Sorry WouteR, maar zoals je kunt zie hoeft Nintendo de belasting voor universeel medium niet te betalen... De PS2 en X-box wel, want die zijn namelijk ook DVD-videospelers.... Verder zal je zelf natuurlijk wel even door 2.20371 delen, en er een mooi getal van maken, maar dat is moeilijk......... De PS2 werd ook duurder omdat Sony's beleid was om de verliesen die zij maakten in Amerika, goed proberen te maken in Europa, en dat ding is 100 dollar duurder.
en MS zijn beleid was om de grote verliezen terug te verdienen met software/accesoires, dus in het voordeel van de mensen die een xbox willen hebben denk ik (maar verwacht ook niet dat de games opeens enorm duur zijn)
PS2 maakte altijd verlies, ook in europa, dat is het grote probleem voor sony. Ze maken teveel verlies met de PS2 omdat iedereen em koopt als DVD-speler en neiemand spellen koopt..tja, als dt het lot is voor de XBox
Zijn japanners zo nationalistisch? Waarom laten ze dan vette mercedissen overvliegen? En hoe kan je dat nu al weten, welke console is er geweest die niet uit Japan kwam? Cd-i ja maar omdat nou een console te noemen.
boll gates. reeds voor de derde maal kan ik u ongewenst beschuldigen van uw rare stemmingmakerij "Trouwens, het is ook vrij duidelijk dat de Xbox zal mislukken in Japan, maar dat is logisch. " ja natuurlijk is het logisch. Want jij bent de man die alles weet de man die vervolgens zegt: "Zeg Jasper, mijn mening is elke keer weer goed onderbouwt, en geef ik duidelijk aan wat mijn mening is. Jij bent hier de persoon die gelijk op de man speelt, en allerlij vreemde zaken erbij haalt" ja zeker, geen praktische ervaring met een van beide consoles is zeker een goede basis voor uw mening. zls je ze namelijk nog nooit heb gezien, en ze nog nooit heb aangeraakt, en als je een duidelijk gesloten gedachte gang heb, en geen open mind voor andere consoles en mogelijk heden, dan weet je natuurlijk alles van deze consoles af. en jouw statement "Trouwens, het is ook vrij duidelijk dat de Xbox zal mislukken in Japan, maar dat is logisch" is duidelijk heel goed onderbouwt. ik verzoek u vriendelijk nogmaals dit forum te verlaten een een forum op te zoeken waar ze rare stemmingmakerij toelaten. verder niks persoonlijks, maar door deze posts komt u niet bepaald goed geinformeerd en snugger over. gamecube promotie-praatjes en anti-xbox kreten posten op een xbox fansite is niet de manier waarop een gezond mens zijn tijd besteed. ik ben bereid al uw vragen naar redelijkheid te beantwoorden kobold@xboxworld.nl prettige dag nog.
Boll Gates Het is Bill, dat zou jij wel moeten weten Reeds voor de derde maal kan ik u ongewenst beschuldigen van uw rare stemmingmakerij Dit gevoel is wederzijds Ja natuurlijk is het logisch. Want jij bent de man die alles weet Dat klopt, anders zat ik hier niet Ja zeker, geen praktische ervaring met een van beide consoles is zeker een goede basis voor uw mening. zoals je ze namelijk nog nooit heb gezien, en ze nog nooit heb aangeraakt, en als je een duidelijk gesloten gedachte gang heb, en geen open mind voor andere consoles en mogelijk heden, dan weet je natuurlijk alles van deze consoles af. Ik mag inderdaad wel zeggen dat ik er een beetje vanaf weet. Zie bovenstaand Betoog voor meer, indien je het nog niet bent tegengekomen, het staat overigens vet-gedrukt. Trouwens, het is ook vrij duidelijk dat de Xbox zal mislukken in Japan, maar dat is logisch, is duidelijk heel goed onderbouwt. Het is een vervolg op het stuk dat eerder is gezegt. Overigens kan ik niet zeggen dat men hier erg sterke argumenten gegeven om jullie gelijk te illustreren. Of je het nu leuk vind of niet, de meeste argumenten kwamen van onze kant Ik verzoek u vriendelijk nogmaals dit forum te verlaten een een forum op te zoeken waar ze rare stemmingmakerij toelaten. Stemming maak je met zijn allen, is nooit afkomstig van een persoon Verder niks persoonlijks, maar door deze posts komt u niet bepaald goed geinformeerd en snugger over. Is dat wel zo? Misschien moet je bovenstaand stuk eens lezen, iemand met het niveau als jij moet dat toch met gemak kunnen en begrijpen. Dit allemaal gezien jij er een hele hoop vanaf weet gamecube promotie-praatjes en anti-xbox kreten posten op een xbox fansite is niet de manier waarop een gezond mens zijn tijd besteed. Ik heb nooit gezegt dat ik gezond ben, vergeet niet dat aan Xbox-kant ook zulke praktijken voorkomen. En als jij werkelijk als :rzzy leeft heb jij helemaal niets te zeggen! Die kerl heeft zich letterlijk kapotgespoten! (voor het geval dat je dat nog niet wist) Maar ik ben bereid al uw vragen naar redelijkheid te beantwoorden Ah! Du bist einer toller Kerl! Jawol? Ja!
Ah, sorry Kobold, hier zijn de argumenten voor het geval dat je ze nog niet bent tegengekomen, ze staan overigens ook op dit Forum. Bang voor de Xbox??? Jazeker, als dat grote ding van 3 meter hoogte op mijn hoofd valt zeker......... Maar ik wil even de minder begaafte mensen onder ons waarschuwen dat ze niet achter de kont van M$ aan moeten lopen omdat het de enigste zijn die ze kennen. Nintendo bied meer kwaliteit..... En dat de X-box beter zou zijn heb ik hieronder even een technische uitleg gegeven over de X-box en NGC: De X-box is wat betreft als console niet goed uitgerust. Een Celeron (want het is echt waar een Celeron) 700 Mhz processor, 32 bits, berekend minder dan een Gekko (gespecialiseerde game processor) 485Mhz, 128 bits, (GameCube dus) vanwege het aantal bits!! Want velen kijken niet verder dan de kloksnelheid van de processor, maar niet naar de bits!! En dat is wel een van de zwaarst wegende factoren. Per klok cyclus (of eigenlijk dus per hertz) neemt de X-box 32 nullen en enen op. Dat is dus 700M * 32 = 22400M aan nullen en enen per seconde (de M staat voor Mega, dat zijn nog eens 5 nullen extra). De Gamecube is dus 485M * 128 = 62080M, of te wel, per seconde rent de Gamecube de X-box er drie keer (2,77 voor de komma-neukers) uit..... En dat zijn nog maar de harde cijfers over de ‘versnellingen (bits) en toerentallen (hertz)’.... ‘Voordelen’ van een hoog toerental en lage bit rate van X-box; makkelijk te poorten van pc naar X-box, nadelen; console wordt gloeien heet (vergelijk dit maar met een auto in de 1e versnelling met 5000 toeren, die explodeert) en heeft dus een flinke koeling nodig wat niet goedkoop is. Vandaar is de kast ook zo groot, dat is voor de koeling en niet omdat er zoveel in zou zitten. Voordelen van een lagere toerental en hoge bit rate bij de Gamecube; Geen (dure) koeling nodig, goedkopere processor, en is toch net zo snel als een 1,9Ghz 32 bits processor (want 485*128 = 62080 –> 62080 / 32 = 1940Mhz = 1,9Ghz). Beide consoles hebben ook een aparte graphics processor. De X-box een 250Mhz 32 bits, en de Gamecube 162,5Mhz 128 bits. Hier weer hetzelfde verhaal, als je het op dezelfde manier na rekent als hierboven blijkt dat de Gamecube (162,5*12/(250*32)= 2.6. Dus de Gamecube graphics processor kan 2.6 keer meer nullen en enen produceren. Daarbij komen natuurlijk nog vele andere dingen om de hoek kijken, zoals cache geheugen en werkgeheugen. De cache geheugen van de X-box is 128kb (daarom Celeron) en de Gamecube heeft 256kb, de cijfers spreken voor zichzelf. De X-box heeft een 64MB Unified RAM, en de Gamecube heeft in totaal 43MB RAM. De X-box heeft dus meer maar een veel langzamere RAM, de Gamecube heeft een Nintendo eigen ontwikkelde 1T-Embedded RAM die zelfs in de processor zit, dat is vele male sneller. De X-box heeft 64MB normale RAM in het moederbord. Dat is erg makkelijk voor de productie van de RAM maar erg langzaam en onhandig voor de processoren, want het is minder (snel) toegankelijk en de Gamecube RAM is sneller en kan dus meer gegevens aan per seconde en kan met minder toe. Hieruit blijkt dat de Gamecube zelfs beter met minder doet wat betreft de RAM, door een praktischere opzet en plaatsing (architectuur dus) van de RAM. Het polygonen verhaal. Het probleem is hier dat Nintendo en Microsoft verschillende maatstaven gebruiken. Nintendo gebruikt de maatstaaf waarbij het om daadwerkelijke in-game polygonen gaat (dat gene wat je echt zult zien), terwijl Microsoft alleen maar het aantal polygonen geeft als de machine ALLEEN maar polygonen zou berekenen. De Gamecube draait nu bij games als Starwars: Rogue Leader op een zéér stabiel tempo op ruim 15 miljoen polygonen per seconde, na eigen zeggen van de programmeurs. Geen enkele programmeur van een X-box game heeft verteld (durven ze dat niet??) hoefveel zij daadwerkelijk uit de machine halen. De getallen die op hun site staan van 120 miljoen polygonen (als de machine ALLEEN maar polygonen zou berekenen) is dan ook het enigste wat we hebben. Door alle andere berekeningen zoals, texturen, AI, lichteffecten, en nog een hele kruiwagen vol, kun je er ongeveer er vanuit gaan dat de daadwerkelijke polygonen rate rond een tiende van 120 miljoen zal liggen. Dat is dus rond de 10 en 13 miljoen polygonen.... En Starwars zit al ruim op de 15 miljoen voor de Gamecube. Natuurlijk moet dit allemaal nog maar blijken uit de games, en wat we tot dusver hebben gezien klopt het allemaal redelijk, maar dit is nog lang niet zeker, het blijft op dit moment nog giswerk wat betreft de X-box. Verder is bij de X-box veel softwarematige aansturing nodig, nadeel: Veel meer programmeerwerk voor de programmeurs en zwaar werk voor de CPU met mindere resultaten. De Gamecube heeft een veel groter pallet aan effecten aanboort in de hardware (pak de PU van de E3 special er maar bij, de lijst van de X-box is errugh kort en die van de Gamecube errugh lang). De Gamecube gaat veel efficiënter om met polygonen d.m.v technieken als 8x multi texturing (over een polygonen kan 8 keer een texture worden getekend zonder dat er 8 keer een nieuwe polygoon berekend hoeft te worden, 8 keer meer winst dus!!), iets wat de X-box maar tot 4 keer heeft. Daardoor hoeft de Gamecube op dit gebied, de polygonen, 2 keer minder te berekenen om toch hetzelfde op het scherm neer te zetten als de X-box (of de X-box 2 keer zoveel om de Gamecube bij te houden). Een andere aandachtspunt is de resolutie. De X-box zou tot 1920 * 1080 kunnen berekenen. Dat is kort maar krachtig, BULLSHIT. Niet om dat in de eerste plaats dit technisch gezien niet haalbaar is (dan zou de polygonen rate ver onder niveau zitten) maar omdat een normale TV bij lange na niet die resolutie aankan. Geen enkele TV kan dat, dus dat is erg makkelijk om neer te zetten want Microsoft hoeft dat toch nooit te bewijzen. Even terzijde, de maximum resolutie van de nieuwste digitale HDTV’s is 640*480 en die TV’s zijn nu zo rond de 20.000 gulden. De Gamecube en de X-box hebben dan ook voor deze mazzelaars met zo’n tv een aparte uitgang (Voor de analoge TV’s zit er nog gewoon een SCART kabel aansluiting in). Voordat we een HDTV hebben met een hogere resolutie zijn we wel weer vijf jaar verder. Nou zal ik niet meteen zeggen dat de X-box een zwak onhandige kast is (wat betreft zijn afmeting natuurlijk wel), de PS2 zou namelijk ook op een niveau moeten zitten als een X-box, door de bits. Maar doordat de architectuur van de PS2 zo ondoorzichtig is en de hardware bij lange na niet volledig benut kan worden (slechte balans tussen processor en texture-memory, bandwijdte tussen RAM en CPU en nog een hele waslijst verder) presteert de PS2 ver, maar dan ook echt ver onder zijn maat (zelfs GT3 had veel beter gekund). Zulke problemen kunnen zich ook voordoen bij de de X-box, maar op dit moment is daar niks van bekend (veel gegevens zijn nog niet gepubliceerd). Het enige dat we al bij de X-box gezien hebben is dat de graphics minder zijn geworden (lees; anti-aliasing problemen, net zoals bij de PS2), framerate soms haperde (Halo bijvoorbeeld) toen het van de developer kit naar de X-box geconverteerd werd en dat de Gamecube volgens ALLE programmeurs een genot is om voor te programmeren door de gebalanceerde architectuur en opzet, en niet te vergeten de resultaten die ermee behaalt wordt. Maar natuurlijk, het gaat niet om de cijfers, het gaat om de games..... En wat betreft de X-box zijn het bijna allemaal gepoorte games van de PC. De type consument die Microsoft probeert te pakken is de PC gamer die zijn PC wil inruilen voor een console...... Maar welke PC gamer wilt dat?? Nintendo (en ook nog wel Sony) hebben een grote club bestaande fans, Microsoft wordt meer gehaat dan gewaardeerd in de (PC) wereld. Nintendo en Sony hebben ook een hele stel bedrijven die ALLEEN maar voor hen produceren, en spellen op maat maken. Dat heeft M$nog niet zoveel.....
Hoef je niet weer helemaal met dat verhaal te komen hoor. Wat kobold bedoeld is dat je misschien beter iets rustiger aan kunt doen. Dat had je zelf denk ook wel uit dat stukje begrepen of je wilt het misschien niet begrijpen. Ook ik houd me voor verdere vragen beschikbaar. martijn@xboxworld.nl
We zijn heel gastvriendelijk. Maar we moeten wel de kans krijgen om het te zijn. Als jij ipv xbox -box of :r-box gaat zeggen denk je dan dat wij je met open armen ontvangen?
Dat deed Micro$oft! Ik zeg alleen maar -box! Daar heb ik echt helemaal niets mee te maken! Maar ik heb het gevoel dat jullie intoleranter zijn dan wij. Jullie zijn de meerderheid (op dit forum) dus jullie moeten met de eerste stappen komen, en Kobold is verre van dit. Gozers als hij zetten jullie allemaal voor schut! Denk daar maar eens over na! En nu niet gelijk terugkaatsen naar mij of M$...
ja we weten dat mirik(kobold) niet helemaal 100% is maar laten we de beessies nou maar gewoon bij hun naam gaan noemen dus Xbox in plaats van :r-box en GameCube ipv GayCube (volgens mij is dat nog niet genoemd hier maar toch )
ja hou nou maar weer op met je kinderachtige gedrag (ja wat kan je verwachten van iemand van 14, just kidding!! )
ja tuurlijk, haal mijn muziek-keuze maar door het slijk. dus ik ga opeens zomaar als ozzy door het leven? oh dat weet jij opeens zomaar? ohya ik zie waar jij je argumenten vandan haalt ja. jij weet geen ruk van mij mannetje. ik weet jammergoenoeg na die paar posts van je vrij veel van jou. namelijk dat je de xbox even flink zwart wil maken. en daar zoveel tijd aan beteed dat je er zogenaamde argumenten voor bedenkt en op een xbox fansite zet. simpele ziel. nog een voorbeeld van uw feiloze argumentatie kracht. "framerate soms haperde (Halo bijvoorbeeld) toen het van de developer kit naar de X-box geconverteerd werd " Op E3 stonden alleen maar development kits te draaien vind je het gek. niks converteren. development kits zonder Nvidia geluidschip, zonder unified memory architecture, zonder volledige Nvidia chip. kortom je bent gewoonweg om je heen aan het slaan zonder dat je weet waar je het over hebt. maar jij meld er niet bij hoe halo er nu aan toe is, waarom eigenlijk niet? hierom: Ik volg Halo al voor 3 jaar inmiddels. Ik ben bijzonder, en als ik zeg bijzonder bedoel ik bijzonder, actief geweest in de Halo community en op de forums samen met de developers. Halo draait inmiddels op 60 Frames per seconde LOCKED LOCKED betekend dat het 60 frames BLIJFT. dat betekend dat halo niet hapert. snapt u dat? Nu ben ik niet een persoon zoals jij die net doet alsof hij al ervaring heeft met een van de systemen. dus ik ga niet zeggen dat ik dit persooblijk meegemaakt heb. maar ik heb het uit de mond van de developers gehoord. daar gaat dan de alreeds erg magere doorzichtige ondergrond van je anti-xbox "argument" (ja, je kan het eigenlijk geeneens argument noemen he? aangezien het niks te maken had met een echte xbox) hier komt het op neer: ik weet zeker dat je vast een aardige en slimme knul bent. maar als je de xbox niet leuk vind, dan is dat jammer voor je. waarom vind je het dan leuk om ongeinformeerd op een xbox fansite te gaan rondhangen? en de hele tijd dingen lopen te verzinnen en ze argumenten noemen? beantwoord die vraag met een echt argument en ik herzie mijn mening van uw persoon. uw posts blijven stemmingmakerij aangezien ze ongegrond zijn, maar misschien kan je daar wat aan veranderen in de toekomst en met een paar echte argumenten komen die interresante discussie teweeg brengen in plaats van een dom welles nietus verhaaltje. prettige dag kobold@xboxworld.nl