1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] XCOM Enemy Unknown

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 14 aug 2012.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja ik heb ook nu pas door dat je eigenlijk maar 2 plasma rifles bijvoorbeeld nodig hebt ipv elke soldier 1 eigen geven.. die krengen zijn duur en funds zijn schaars.. vooral nu er al 3 landen me niet meer financieren

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
  3. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ze geven beetje aan wat ik heb ontdekt ja.. Beter 1ste playthrough op normal en daarna met alle kennis van de game nightmare + iron mode aan..

Net een dikke missie achter de run, kom je terug in je base.. Iedereen dik klappen voor je.. EPIC

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Oooh, dus dat zit er ook nog in? Ik moet echt toegeven dat ik heel weinig weet van XCOM. Ik dacht echt dat je gewoon puur alleen levels had waar je aliens moet opruimen en je squad in leven houden. Nice dat het nog veel diepgaander is dan.

5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja jonge. Nigeria, Egypte en India funden me al niet meer. Nu moet ik nog beter mn funds managen. En keuzes maken voor wapens enz

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

6. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ik vond de demo niet echt een goed beeld geven over het spel. Als ik wat gameplay zag, zag ik veel taktiek etc. Bij de demo is het veelste simpel en maakt niet echt uit wat je doet. :p

Maar Giorgio ik zou wel even kijken in mijn budget. :) :):
    of je wilt sponsoren O-)

7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik wil spelen :'-( nog geen mail dat ie verstuurd is, dus morgen pas

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ook geen mail gehad, maar hij kwam zojuist door de bus \o/

EDIT
    heerlijk weer dit _O_

Alleen heb ik nano viber chest ontwikkeld, maar ipv dat het iv je armor komt, komt het ipv je granaat. Dus keuze tussen nades of extra health damn :):

Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hahaha alles is keuzes.. een extra medikit, of extra nade, scope, armor of toch een extra arc thrower just in case.. moeilijk

10. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nope niks gehad, dus echt morgen pas.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Tot nu toe gaat het lekker, nog geen problemen gehad. Al 6 gelevelde squadmembers, waarvan 1tje al drie promotions heeft, squadsize 5, geen casualties en slechts 1x een gewonde.

En op aarde is iedereen nog happy de pappy!

Low cover is wel erg risicovol. Helaas is er niet altijd full cover, anders wist ik het wel.
    En echt heerlijk als je met je assault met run&gun een alien van achteren point blank killed. Surprise :D !

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    camera is wat minder soms. Zou hem meer willen inzoomen en kantelen. Vooral om line of sight te checken. De alens schieten vaak van plekken waarvan ik dacht dat ze absoluut geen schot hebben...

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik verlies nu ook minder mannetjes, zijn nu getraind en overwatch gebruik ik nu doorlopend. Eerst niet

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    G'damn, wat een verslavend spelletje dit zeg! Heb al 9 trained soldiers (geen rookies), waarvan 1 al de een na hoogste rank! Nog geen landen afgevallen, nog geen dooien, nog geen interceptors verloren, al 2 verschillende aliens levend gevangen.

Elke keer als je weer gaat scannen (moet ook om de tijd te advancen) is het weer spannend, gebeurt er wat? Wat dan? Bij de abduction sites kreeg ik steeds de keuze uit 3, meestal 2 easy en 1 moderate difficulty. Vanaf begin steeds moderate gekozen.

En ineens krijg ik een panic bericht; terror attack op port Said, difficulty very difficult!!!
    Damn! Alleen de optie er heen te gaan of te negeren. 2 primairy squad members gewond, maar toch maar besloten te gaan. En tot mijn verbazing had ik binnen no time de objectives voltooid en kon ik naar huis, zonder zelfs maar damage te hebben gehad. En 9 van de 18 civilians gesaved! Rating: Good!

Heeeeeeeerlijk!

Laatst bewerkt: 12 okt 2012
  15. Vesperia

Vesperia Member

Leuk Bevonden:
    0
    Topic een tijdje zitten lezen en door het enthousiasme van sommigen de game opgepikt..
    Totaal geen spijt van; heerlijke game, dus thanks voor de tip.

Zit nu op 9 trained soldiers, 3 gewonden, 2 dooien.
    2 aliens captured, 3 satellieten, nog geen landen kwijt en leuke upgrades in laser based weapons.

Vanavond weer verder..

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    En zelfs je eerste post in deze thread! :thumbs: Welkom!

Het is inderdaad weer ouderwets verslavend. En gewoon ook weer eens helemaal wat anders dan de meute games die er normaal uitkomen. En ik moet zeggen dat het op de console ook lekker wegspeelt.

Heb wel de indruk dat ik die aliens wat te snel heb gecaptured, waardoor ik te snel advance in de main game en dus al in de moeilijkere missies zit. Zal zien hoe het verloopt!

Heb ook al laser guns, betere armor, betere guns voor mijn interceptors, etc ...

Keuzes :)

En ik noem ook al mijn squadmembers naar (irl) friends. De eerste heet Army (zijn nick altijd) en die heeft alle missions tot nu toe gedaan en al iets van 20 kills op zijn naam staan. Doet zijn naam wel eer aan :)
    Ik gebruik ook echt een vast strategy voor de missions. De Assault altijd voorop, 2 heavies vlak daarachter en altijd op overwatch en daarachter de support en de sniper. De sniper breng ik indien mogelijk zo snel mogelijk nar higher ground en ver weg van de actie. Met squad sight kan die toch alles raken wat squadmembers zien! De Assault heeft ook de stun gun. Werkt goed tot zover.

Maps worden nu echt een stuk groter, je moet dan ook alle flanken dekken en het komt steeds meer voor dat je dekt naar rechts en dan komt het ineens van boven ...

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Das toch juist goed.. Je moet die mainmissies ook zo lang mogelijk uitstellen. Heb je al die (lees onderstaande alleen als je wil, is minimale spoiler)

alien base gedaan?

18. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hij is binnen eindelijk \o/ even de starters guide doornemen van IGN zodat ik geen beginners fouten ga maken :9

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha nice. Ja belangrijk is vooral funding onder controle hebben

20. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    funding? Het inkomen is dat toch?

En wat nog meer? een paar starter tips?

Ik heb btw gekozen voor amerika, volgens IGN zijn aircrafts enorm nodig, dus 50% minder betalen is dan erg handig.

edit: haha normaal bij spellen denk ik altijd ohh dat zoek ik onderweg wel uit, maar bij dit spel wil ik echt op safe spelen :lol:

Deel Deze Pagina