Ja, het is niet makkelijk, eerste 3 pogingen op iron man werden mijn teams steeds afgeslacht. Wat mijn tips zijn is:
- Granaten, granaten, granaten (zekere kill tegen elke sectoid in blast radius) en je rookies schieten bagger terwijl granaat altijd 100% gemikt wordt.
- spot de aliens, ren terug naar je team and laat je heavies tekeer gaan met raketten (blindfire) (als je je eerste rookies naar squaddie hebt gekregen).
- Bekijk altijd eerst hoe de kaart precies loopt (zoek de "rode rasterlijnen") en bepaal welke hoek je het dichtste bij bent en stel die zeker, dan heb je twee veilige kanten, verken vanuit daar de kaart verder. Heb je een ufo gedowned houd dan ook rekening met hoog terrein (heuvels ed) deze geven je veel combat bonussen, zorg dat je niet op lager terrein dan de aliens komt.
- focus je basis op eerst 4 satelieten in orbit (ik heb er voor gekozen om USA en Europa veilig te stellen, Azie probeer ik te behouden en Afrika beschouw ik als verloren) vervolgens op carpace armor en dan laser weapons en ook de officer training school om zo snel mogelijk squad 6 te krijgen.
Nu ben ik dus zover en 2 landen in Afrika zijn uit Xcom gestapt de rest heb ik onder controle, belangrijkste verschil is eigenlijk squad 6 dan wordt het echt een stuk makkelijker.
Laatst bewerkt: 22 okt 2012