechts sturen en schokkende bewegingen. Mijn ervaring met Fanatec was dat mechanisch toch wat schokkerig aanvoelt en na langere tijd ook slijtage gevoelig is.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Fanatec is ook een band by the way.

5. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ik neig nu naar dat Thrustmaster TX Leather Edition geval. Even gegoogled op problemen met de TX, en de meeste problemen lijken uit 2014/mid 2015 te stammen. Fingers crossed dat de kinderziektes er tegenwoordig uit zijn, en dat het ding net als de Logitechs gewoon 10 jaar mee gaat.

Zit alleen nog met welke wheelstand ik moet halen. Die Wheelstand Pro is top vanwege z'n compacte opbergvorm (hij ligt vaker in de kast dan daarbuiten), maar de 'stuurstang' gaat recht omhoog, terwijl ik een bank heb met een hele diepe zit. Stuur staat daardoor te ver van me af (hij zou eigenlijk een stuk over de bank moeten buigen). Een frame van de originele Playseat zou perfect zijn, maar dan zonder de stoel. Is zoiets verkrijgbaar toevallig?

6. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Wel belangrijk om even goed te controleren of hij wel bij je bank past. Heb zelf een lage bank met een diepe zit, niet ver boven de grond. Wheel Stand Pro past daar goed bij omdat ik de stang naar me toe kan zetten. Pedalen heb ik iets meer naar voren gezet zodat ik beter mijn voeten er op kan rusten.

Foto van een tijdje geleden:

7. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Je indruk betreffende de Wheelstand Pro klopt niet helemaal. De hoek van de stang is volledig variabel in te stellen. Als je dat in extreme mate toe gaat passen dan wordt de stabiliteit uiteindelijk natuurlijk wel een probleem, maar wat jij er mee wilt doen moet volgens mij prima mogelijk zijn :) Al helemaal omdat je de pedalen ook over de volledige lengte van de buizen kunt monteren.

8. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Jij racet in de petjes houding! :+

9. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
  10. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Echt geen idee wat je daarmee bedoelt. Zit in ieder geval heerlijk. Wat lager dan een racestoel en wat hoger dan een F1 stoeltje. Zou eigenlijk de pedalen wat hoger moeten zetten en dan zit ik ongeveer zoals dit stoeltje:

11. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
  12. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Die bank ziet er comfortabel uit @Beltoni :D Alleen mijne is nog iets dieper (en ik zit ook graag met het stuur vrij dichtbij).

Jup I know, maar als je de stang onder een andere hoek gaat zetten betekend dat misschien dat mijn pedalen te ver weg komen te staan. Lastig om uit te zoeken zonder het te testen, maar ik vermoed dat ik een gebogen stuurstang nodig heb. Straks thuis nog even goed kijken.

13. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Als de stang niet past dan is de Wheel stand geen optie, stuur moet natuurlijk wel dichtbij genoeg komen. Bij mij past het allemaal precies. Stuur zit inderdaad redelijk dichtbij (centimeter of 40-45 van mijn borstkas) maar dat is persoonlijke voorkeur.

Pedalen heb ik, zoals je op de foto kan zien, zoveel mogelijk naar mij toegeschoven. Hoe rechter de stand, hoe vaker mensen de pedalen verder naar achter laten staan. Daar zit ongeveer 20cm speling, niet bijzonder veel maar wel genoeg om mee te kloten.

Zijn overigens genoeg mensen die zelf een installatie bouwen, met mijn twee linkerhanden was dat echter geen optie.

14. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Rij eens op de vrijdagavond langs een willekeurige McDonalds en je ziet wat ik bedoel... ;)

U heeft PM!

15. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Nou. Ik ben weer €519,- armer. Bedankt @Rossi46 :p

Rossi46 vindt dit leuk.
  16. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    :D

Wat is het geworden?

17. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Thrustmaster TX Leather Edition (dus da's een TX base met het leren 28 GT stuurtje en de T3PA pedalen set) samen met een Wheelstand Pro.

Kimi NL en Rossi46 vinden dit leuk.
  18. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Lekker hoor. Wanneer krijg je hem binnen? Gaat de wheelstand toch wel passen?

19. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Morgen als het goed is :)
    Het is nog even afwachten of ik met mijn voeten goed bij de pedalen kan, maar mocht dat niet zo zijn dan vind ik wel een oplossing.

20. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Cool... Gaat echt leuk worden, racen met een wheel.. Gefeliciteerd met de aankoop en veul rij plezier. :thumbs:

Deel Deze Pagina