1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Het lijkt er inderdaad op dat hij er tegenaan gezogen wordt. Mja blijft een beste klapper.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.280
    Leuk Bevonden:
    2.046
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Aanstaande zaterdag doen mijn broer en ik mee met de Volante Rally (voor afgestudeerde HTS-ers) en ik zit net het reglement door te lezen over de gebruikte kaartlees-technieken die gebruikt gaan worden. Ik denk dat ik nog even een avond ga studeren, pfff :p

    Iemand tips? :p
     
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Pff dan zijn de pacenotes in Dirt nog iets makkelijker :)
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Probleem van Dirt is juist dat ze te makkelijk zijn :+
     
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Ja ze zijn niet heel gedetailleerd
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Vind ze juist een van de betere pacenotes als je ze vergelijkt met andere games en de oudere DiRT en Colin McRae games.
     
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Vond het RBR systeem altijd erg fijn. Hairpin > K > Medium > fast > easy > flat met meer klemtoon waardoor het onderscheid beter was dan de nummertjes in DiRT.
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja maar 95% van de echte codrivers gebruiken een 1-6 systeem dus is wel logisch dat ze daar voor hebben gekozen
     
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    [​IMG]

    Nieuwe Michelin Super Sports onder de waggie <3

    Op naar die 8mXXs op de Nordschleife :D
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    OPC Corsa?
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Yessur, een Nurburgring Edition :) (meer oempf, grotere remmen, betere ophanging en een sper diff in vergelijking met de normale OPC)
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Tandjes, die is wel gaaf. Denk dat Tender in zijn MX5 daar nog een aardige kluif aan heeft.
     
    Dex vindt dit leuk.
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    [​IMG]

    Hierbij even een foto van de voorkant van mijn 242 Turbo. Mocht ik je een keer tegenkomen in de corsa dan heb je tijd zat om de achterkant te bestuderen, maar de voorkant is minstens zo mooi.

    Dan heb je nu tenminste de voorkant 1x gezien

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  15. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Tender's MX5 zal ongetwijfeld wat speelser en 'leuker' rijden, maar op pure snelheid is het geen match denk ik. Mijne heeft wat meer gewicht (120 kg zwaarder), maar ik mag het doen met 85 pk en 113 Nm meer :) Bredere sloffen en grotere remmen om het zwaarlijvige in de bochten wat te compenseren ook :p

    Heb jij die 2.3 Turbo nog veel gekieteld @Kimi NL? Want een maatje met hetzelfde blok (met bleedvalve) heeft niet eens tijd om mijn achterkant te checken... die druipt gewoon af met de staart tussen de benen als de klepel naar beneden gaat. En dan moet het bochtenwerk nog beginnen :D
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2016
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het kan spannend worden. Ik reed laatst een hele tijd achter een 206 RC(180pk en sper) en toen reed ik nog met 0.6 bar(150/160)

    Ik stop naast hem bij het stoplicht, hij staat rechts waar ook mijn sidepipe eruit komt. Hij kijkt mij aan, raam naar beneden: "Die is ook niet standaard meer, racen tot volgende stoplicht?" nou goed en wel, even racen dan.

    Ik kon hem voorblijven, maar echt net. Toen hem gevolgd naar de IKEA. Motorkap Los, bleedvalve vol open gezet. Laptop eraan, even de tabellen aangepast zodat het blok de extra turbodruk (1 bar nu) kwijt kan en nog een keer geprobeerd. De keer erop kon ik hem makkelijk voorblijven.

    1.0 bar is 200pk ongeveer en verder is hij standaard(nu nog) maar onze achteras is een 4.11, dus een heel erg kort en dus goed voor de acceleratie.

    Qua onderstel staat de 242 op volledig instelbare coilover. Dus ook in de bochten is het absoluut geen Stakker meer.

    Sper hebben we er nog niet inzitten, want heb nog geen geschikte achteras gevonden. En dan moet ik kiezen of ik een 3.54, 3.73 of 4.11 wil.

    Heb 2 sper-assen liggen, maar dat zijn hybride Assen. Een diff en LSD van een Jeep Cherokee en de asbuizen en ophanging van een 240 1031 as. Maar die wil ik eerst reviseren. Ik heb nog een nieuwe aangepaste Locker liggen, maar Ben nog niet overtuigd van een Locker ipv een LSD.

    Motorisch staat een Holset HX35 op de planning, wat met de juiste hotside goed moet zijn voor 350pk. Maar dan moeten we ook grotere injectoren (650cc) en uitlaatspruitstuk met BOV.
     
  17. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Met 200pk gade het nie redden jong! :p

    Ture, maar dan nog is het kut uitgewerkt. Net op de shakedown van Argentinïe met een Lancer R4:

    Op het begin ergens zit een 'right 6 into left 5 continuous long'. Voor de right 6 moet je even de rem tappen, die left 5 is vervolgens easy flat en veel sneller dan die 6 er voor. Niet veel later zit er een right 6 in, waar je aankomt in de 4, en voor die bocht moet je terug naar de 3!! Wat willen ze dat ik doe de volgende keer als er een 5 of 6 aankomt? Het is echt gokwerk. Grootste minpunt aan de game.
     
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    De nummers geven slechts het aantal graden van de bocht aan, niet hoe snel je er doorheen kan. 1 t/m 6 geeft je een veel preciezer beeld van wat er komen gaat dan flat/easy of wat dan ook. Leuk om te weten dat je er volgas doorheen kan, maar dan weet je nog steeds niet waar je precies heen gaat.

    Wat je zegt is dus heel logisch. Right 6 komt (waarschijnlijk) op zeer hoge snelheid en kan dus niet volgas. De bocht daarop rijd je al een stuk langzamer omdat je eerder moest remmen. Ondertussen weet je wel dat de bocht scherper is dan die daarvoor. Kortom, meer informatie in hetzelfde aantal woorden.
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Gelukkig heeft mijn 245, 250 trappelende elanden onder de neus.

    Voor als ik verlies en een dappere herkansing wil.


    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De pacenotes zijn zeker niet perfect, maar zoals Raceblade zegt betekend een 6-left/right niet dat je er met absolute topsnelheid doorheen kan. De nummers geven puur aan hoe de scherp de bocht is, niet met welke snelheid je hem kan nemen. Zo kan een bocht met een 3 ook vol gas zijn als je net uit een hairpin komt.
     

Deel Deze Pagina