1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] Zelda: The Twilight Princess

Discussie in 'Games' gestart door Arno S., 24 nov 2004.

1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7

Je favoriete Zelda? Dit is mijn minst favoriete Zelda....
    Waarom? Omdat het vrijwel Ocarina of Time is (maar dan slechter!).
    De sfeer in OoT was zóveel sterker. De vormgeving en muziek. Hetzelfde geld voor de dungeons en de omgevingen. Om nog maar van alle NPC's te zwijgen.

Twilight Princess is zeker geen slechte game, maar het was voor mij toch een lichte tegenvaller. Bijvoorbeeld City in the Sky had ik een enorm mooie stad in de hemel verwacht en wat krijg je.. een of ander pauper iets.

2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    En Ocarina of Time was A Link to the Past met pseudo-3D. Begrijp me niet verkeerd, emotioneel gezien was OoT ook één van mijn favoriete games, en sommige innovaties (zoals het Z-Targeting) waren echt geniaal, maar ik vond Majora's Mask een beter uitgewerkte game.

Ik vind dat in Twilight Princess, er veel meer moeite is gedaan om van de dungeons nieuwe ervaringen te maken. Goron Mines voelde bijv. echt totaal niet als de traditionele Fire Temples. Ook de ijsdungeon en Arbiter Grounds (met name het eindbaasgevecht) waren voor mij gewoon voorbeelden van verassend goede gameplay in een mooie setting.

Daarnaast vond ik dat de wereld zelf beter was uitgewerkt dan in vorige Zelda games, en meer dan zijn voorgangers echt een Middeleeuwse sfeer uitstraalde. Vooral de Castle Town vond ik erg mooi.

Ik kan wel even doorgaan, maar ik vond dat TP gewoon de sfeer had die ik me altijd al voorstelde bij de Zelda serie, en fantastisch vloeiende gameplay (let wel dat ik TP op de Gamecube heb gespeeld). Smaken verschillen, maar ik vond Wind Waker erg teleurstellend en ervoer Twilight Princess als een fantastische goedmaker. Dat het ook nog het mooiste Gamecube spel is, is dan een mooie bijkomstigheid.

Ik vond dat juist één van de uitdagendste en origineelste dungeons in de hele Zelda-serie. Het was inderdaad meer een Ruin in the Sky dan een City in the Sky, maar ik heb toch echt genoten toen ik door deze dungeon heenging.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.713
    Dat vond ik juist een van de toppunten van de Zelda serie! Windwaker is gewoon bijna perfect! De sfeer is geweldig, de graphics zijn geweldig, de eilanden verkennen vond ik geweldig, het verhaal vond ik geweldig en de gameplay an sich was geweldig.

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dat Wind Waker niet af voelde. Dat klopt ook wel aangezien de makers met een deadline kampte. Vind het ook vreemd dat je voor die derde kristal (of wat het ook was dat je moest verzamelen), geen dungeon kreeg, maar naar je thuiseiland werd gestuurd waar je alleen even met een gigantische vis moest praten o.i.d. Verder vond ik de dungeons niet erg leuk, en afgezien van de verbeterde vechttechnieken vond ik niet dat er veel nieuws werd geboden t.o.v. de vorige twee Zelda's qua gameplay. De graphics waren technisch gezien erg goed, maar ik vond het niet bij de sfeer van de Zelda-serie passen.

Wel weer leuk vond ik het zeilen, maar ik hoorde juist van veel fans dat ze dat een minpunt vonden omdat het te lang duurde ofzo. Het moment dat je voor het eerst in Hyrule Castle komt en alles zwart-wit is, is wat mij betreft wel één van de mooiste gamemomenten ooit.

Maar ja, het was niet mijn kopje thee, zogezegd.

5. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ik zit nu in de City in the sky en vind het tot nu toe best toffe Dungeon.

6. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Bij "City in the Sky" denk ik aan prachtsteden in de wolken.
    Zoals bijvoorbeeld die schitterende beelden uit Baten Kaitos (zonde dat ik nooit echt ver ben gekomen met die game omdat het battlen eigenlijk vrij bout was.. maar o die muziek + steden.. qua sfeer nog nooit zoiets meegemaakt);

The Wind Waker was veel te makkelijk en grote stukken varen over zee veel te saai... maar toch heb ik bijzonder goede herinneringen aan die game, zal wel komen door de hele disney achtige stijl. Heerlijk fris.

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.713
    Of natuurlijk het geniale Kingdom Of Zeal uit het net zo geniale Chrono Trigger:

8. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Chrono Trigger is dan weer nét voor mijn tijd (mijn console tijd is pas vanaf de n64 begonnen, daarvoor gameboys.. en slechts bij vrienden op de nes snes :mad:). Maar vond het wel érg retro om nu nog op te pikken (had wel voor de DS in bezit). Maar inderdaad, die stijl is vrij bekend, ik had zoiets voor City in the Sky gehoopt maar het was idd een dungeon.. helaas geen echte "city" (hoe de npc's in de game over 'geruchten' praten over een stad in de lucht etc. kreeg ik grote verwachtingen).

