1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] XCOM Enemy Unknown

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 14 aug 2012.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Ja, maar ik vind het toch een beetje jammer. Ik kan mij namelijk herinneren dat in de oude Xcom het gebied waarin je vocht altijd random werd gegenereerd, buiten speciale battles (prefab) en dat de omgeving altijd leek op het gebied waar je een ufo neerhaalde. Nu maakt het dus niet meer zoveel uit: de kaart ziet er per evenement dus altijd hetzelfde uit, of je nu in China of in Europa vecht.

    Ik vraag mij nu ook af of daarmee de lengte van het spel is vastgelegd. Want als de random maps zijn verdwenen, dan moet het aantal prefab kaarten dus uiteindelijk ook beperkt zijn. Daarmee wordt ook de replay beperkt. Hopelijk bestaan die random maps in de volledige versie wel, al is het maar in een later stadium van het spel. Speculaties, speculaties....
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Commentaar over de randomness door de makers: (vanaf 40 minuten)

    http://www.giantbomb.com/videos/3/

    Tachtig kaarten, +/- dertig missies per game. Lijkt me redelijk wat content.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik kijk niks meer, ik wil em spelen. Tot die tijd laat ik alles aan mij voorbij gaan !
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    OKE, MAAR DAN MOET JE HIERONDER NIET KIJKEN GAKKIE!

    Tik Sid Meier in als karakter naam en je krijgt Sid als hero unit.
    :cool:
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nog maar 9 daagjes .... :9
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    The video below features XCOM: Enemy Unknown lead designer Jake Solomon going into a retail store (Power Gamer in Glen Burnie, Maryland to be exact) trying to sell an Xbox 360 copy of his upcoming strategy game ahead of its North American 9th October release date.

     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Aan niemand verkocht, HA! True to life.... :9
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    [yt]kJLFNYhq1YM[/yt]

    Ik wil dit!
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    8-more-days ... can't wait!

    In US komt ie de 9e uit, ik hoop stiekun hem hier ook wat eerder te hebben!
     
  10. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ziet er echt awesome uit!
    Is het erg als je het origineel niet gespeeld hebt?
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nee hoor, helemaal niet. Het is ook geen vervolg maar een soort onofficiele remake. Het verhaal is op zich ook redelijk basic, de aarde wordt aangevallen door aliens en aan jou de taak ze bestrijden. Het gaat echt allemaal om de tactical turn based combat en de base building.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2012
  12. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Maar het is wel behoorlijk pittig he?
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoop het. Kan me herinneren van de oude dat je gwn kon falen als je base werd vernietigd of geen soldiers meer had

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Het origineel was idd pittig en dat schijnen de devs bewaard te hebben. Dat hoort ook bij de game, bij de spanning. Als een teammember dood gaat, dan is die ook echt dood.

    MAAR, in de standaard game mode kun je gewoon voor elke missie saven en dus een reload doen als de uitkomst van de missie niet bevredigend is. Er is ook een gamemode waar na elke actie wordt gesaved. Dood is dan ook echt dood.

    Weet nog niet welke mode ik ga spelen ... ws eerst normal mode.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik had ufo extraterrestrial geinstalleerd pas als zoet houder. Maar dies echt dom. Ik ga ufo enemy unknown maar spelen tot 12okt. Hopelijk komt ie eerder. Zo mainstream is die game niet dus hoop op dinsdag al ofzo

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Je kunt het spel op allerlei moeilijkheidsgraden spelen, dus voor ieder wat wils. Ik zou gewoon proberen op normal te starten. Voldoende uitdagend, zonder dat je meteen in elk gevecht je halve team kwijtraakt.
     
  17. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog op zoek naar mensen om dit spel tegen te spelen straks, ik heb maar weinig vrienden die turn based games tof vind. Wie kan ik toevoegen?
     
  18. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik wist helemaal niet dat je dit tegen elkaar kon spelen...
    Voeg mij maar toe, al zal ik er waarschijnlijk niet veel van bakken :+
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Eerst de SP campaign uitspelen, maar daarna wil ik best de MP eens proberen. Add me maar!
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Over de reden waarom ze hebben gekozen voor created maps in plaats van random generated maps...

    bron

    Ik heb persoonlijk liever 100 unieke gemaakte maps die er fantastisch uitzien en spelen, dan generic random maps ...
    En als je gedurende een playthrough niet dezelfde maps tegen komt dan vind ik het helemaal goed!
     

Deel Deze Pagina