Nee daar heb ik nog alle tijd voor tot dat het stuurtje binnen is hahaha Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op 100% voelt het een beetje als indoor karten. Misschien iets minder lomp, maar na 15 rondjes achter elkaar begin je je armen wel te 'voelen'. Sowieso een stuk zwaarder dan in m'n eigen auto Props trouwens voor dat TP3A pedalen setje. Voelt erg goed aan en ziet er zeer degelijk uit ook. Thrustmaster was vroeger echt een paupermerk, maar ze hebben zich aardig herpakt haha. Zit ook nog zo'n rubber demper bij, maar die heb ik er nog niet eens tussen gehad. Meeste tijdswinst voor mij zit hem trouwens in het gedoseerd loslaten van de rem tijdens insturen, en het left foot braken wat nu veel beter mogelijk is Moet alleen wel met een andere camerastand rijden (met controller altijd chase-cam, maar dat lukt me echt niet met stuur). Wat doet iedereen hier? Ik vind helmet-cam wel leip maar het geluid is dof dan, dus dat wordt 'm niet. Twijfel nog tussen onboard of roof-cam, en denk dat het die laatste gaat worden. Naast iemand anders een bocht induiken is wel echt veel kutter zonder chase-cam.
Staat hier altijd op helmet cam. Heb de instellingen wel aangepast. Geen stuur, geen coureur en geen helm. Daarnaast ook het kantelen van het hoofd etc. een stuk lager gezet. Kan best zijn dat je met roofcam het wat beter ziet maar voor de ervaring kies ik helmet cam. Zal later vandaag even laten zien hoe ik de instellingen heb staan.
Ik weet niet wat er gebeurt is, maar ik lees in 1 keer dat er een TX revolutie heeft plaatsgevonden! Gaaf !! Hoop dat ieder een juiste keuze (heeft) gemaakt. Tot nu toe vind ik dit mijn beste stuurtje ooit……., ( o.a. F1 FFB TM 2002 Schumacher, XB360 RWheel, Fanatec CSR….) In PC mis je soms de rumble van de kerbstones. Dit kan per circuit en dan ook per strook verschillen. Bv Brno heeft weinig tot geen rumble in Sakito heb je dat weer meer. Het e.e.a. is niet alleen in te stellen in het hoofdmenu, maar specifieker ook in te stellen per auto (moet tuning wel allowed zijn) Ikzelf heb de FFB iets terug geschroefd, zodat het stuur niet “overhit” raakt en daardoor zelf de FFB gaat terugschroeven. Mijn stuur heb ik gemonteerd op de wheel stand pro, die ik had aangeschaft met het xbox 360 wheel. Ik heb daar een houten plankje op gemonteerd voor mijn CSR en nu mijn TX erop bevestigd met schroeven. De pedalen had ik even snel vastgezet met Tie-raps totdat ik even tijd had om gaten te boren……., maar ze zitten nog steeds met die tie-raps vast. In mijn beleving een stabiele set up, waarbij ik wel moet zeggen dat het inklappen van het stuur niet gedaan wordt. Ik zet m zo in zijn geheel in de trapkast…… Het standaard stuur van de TX heb ik vervangen voor het Evo stuur, iets groter en ligt wat prettiger in de hand. De standaard mee geleverde pedalen (niet de T3PA) zijn echt slecht en kinderspeelgoed. Ik heb die vervangen voor de T3PApro pedalen. Daar ben ik meer dan content mee. In vergelijking tot de CSR elite pedalen doen die niet ervoor onder. Wel had ik de voetplaatjes vervangen door bredere. Ook naar GT setup is makkelijk en eenvoudig te realiseren. Wel moet ik zeggen dat ik door het nieuwe stuur en pedalen in mijn beleving niet sneller door geworden ben……., maar het gaat mij ook om de beleving. Ja ikzelf rijdt daarom ook altijd in cock-pit, inderdaad zoals Beltoni ook aangaf, met helmet cam en alle opties uit……dat is soms lastig, maar imo wel het meest gave…. Nog even de fototjes, ikzelf heb ff dat BMW logo erop geplakt, vondt dat ferrari logo plastic….
Mijn playseat challenge is al binnen, nu nog wachten op mijn stuur en morgen alles in elkaar zetten en dan kan ik mooi het even testen aangezien ik er het hele weekend niet ben omdat ik moet hardlopen op Ameland. Wat een verschrikkelijk leven ook, af en toe
Dat weet ik niet. Het is in ieder geval niet hetzelfde geluid als de camera achter de auto hangt. Kan helaas geen raampje Open zetten. Ga jij weer meedoen met cups? Kan ik weer na elke race de lak op de achterkant verversen.