EDIT:
    Voor mij is muziek HEEL bepalend voor de sfeer van een game. En de tunes bij bijv. TWW vind ik veel sterker dan TTP (waar veel "oude remixes" tussen zitten).
    Maar why de F*CK hebben ze in TTP nog Midi (of wat dan ook) deuntjes zitten en geen orchestra.. dat trekt meteen punten af van de game voor mij!

Laatst bewerkt: 16 dec 2009
  9. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is het hele probleem met de Zelda serie: MIDI soundtracks. Slaat echt nergens op. Ik vind de soundtrack van TP echter wel beter dan die van WW.

10. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    De WW vond ik heerlijk fris. Op de achtergrond hoorde je de meeuwen en het briesje. Nummertjes als die van Outset Island, Dragon Roost en Windfall Island.. heerlijk.

Bij WW had ik trouwens ook even dat hoge verwachtingen niet ingelost worden moment. Ik dacht voor a moment dat je ook nog heel onder water hyrule kon doorlopen. Maar helaas.

11. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WW was heerlijk! heb eigenlijk altijd als ik aan zelda games denk '' wat een heerlijke tijd! daar wil ik mijn gamecube, nintendo 64 en snes weer voor aansluiten of mijn GBA uit de kast voor pakken!''.

Momenteel bezig met Spirit tracks! Vind hem zoals elke zelda game weer geweldig! het heeft wel iets, met dat treintje rondrijden.

12. IJsjuhh

IJsjuhh Chick on a Mission!

Leuk Bevonden:
    0
    WW was zo irritant met dat zeilen.. ik moest een keer helemaal naar de andere kant. Heb mijn controller vast gezet en ben boodschappen gaan doen, toen ik terug kwam, was hij er eindelijk haha!

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    De filmpjes van de wind waker waren ook geweldig.
    Dat die draak je kwam redden van Ganondorf, dat je dat bladbeestje moest redden, omdat ie op dat eiland was geland.

Zelda TWW was echt epic. een heerlijke sfeer door de muziek:)

-----------

Ik ben door dit topic gisteren weer begonnen:+
    Had al sinds 30 juni me Wii niet gebruikt, damn!

Laatst bewerkt: 15 jan 2010
  14. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Hehe,.Eindelijk weer eens de game opgepakt en City in the Sky gehaald(Klote dungeon);)

Ben nu in Palace of Twillight.
    Hoop dat ik nu eens een keer bijna klaar ben:)

15. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Door het Games muziek topic heb ik me stoffige Wii er weer bijgepakt.
    Ik had deze Zelda nog nooit uitgespeeld, na de Gerudo Dessert was ik er eigenlijk mee gestopt.
    Begin dit jaar was ik opnieuw begonnen en had ik in januari voor het laatst gespeeld, gek genoeg wist ik nog precies waar ik was (worstel oefeningen voor de reis naar Death Mountain.

Daarna dat epische stuk gehad met die krijger op de brug.
    Elke keer als je dit spel speelt vraag je je toch af waarom je na een tijdje niet verder speelt.. misschien kan ik het nu doorzetten om de topper eindelijk uit te spelen..

Edit://

Ik lees nu me eigen post boven mij, haha 8)

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.713
    Heb ik ook hoor. Ik ben net na de dungeon in een andere set met bergen, maar heb de game in tijden niet gespeeld. Misschien maar weer eens doen.

Dan moet ik wel eerst een lading stof van m'n Wii afblazen. :+

17. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Heb het wel een aantal uurtjes gespeeld vandaag :cool:
    Net de laatste vassel of light recovered waardoor Hyrule castle nu de plek is waar ik moet zijn :) als je het spel eventjes oppakt valt je meteen op dat het een stuk minder mooi is dan een 360 spel maar na een kwartiertje zie je het niet meer en neemt de muziek en beleving het over.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.713
    Ja, dat klopt. Het ziet er heel pixelig uit etc, maar even spelen en je zit er weer totaal in en negeert die graphics totaal. Toch hoeft het qua sfeer niet in te boeten, want die is geweldig. Zoals bijvoorbeeld Lake Hylia! _O_ Ik weet nog steeds niet of ik nou deze of die uit OOT mooier vind.

19. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    De Lake Hylia uit OoT deed me nooit zo veel, daar was ik meer verliefd op het pad naar Hyrule Castle en Castle town waar je alles kon doen.
    Hier is Hylia schitterend, met die mini-games die je kan doen:cool:
    Daarnaast vond ik het pad van Kakariko Village naar Death Mountain leuker bij Zelda OoT.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.713
    Maarja, het mooiste blijft natuurlijk Zora's Domain en alles eromheen (rivier en meertje met Jabu Jabu) in OOT. <3

Deel Deze Pagina