1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

YESS xbox dvd region X

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door yony_the_gamer, 15 dec 2002.

  1. Mike

    Mike CuraƧao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd, d.m.v. zo'n schijfje kun je nog altijd geen illegale DVD's bekijken, enkel DVD's importeren. Je zou dus zeggen dat het alleen maar voordelig is voor de filmindustrie...
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou ja, zeg. Als jij het verschil niet ziet tussen de mogelijkheid om legale betaalde buitenlandse DVDs te bekijken en illegale gekopieerde jatwerk spelletjes te spelen dan kan niemand jou uitleggen wat het verschil is tussen je box chippen en DVD Region X. :confused: ]:-
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Boeiend of die nu uit Amerika of Europa komen? We zijn consequent genoeg en dit kan je eigenlijk niet verbieden als je ook maar een beetje nadenkt.
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    De filmindustrie is er al lang over uit dat de regiocodering niet het gewenste resultaat oplevert en men gaat dan ook op alleszins korte termijn het hele regiosysteem op de helling gooien.
     
  5. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    NIET waar

    met RCE codering maken ze het juist nog moeilijker. geef anders even een paar mooie links waar jouw bewering wordt ondersteund...?

    p.s. en ik ben van mening dat een forum dat discussies over modchips geheel verbiedt, inderdaad ook discussies over Region X zou moeten verbieden. anders zou je namelijk het praten over modchips die (zogenaamd) alleen gebruikt worden voor regiovrij dvds kijken, ook moeten toestaan.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2002
  6. aja_x_box

    aja_x_box **RaSTaFaRi**

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    ER LIGGEN IN DE WINKELS ZAT DVD's WAR JE ALLE REGIO's IN KAN AFSPELEN DUS WAT ILLEGAAL SOMMIGE GAAN BIJNA HUILEN GEK
     
  7. yony_the_gamer

    yony_the_gamer A.K.A -YonY-

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk vinden mensen het leuk om legale illigale dingen te hebbe:)
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Uhum, zijn er modchips die alleen maar DVD's uit andere regio's afspelen maar wel origineel moeten zijn? Nee.
     
  9. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Je caps lock staat nog aan.
     
  10. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    RCE is iets van alweer 2 jaar geleden hoor, dat is geen "nieuwe" beveiliging.
     
  11. Insane_J

    Insane_J lamer

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    je bent niet zo snugger he ?

    je koopt een spel in de winkel omdat je het een goed spel vind en je het geld ervoor over hebt voor de makers zodat ze meer games kunnen maken.

    met een modchip kun je nog steeds legale games afspelen hoor dus als je dat standpunt hebt veranderd dat niet doordat je een modchip hebt.

    maar als je modchip gewoon gebruikt voor divx te kijken , regiovrij dvds kijken, mp3s af te spelen en potje doom wilt spelen
    moet dat gewoon kunnen.
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    maar meer dan 50% van de modchip gebruikers gebruikt het ook voor dingen die ons niet aanstaan, en dan moe tje dus begrijpen dat je dat hier niet toestaan kan.
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    50% ???

    Jij bent nog voorzichtig, Wouter. Ik ben ervan overtuigd dat het percentage modders dat gekopieerde spellen speelt boven de 80% ligt.
     
  14. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    oh misschien noem ik het daarom ook niet nieuw (alhoewel ik 2 jaar behoorlijk jong vind voor een standaard). maar het wordt pas sinds een paar maanden op grote releases gebruikt. (MIB2, Spider-man, Snatch, Hollow-man)
    http://www.dvdtalk.com/rce.html
     
  15. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je eigen link eens klikt zie je dat er een lijst is van wel (ongeveer) 20 rce titels, dat is dus te verwaarlozen op het totale aanbod van dvd titels. Alleen columbia / tristar heeft rencentelijk 2 rce titels uitgebracht. Het wordt dus niet echt grootschalig gebruikt en denk ook niet dat dat echt zal gaan veranderen de komende tijd.
     
  16. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik vond de RCE van een titel als Spiderman nogal schokkend, en het gaf mij niet het idee dat 'ze van plan' zijn regiocodering of andere beveiligingen af te schaffen. nou goed? ik heb namelijk nog geen enkele grote titel met regio 9 te koop gezien.. waarom zou dat nou zijn?
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2002
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Regiocodering blijft nog wel effies bestaan vermoed ik zo. De filmmaatschappijen hebben echt wel door dat mensen of regio / rce vrije spelers hebben of een normale eigen regio speler. Het heeft dus niet echt veel nut die extra beveiliging.

    Regio 9 is toch vliegtuig regio? Je bedoeld regio 0 zeker?
     
  18. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 dec 2002
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet dat we geen vriendjes waren? Ik geef mijn visie op het geheel :) Volgens mij bestaat er helemaal geen regio 9, regio vrije dvd's zijn regio 0. Je heb wel dvd-spelers die je regio vrij kunt instellen door ze op regio 9 te zetten. Regio 8 is overigens de vliegtuig regio waar ik het eerder over had.
     
  20. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina