Je wilt dus DVD's afspelen op je xbox? Ik neem aan DVD films, want voor backup spellen moet je wat inbouwen Als je DVD video wilt kijken dan weet ik het niet zeker. Maar ik weet wel dat IEDERE Xbox-DVD-drive DVD-R kan afspelen. Ongeacht welk type Xbox/merk DVD-speler je hebt. Een goede DVD brander kost tussen 200 en 350 euro. Om maar iets te noemen: die wat ik heb (al zeker 3/4 maanden ofzo) is de PIONEER DVR105 (4x DVD-R, 2x DVD-RW en ik geloof 16x DVD lezen). En buiten dat kan die natuurlijk ook CDR(W) branden/lezen. Toen koste die (op de HCC dagen) 328,- euro. Nu zal die vast en zeker goedkoper zijn. Dit is een goede brander als je DVD-R(W)'s wilt gaan branden, want ik heb er alleen maar goede reviews van gezien, en heb er echt nog helemaal NEVER problemen mee gehad, of een kapotte DVD gehad. Ook is hij "burnproof" en dus erg handig als je onder het branden nog andere dingen op je pc doet. Maar als je perse ook +R wilt kunnen branden, dan moet je voor een SONY of dergelijk gaan...
Zag die van Sony € 400,- brandt alle formaten. Maar deze pc is al helemaal klaar voor video bewerking en niet te duur( ook belangrijk) Fujitsusiemens bij Mediamarkt. Mijn oude pc is te verouderd voor video bewerking. Weet je mischien een tel van een of andere X-box zaak die het zeker weet....??
Als je wilt videobewerken moet je gewoon een FIREWIRE kaartje (25 euro) kopen. Hiermee kun je digitaal de videobestanden van je DV camera de pc in halen. Daar kun je ze mooi bewerken (met Adobe Premiere ofzo) en dan op DVD branden met een DVD-recorder. Zo blijft je beeld digitaal, en is de kwaliteit dus het hoogst (doe ik ook altijd)
enige probleem zou zijn als ik die pc koop met die brander er al in en ik brand een film en mijn X-box speelt hem niet af........ Ben wel van plan om over een jaartje ofzo een "echte" DVD speler te kopen
Voor video bewerking fatsoenlijk te doen heb je iets meer nodig dan een firewire kaartje. Een flinke PC P4 2.5 of hoger Met een fatsoenlijk moederbord en chipset. Redelijk wat memory 512Mb of meer een GROTE harddisk 120GB met cache. DVD brander Dan is het leuk, ander is het ergernis
[pats-modus] Heb ik [/pats-modus] Maarja, je hebt wel gelijk. Als je pc het niet bijhoud is het bijna niet te doen. Ik heb wel eens een FireWire kaart in een P3 gehad, maarja: "net niet he...."
Voor de Xbox waren er dus 2 verschillende DVD spelers. Dat zijn Philips en Thomson. Later kwam daar nog een type bij, namelijk van Samsung. De Samsung speler is het meest geavanceerd en kan ook CD-R's lezen. Philips en Thomson kunnen dit bijna niet maar sommige mensen geven aan dat het wel lukt met bepaalde merken/type's van CD-R die op een hele lage snelheid gebrand zijn. CD-RW kunnen alle 3 de type's lezen maar ook hier geld, langzaam branden is het beste. DVD-R(w) en DVD+R(w) worden ondersteund door de Xbox, maar niet elk merk is even blij met alle soort/types DVD. Mijn Thomson DVD speler kan bijvoorbeeld niet altijd ( soms dus wel ) goed om met Nashua DVD-R's terwijl Sony DVD+R's, Bulkpaq DVD-R en Princo DVD-R geen probleem is. Ik heb een redelijk grote verzameling "backup" films en nooit geen problemen gehad in mijn xboxje. Maar als iemand nog een Samsung overheeft dan wil ik hem wel ruilen tegen mijn Thomson Overzicht DVD spelers ( sorry de pics zijn gehost door een modchip bedrijf in finland )
Ik ben ook al heel lang opzoek naar een Samsung drive. Lekker makkelijk als die ook CDR's pakt (handig voor DivX, VCD en MP3!!)
aha, dan heb ik het een posting of 10 net andersom gezegd (philips en thomson), maar deze fotos herken ik wel... ik heb nu in ieder geval een samsung... ben ik effe bij dat ik mijn toenmalige Xbox met thomson drive heb omgewisseld bij de Bart Smit (hij had probs), en er eentje voor terug kreeg met een Samsung drive
Dus aan de lade kan je zien welk merk driver je hebt, zo te zien (zit nu op m'n werk) heb ik thomson of philips zou dus +R, +RW moeten kunnen afspelen....
Ik heb blijkbaar een Thomson drive... Hiermee kan ik : -WEL- Originele muziek cd's draaien en op de harde schijf zetten. Dvd R en RW (zowel + als -) bekijken, hoewel mijn Dvd backup van Lotr2 ongeveer op de helft vastloopt...helaas. -NIET- Cd R en RW beluisteren/bekijken.
Ok mensen, ik heb een groot probleem, ik heb alles om m'n eigen films te maken, heb ik ook al gedaan, ik heb MPEG --> DVD software, maar, ik heb geen DVD-R brander. Fuck. Mijn pa wel, in zijn iMac. Maar ik kan nergens software vinden omd MPEG --> DVD te converten voor Macintosh! En ik dacht nogwel dat Mac het leidende platform was voor foto's/film bewerken. Dus iemand, waar kan ik het vinden?
Waarom zou je MPEG naar DVD (mpeg2) willen converteren? De kwaliteit gaat er niet van omhoog, dus je kunt je MPEG bestanden net zo goed op CDR (video cd) branden. Of wil je ze persee op je xbox kunnen kijken? Ik weet niet of de xbox VCD (video cd) op CDRW kan afdraaien, anders is dat misschien een optie. Of je zet eerst de MPEG om naar DVD formaat op jou eigen pc. En daarna brand je de zooi op je pa zijn pc. (bestanden overzetten via 100Mbit netwerk ofzo).