Zelfmoordpact met MSN Messenger buddy

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martini, 5 sep 2004.

1. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Bron: http://www.mess.be

Wat mensen tegenwoordig wel niet doen, ik vind het wel zielig voor die familie van dat meisje, wat zoiets verwacht je niet van je dochter, of wel? :confused:

Laatst bewerkt: 5 sep 2004
  2. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Het is niemand gegunt om op die leeftijd al te sterven.
    Het klinkt mss hard, maar ze waren al het slechte pad op en als je op die leeftijd al alcohol drinkt en drugs gebruikt...het lijken mij toch maar 2 rare meisjes om het zo te zeggen...
    Ze weet niet wat ze nog ging missen...

Tuurlijk verwacht je dat niet van je dochter :eek:

3. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, precies...happy and popular...daarom doen ze het ook...

4. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ehm... ja. Waarom dit topic? Zoveel mensen plegen zelfmoord, zoveel mensen nemen OD's en zoveel jonge meisjes rennen weg avn huis. En alleen maar omdat deze meisjes elkaar kennen van msn is het een topic waard?

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    De zelfmoordactie is sneu voor de familie en omstanders. Toch ben ik ervan overtuigd dat de meiden wisten waar ze mee bezig waren (en misschien bewust een einde aan hun leven wilden maken, vandaar de brief). Maar waarom wordt MSN er nou weer bijgehaald. Wordt echt spuugzat van al die berichten waarin schulden op iemand anders wordt verwezen.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ach, ik begrijp die meisjes wel. Nou ja, eigenlijk niet. Maar goed, sommeige mensen nemen te snel stappen als het even niet meezit. 14 en zelfmoord plegen is zo vreemd, ik dacht dat het meer om hoogopgeleide vestrokte dertigers ging.......

7. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    "A teenage girl died yesterday after entering into an apparent suicide pact with a friend she had contact with on MSN Messenger."

Het lijkt idd net of MSN er een belangrijke rol in speelde. Als ze elkaar via de telefoon hadden leren kennen, had het er toch ook niet bijgestaan?

8. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Iedereen is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Neemt niet weg dat het evengoed triest is.

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Volgens mij halen een aantal mensen hier dingen uit de tekst die er helemaal niet staan.

Waar staat er dat de meisjes aan de drugs en drank waren? De 'drug overdose' in de tekst slaat namelijk op de overdosis aan medicijnen die ze hebben ingenomen om zelfmoord te plegen. Medicijnen worden namelijk ook wel drugs genoemd in het Engels en is een veelgebruikte zelfmoordmethode. Zie ook de zin:

Wat betreft de link met MSN. Er is een tendens van de laatste paar jaren waarbij mensen met bepaalde psychische problemen lotgenoten opzoeken via MSN of andere chatsites en een soort van relatie met elkaar opbouwen, waarbij men uiteindelijk besluit om samen zelfmoord te plegen. Ze zoeken als het ware steun bij elkaar om er op die manier voor te zorgen dat ze die laatste stap durven te zetten. Maar dat lijkt me hier niet het geval. Alhoewel, de meisjes zaten natuurlijk wel in de pubertijd en in die periode zijn de meesten ook weer niet helemaal psychisch stabiel te noemen. Opstandigheid en overdreven emotionele buien die daarbij gepaard gaan zullen dan ook wel hebben bijgedragen aan hun daad. Tevens mochten de meisjes blijkbaar niet meer met elkaar omgaan van de ouders. Er zullen dan waarschijnlijk ook nog andere zaken hebben afgespeeld waar wij verder geen weet van hebben en die ook niet uit de tekst naar voren komen.

10. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Is het dan de schuld van chatten/MSN en dient dit zo expliciet genoemd te worden (helemaal als er hier geen sprake is van het door jou genoemde fenomeen)?

Deze tendens is al op gang, zo lang de mens bestaat, alleen nu gaat het via internet. Ik vind eerder dat een er afkeer van de online mogelijkheden bestaat, veroorzaakt door onbegrip en angst voor progressie, bij vooral de oudere generatie journalisten, die steeds vaker bv MSN hekelen.

Ik vind dat (in dit geval) MSN te veel slechte aandacht krijgt, aangezien het in mijn ogen nog steeds onschuldig vermaak is. De 'fouten' die mensen maken, liggen nog altijd bij de ouders/opvoeding.

11. Lord Kain

Lord Kain Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zielig verhaal en zielig voor de familie.
    Maar ja die soort dingen gebeuren tegenwoordig elke dag.
    Waar is de tijd gebleven dat 1 moord in het jaar voorpagina nieuws was? |:-

12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik zeg toch ook helemaal niet dat chatten/MSN er een soort van "schuld" bij zou hebben gehad :)

En dat wordt eigenlijk ook nergens in het artikel naar voren gebracht. Alleen de titel slaat wel op de mogelijkheid van het door mij genoemde fenomeen. Of dat in dit geval ook terecht is valt dan weer te betwijfelen. Het is eigenlijk maar net hoe men het wil interpreteren. Ik ben het overigens wel met je eens dat journalisten soms op een te argwanende manier naar dit soort zaken kijken.

13. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    MSN die probeert er zelf alles aan te doen om dit juist te verkomen zoals die MSN Chat die ze hebben gesloten vanwegen pedo's die zich als kind voordoen en kinderen willen ontmoeten of (ik weet niet of dit ook via MSN was) die ene keer dat 2 gasten in Duitsland hadden afgesproken en dat die gast ze lul had afgesneden en samen had opgegeten met die die andere gast. Waar wat ik nou met dit bericht bedoel te zeggen is dat je niet iedereen kan vertrouwen op MSN of andere contactmiddelen en dat je moet opletten wat je doet, voor het zelfde geld was hier een gast op XBW die een PM stuurde naar iemand en zegt kom we gaan zelfmoord plegen nadat ze elkaar hebben ontmoet, maar daar staat XBW dan ook van los.

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Leuke avatar Martini, straks heeft die chick een snor ;)

15. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Aghja ze heb lekkere boobies, was al iemand tegen gekomen die 'm gekopieerd had :{

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    slaat weer nergens op. -.-

17. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Je suggereerde het ;)

Gelukkig maar *)

18. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien hadden ze wel manhunt gespeeld |:-

19. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Kan aan mij liggen, maar ik zie nergens in het artikel staan dat MSN de schuld krijgt van dit gedoe!? Het wordt alleen genoemd dat ze elkaar via MSN hebben leren kennen. Nou en!?

Beetje vage vriendschap moeten die meiden gehad hebben. Doet me denken aan Heavenly Creatures, van Peter Jackson.

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    MSN krijgt niet de schuld (misschien iets te vroegs gezegt, soort van vooroordeel op dit soort berichten), maar vind het zowieso niet echt van belang hoe ze elkaar hebben leren kennen. Maar met msn in de titel, krijgt MSN toch onbewust negatieve publiciteit (wat zullen ouders wel niet denken van MSN als ze dit lezen). Doet me eerder denken aan de film 13, waarin tieners het verkeerde pad op gaan.

Deel Deze Pagina