1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zelf gebrande DVD's afspelen.....???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Assimarakis, 5 mrt 2003.

1. Craven

Craven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat ik vind!
    Koop gewoon een dvd speler van de blokker ofzo die dat kan:)
    En laat je XBOX met rust:p en koop spellen origineel! komt er weer geld bij XBOX dus geld voor spellen.
    Zo zie ik het!

2. robo

robo ®obo

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een xbox van 2002 dec , ik kan zelf gebrande dvd's aflezen , maar wel echte dvd's * geen divx enzo..
    DVD BRANDER RULEEZZZZ :D:p maar kan ik ook zelf xbox spellen branden en spelen ?

3. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Probeer 't zou ik zeggen, al bevorder je de game-markt er niet mee

4. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope want software bevat een code. Gebrande software niet. Dus dat gaat niet op.

5. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    sommige gebrande dvds kan ik ook afspelen, hangt er vanaf hoe ze gebrand zijn

6. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is wel goed nieuws want mijn dvd home cinema set kan geen illigale dvds afspelen, dit omdat ie al aardig oud is (stomme kut technische vernieuwingen als ik voor het zlerde geld nu zon set had gekocht had ik een juweeltje staan). Maar als ik dus ff zon afstandbediening koop dan moet ie het ook doen, koop ik maar eensbinnen kort dan

7. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou verstandig van MS om een update of zo te maken, zodat je mp3 divx en dergelijke standarden kan draaien op je xbox.

Ik dnek dat veel mensen hun doosje dan niet zouden ombouwen.
    Want waarom zou je een dure divx player kopen voor 400 euro, als je een xboix kan kopen voor 200 een chippie erin voor 100 euro en je kan naast divx, mp3 ook nog vette games spelen.

Tja dan wordt de keus makkelijk natuurlijk.

8. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier komt de Xbox Media Player voor :D:D:D:D:D

{offtopic: damn, lange downtime}

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Die komt er voor MP3 de nieuwe Karaoke add-on (dan kan je jouw muziek van je pc benaderen ... voor divx is nog geen mogelijkheid ... maar het zal mij niet verbazen dat deze ook naar de xbox komt. Maar het praten over MOD-chips en dergelijke is hier verboden ... lees de faq

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je hebt gelijk mijn heilige boon kennis is soms ook wel eens defect O-). Ik weet nog niet wat we met deze thread willen .. als het gaat om een back-up van een orgineel die je zelf bezit ... Okay ... maar ik vind deze thread inderdaad naar de ilegaliteit toe gaan en dat mag hier niet :{ ... aan de andere kant word er ook een goede discussie gevoerd, dus we kijken deze thread nog heel even aan ...

11. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0

Maar dit is toch alleen voor live :confused: of zit ik nu helemaal fout

En om even op Fardo te reageren. Ik wou het niet over ***chips hebben. Ik wou alleen maar veen aangeven wat MS het best kan doen om dit tegen te gaan. En dat gaan ze dus (gedeeltelijk) doen. Prima

*)

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoppa, meteen aangrijpen: je zei net, in die andere draad waar 't nog niet over MOD-chips etc ging, maar die toch gesloten is :confused: dat het illigaal is om een backup te maken van een spel? (als dat zo is) hoezo is dat dat dan? Want van CDs, DVDs en alles mag het wel gewoon....:confused: (Nu heb ik wel gelezen op het forum dat het ten 1e waarschijnlijk niet lukt en ten 2e stervens duur is....van sommige spellen kan je beter je backup in de winkel kopen ;)) maar ik vroeg me gewoon af of het maken van een eigen backup van spellen wel echt verboden is...en zo ja...is dat wel zo eerlijk?

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dit is niet voor live, maar ik zat er een b'tje naast....Fardo zei 't al....divx gaat ie niet kunnen spelen....de karaoke set waar die mediaplayer in zit gaat zo'n 40 euri kosten....ik ga wel ff zoeken naar 't artikel ;)

Edit: draad

Of moet je em nou toch downloaden....ik ben de draad kwijt :confused:

Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het mag alleen als de firma die de copyright ownt ook daadwerkelijk jouw schriftelijk toestemming geeft. Microsoft heeft wel degelijk in haar gebruikers manual staan dat modificeren van een xbox ilegaal is (verboden) en dat men bij ontdekking een clausule hebben geschreven dat ze een boete mogen incasseren als ze deze vinden. Ook staat dit in het contract met Xbox Live .. als ze een modchip detecteren beschouwen ze dit als Hacken en inbreken op hun kennisnet. Het mag hier niet besproken! Dit hebben we in de faq vastgelegd, omdat je de markt verziekt. Er is een nieuwe Europese wet in de maak die Back-up coppien verder stop zet.

Back-up maken van spellen (zonder modchip) werkt niet ... dit komt omdat Microsoft gebruik maakt van meerdere lagen om de het spel te beveiligen.. DVD branders kunnen maar 1 laag branden. Dus als mensen claimen dat het gelukt is ... is dat een broodje aap

Jeb je moet hem kopen .. je krijgt er een microfoon bij .. kijk ook ff op de mainpage voor een plaatje

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ bedankt voor je uitleg, maar toch vind ik het wel krom dat je van een film/muziek cd wel een backup mag maken (of bedoel je dat met die nieuwe europese wetgeving) en van spellen niet...dat backup maken van films/muziek is toen geloof ik door een of andere consumenten organisatie "geregeld" zodat consumenten niet nog een keer copyright etc. moesten betalen mocht de CD/DVD kapot gaan....toch krom dat dit voor spellen niet geld (ook al gaat het niet :p)

Tsja...misschien is dat het em wel...het kan niet legaal dus mag het meteen niet...best wel raar eigenlijk dat iets wat legaal zou moeten zijn niet legaal gemaakt (/gespeeld eigenlijk) kan worden

Edit: lees dat als: legaal zou moeten zijn in mijn optiek en via deze redenering ;)

Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb de wet is krom en zo kon men het recht halen. Men is nu bezig met nieuwe wetgeving ... ook is men aan het overwegen of je een beschadigde dvd/cd mag gaan ruilen. Die belangen groepering had inderdaad het gechil gewonnen (door een maas in de wet) ... Ik weet nog niet wanneer deze wetgeving doorgevoerd word (voor alle media)

17. robo

robo ®obo

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil niet veel zeggen he , maar ik heb een of ander dvd copie programma die de dvd * dubbel laags verdeeld * zo deelt ie automatisch de dvd in 2e en heb je dus ook 2 dvd's van 4.7 gb nodig, de dvd's werken goed, de selections van scene's zijn gewoon in 2e gesplitst en op het einde van de 1e dvd vraagt ie naar de 2e dvd :) , maar mijn vraag blijft nog kan ik nu die dvd spellen van me branden , echte dvd's met codering brand ie ook met gemak :p dus vertel het me please.....

Greetz RoBo...

Deel Deze Pagina