1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ziggo internet

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Martijnn, 22 mei 2008.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb met @Home zelden problemen.
    Met de overstapt van @Home naar Ziggo heb ik helemaal geen problemen gehad.
    Alles is vlekkeloos verlopen ( Internet , Digitale tv , HDTV en Telefonie).

    Sinds de problemen 2 weken geleden met het updaten van de server ging het helaas minder.
    Net alles even gereset en het gaat weer als een sneltrein.

    1 ding valt me wel op.
    Bij @Home haalde ik altijd het maximale snelheid die bij het abonnement hoorde.
    Bij Ziggo schiet ik daar altijd overheen.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dan moet ik modem en router ook maar eens resetten.
    Gewoon beiden even uitzetten, modem na 30 sec aanzetten en dan router na 10sec aanzetten?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Haal het modem altijd minimaal 5 minuten van de spanning.
    Merk dat de modem ook na 30 sec , nog de oude gegevens wil onthouden.

    Router pas opstarten als het modem online is !!

    Telefonie werkt nu na de reset ook veel beter.
    Geen irritante gekraak meer.

    Bron: ZDnet.nl

    De voormalige klanten van @Home en Orange-Cable worden deze maand door Ziggo overgezet naar nieuwe systemen. Dit kan zorgen voor vertragingen van bestellingen en bij de klantenservice.
    Tevens worden de IT-systemen en netwerken in het hele Ziggo-gebied geharmoniseerd. Daardoor zijn straks over het hele netwerk van Ziggo dezelfde diensten en hogere internetsnelheden met Eurodocsis 3.0 mogelijk.

    Klanten zullen mogelijk last ondervinden van de maatregelen. Zo zijn vertragingen van bestellingen en leveringen denkbaar, en ook kan de persoonlijke klantenpagina onbereikbaar worden. Ook zal de klantenservice in de weekends minder capaciteit hebben, waardoor minder dringende verzoeken blijven liggen tot de werkweek.
     
  4. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    HDCP?, bedoel je niet DHCP?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je begrijpt wel wat ik bedoel ;)

    Was bezig in 2 verschillende thread en wil je wel eens dingen door elkaar halen.
     
  6. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Hehe :+, Ja maar je weet maar nooit, maar Anyways ik las de Linksys site hoe je het allemaal moest instellen maar ze gaven nooit duidelijk aan welke Router wat was, dus ik dacht dat ik de Instellingen moest veranderen bij de Main Router terwijl het de 2e Router was, Anyways heel erg bedankt, de internet werkt perfect nu.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  7. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    De internet is inderdaad zeer belangerijk zijn. Ik zou ook niet zonder kunnen :)

    Lang leve de internet!
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het i-net is een belangrijk onderdeel geworden van mijn leven.
    Kan dagen zonder tv of radio , maar sla compleet op tilt als het internet er eventjes uit ligt.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn, hele avond knalt internet er steeds uit. :mad:
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb sinds een paar dagen last van een hele trage ping.
    Dacht eerst dat mijn draadloze netwerk problemen gaf , maar via een utp-kabel heb ik de zelfde problemen.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    We hebben een brief van Ziggo ontvangen dat ze met het netwerk bezig zijn en het internet uit kan vallen (na 15sept). Na een modem reset werkt het internet weer. De vraag is voor hoelang.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Na een reset werkt hier het i-net perfect , maar de volgende dag heb ik weer een slechte ping.
    Heb het modem nu al 3x in 2 weken gereset.

    Draadloos of kabel , of laptop rechtstreeks op modem het blijft slecht.

    Klagen via het Ziggo-gebruikers forum heeft ook weinig zin , hoor al klachten over censuur daar.
    Voor mij is Ziggo voortaan Ziekko.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    En jawel, internet is er weer uitgeknald. Zal nog wel vaker voorkomen de komende dagen.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, nog nergens last van gehad, maar ik zit ook nog steeds op 't netwerk van @Home dus ze hebben het nog steeds niet omgezet, dat zou toch allang gebeurd moeten zijn? :confused:
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het omzetten zou gebeuren in September.
    Dan mogen ze wel opschieten want volgende week rolt de nieuwe factuur in de mailbox.
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziggo vraagt "dit huishouden" op het moment of we willen overstappen op digitale televisie. Gratis decoder, alleen maar voordelen volgens hun. Nu heb ik dus even lopen google'n en kom ik tot de conclusie dat wanneer we op digitale televisie overstappen op elke tv een decoder geplaatst moet worden? We hebben hier 5 tv's in huis dus dat zou een duur grapje worden. Heb ik het daadwerkelijk goed begrepen en moet onder elke tv een decoder geplaatst worden?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het omzetten van @HOme naar Ziggo is nog steeds niet gebeurd.
    Kreeg gisteren de nieuwe factuur met het klantnummer van @Home.
    Zag dat het geld vandaag al van mijn rekening is geboekt.

    Je hebt het nog niet helemaal goed begrepen !!

    Elke tv krijgt zijn/haar eigen decoder en Smartcard.
    Het analoge pakket krijg je dan gratis als Digitale pakket.

    MAAR , wil je overstappen naar een ander pakket dan moet je dit voor elke smartcard apart betalen.
    Je kan niet 1 uitgebreide pakket nemen en dan kijken via de anders decoders.
    Zo wordt digitaal tv kijken wel heel duur !!!
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Edit: My bad, verkeerde mailserver stond nog geselecteerd.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2008
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wij hebben ook digitale tv van @home destijds nog, maar we kregen er maar 1 decoder/smartcard bij. De andere tv's hebben nog gewoon analoog signaal. Alleen de tv in de woonkamer heeft nu digitale tv, want een extra decoder/smartcard was weer extreem duur...
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu alleen op mijn FullHD nog digitale televisie.
    Vind het schandalig dat je voor elke tv het volle tarief moet betalen.

    Ik heb begrepen dat het omzetten van het klantenbestand van @Home in 4 weekenden zal gebeuren.
    Zal mijn factuur van Oktober dan ook goed in de gaten houden !!

    Dat ik 2 weken geleden.
    Kon ineens geen mails meer versturen , ontvangen was geen probleem.
    Na bijna een half klooien , heb ik al mijn 4 mail-accounts maar verwijderd.
    Alles opnieuw ingevoerd en nog steeds kon ik mijn mails via @Home niet versturen.

    Wat bleek , mijn Mac stond op het verkeerde draadloze netwerk (KPN) |:-
    Van netwerk veranderd en toen deed alles weer normaal.
     

Deel Deze Pagina