Punt een, een creatie kan de uitvinder niet overtreffen!
Punt twee. Een bot speelt altijd vals. Hij is geprogrammeerd. Als een bot op je schiet, en de moeilijkheidsgraad staat bijvoorbeeld op normal, dan is de raakkans 50 %(bijvoorbeeld). Als je rent wordt dit 20%, als hij een bepaald deel van je lichaam ziet wordt dit nog minder(5% van je lichaam = 1%, 10%=2%, enz.)
Een bot loopt gewoon random door een map, en schiet iedereen die hij tegenkomt. Alles is gebasseerd op kansen. Je kan met een bot een mens niet evenaren, aangezien het veel te veel programmeerwerk is. Je moet inprogrammeren wanneer hij campt, rusht, granaten gooit, misschiet, raakschiet, door zijn vizier kijkt, welk wapen hij kiest, welke route hij neemt, op welk geluid hij afgaat, enz. Een bot zal dit m.b.v. kansen moeten kiezen, een mens gaat af op intuitie.
Een mens kan denken, een bot niet! Een mens kan strategisch aanvallen, een bot is geprogrammeerd, hij wordt dus voorspelbaar. De kans op een bepaalde reactie in een bepaalde actie is altijd het grootst, dus je weet dat een bot als je dichtbij komt altijd zijn machine gun pakt. In het echt zou de enemy je niet hoeven kunnen zien en zou hij bijvoorbeeld met een sniper blijven staan.
Lang verhaal: Om het kort te maken, even een logische samenvatting:
-Een mens gaat af op intuitie, en neemt altijd de meest strategische oplossing, ondersteund door gedachten.
-Een bot gaat af op geprogrammeerde kansen, waardoor je weet dat een bot bijvoorbeeld binnen een straal van 10 meter altijd in het wilde weg schiet en buiten die straal van 10 meter door zijn vizer kijkt.
-Hierdoor zal een bot voorspelbaar en saai worden!
Dit neemt niet weg dat een bot wel zeer slim kan reageren, maar het niveau van een mens zal hij nooit en te nimmer halen. Er zal een grens zijn!
En bedenk ook: alshet mogelijk zou zijn(wat dus niet het geval is) dan zou iedereen offline spelen, waar ook niets aan is.
De communicatie tussen bots is ook ondenkbaar, ook dit zal op kansen/voorgeprogrammeerde commando's werken, waardoor het voorspelbaar wordt.
Een computer/bot kent geen gevoel. Geen emoties. Hij kan niet denken. Hij kan enkel geprogrammeerd worden. Vandaar dat een bot ook niet willekeurig geprogrammeerd kan worden. Je zal alle opties moeten invoeren. En als je duizenden dingen invoert zal het na een week nog eentonig worden. Als het niet eentonig moet worden moet je reacties van bots maken die pas na jaren vervelend/herhalend worden. Hiervoor zal je zo'n 100 jaar aan het werk moeten(en nog vele honderden jaren meer om alle reacties/bewegingen/acties/voorkeuren/routes/taktieken van een bot in te programmeren.
Je zal bijvoorbeeld in moeten programmeren of een bot uit het raam links springt en zijn machine gun pakt, of hij bij raam 1 blijft sniperen, of hij de ingang blokkeert(en met welk wapen), of nog duizend andere oplossingen.
Samenvatting van 1 woord: Onmogelijk!
Klik om te vergroten...