1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Yu Suzuki onderzoekt Kickstarter voor Shenmue 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kevf, 21 mrt 2014.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]

    Sailors! Shenmue is voor veel mensen een legendarische game. Na deeltje 2 is er helaas nooit meer een vervolg gekomen. Sindsdien zijn er verschillende initiatieven geweest om de serie weer nieuw leven in te blazen.

    Op Eurogamer staat een hoopgevend berichtje voor leden die de overstap naar Yakuza niet aan kunnen (dus vooral voor Modder :+)

     
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik las het inderdaad, 1 van de redens dat hij zei dat hij bij de GDC was omdat hij een publisher zocht voor Shenmue 3. Dus Yu Suzuki is zeker nu wel actief er mee bezig.

    Gaat alleen de goede kant op. ;)
     
  3. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik las het ook. Als er een spel is dat ik graag zou willen spelen, dan is het wel Shenmue 3. De serie is echt 1 van mijn all time favourites. Nu met al het nieuws en de toffe GDC-conference (met flut Q&A) ben ik meteen weer aan het spelen gegaan met het eerste deel. Ik heb het al een keer of 3 doorgespeeld, maar nog altijd vind ik het een geweldig spel.

    Als er een crowd funding zou komen, dan tast ik diep in de buidel!

    Ik vind Yakuza zelf ook veel minder gaaf.
     
  4. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Er zijn wel meer fans natuurlijk hier dan Modder-eter, zo weet ik dat bijvoorbeeld Sen een gigantische Shenmue liefhebber was en nu nog steeds is. Maar ik ben sowieso ook een grote Shenmue fan (zie mijn nickname die ik al meer dan 10 jaar gebruik :+).

    En als bewijs hier mijn statue(i guess :+):

    [​IMG]

    Er is dit jaar trouwens wel veel gepraat over Shenmue, nu is er bijvoorbeeld Ryo Hazuki nogmaals uitgekomen in Sonic Racing Transformed. Maar ik snap Yu Suzuki alleen niet echter, Sony wilt blijkbaar een publisher zijn voor Shenmue(of juist niet?) maar toch zocht hij nog steeds naar een publisher voor Shenmue op de GDC. Je zou toch denken voor zo'n grote titel dat hij wel groot kans zou krijgen bij veel bedrijven?

    Maar dan nog, Yu Suzuki had het vorig jaar ook over crowdfunding, dus het kan zo zijn dat dit totaal niks gaat worden.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2014
  5. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik snap het ook niet, dit is toch een veel logischere investering dan bijvoorbeeld een onzekere nieuwe IP. Nu weet je gewoon zeker dat je gratis hype hebt als uitgever.
     
  6. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk nieuws, heb zelf helaas nooit Shenmue gespeeld maar misschien krijg ik dan toch nog de kans om te zien wat het spel nu zo uniek maakt :).
     
  7. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Het is nooit te laat ;)
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    De impact zal natuurlijk wel wat minder zijn. Shenmue was toen zover voor zijn tijd uit, allereerste echte open world/sandbox game (op de consoles), eerste populaire game met QTE's (sindsdien uitgemolken), etc.

    Maar inderdaad: Het is nooit te laat om een Dreamcast met Shenmue 1 & 2 aan te schaffen. :cool:
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb je al op voorhand 10.000 gestort voor de Kickstarter? O-)

    Volgens mij zijn de verwachtingen bij een deel 3 zo groot dat het spel alleen nog maar kan teleurstellen.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ik heb een speciale hypotheek genomen voor Shenmue 3. :+
     
  11. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Zelfs een bijna onvermijdbare teleurstelling levert vast nog een geweldig spel op. Yu heeft echt vrijwel alleen bizarre topgames gemaakt in zijn carriere, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
     

Deel Deze Pagina