1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ziggo internet

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Martijnn, 22 mei 2008.

  1. NLCandyman123

    NLCandyman123 Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk alleen aan het begin wat probleempjes gehad met Ziggo ( dat in de hele regio geen internet was... ) maar voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen met internet/telefonie. :)
     
  2. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje over internet in het algemeen. Als ik een 20Mbit abo neem kan ik dan daadwerkelijk 20MB/s downloaden?
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee, er zit verschil tussen mbit en mbyte, 8mbit is 1mbyte, dus 20mbit is 2,5 mbyte oftewel 2,5mb/s.
    Daarnaast is dat het maximale wat je kan halen, afhankelijk van de afstand met ADSL of de drukte met Kabel, al heeft Ziggo de zaken goed voor elkaar de laatste tijd :)
     
  4. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    aigt thanks voor de snelle reactie. Ben ik een stuk wijzer van geworden :)
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op dit moment klant bij Telfort (sinds november 2008 ) echter tot nu toe veel gezeik gehad met internet en dan vooral het bellen.:x De uitval van internet valt opzich nog wel mee, maar VOIP is echt een ramp. Vorige week ook weer 3 dagen geen telefoon gehad...

    Gezien dit nieuws: Telfort maakt 20mb abonnement duurder heb ik een mooi excuus om mijn contract bij hun op te zeggen ipv nog een dik half jaar door ploeteren... \o/

    Nu zit ik er aan te denken om Ziggo Alles-in-1-plus te nemen. Dat is maar 3 tot 4 euro duurder dan Telfort, omdat ik ook al digitale tv van hun afneem. Het is ook nog eens sneller, 10mbit tov 8mbit (ADSL2 centrale... :{) Om over de toekomstige snelheids plannen nog maar te zwijgen. Zo te lezen zitten er geen nadelen aan Ziggo; snel, goede uptime, lage ping, goede telefonie, geen downloadlimiet (neem aan dat de 50GB limiet uit nieuwsgroepen voor servers van ziggo gelden en niet voor eweka???)

    Alleen zou ik graag willen weten welke digitale decoder je krijgt als je lid wordt. Op de site staat niets vermeld over specifieke merken van decoders. Ik zou dan bijvoorbeeld het volgende pakket willen:
    - Installatiepakket Digitale Televisie harddisk recorder € 229,00 (normaal € 329,00)
    Alleen welke decoder krijg je erbij? Weet iemand dat? Ik wil alleen de nieuwe HUMAX 5050c, scheelt weer 100 euro ten opzichte van de reguliere winkels. :thumbs:
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Op m'n kamer staat een HUMAX IR-FOX-C sinds een paar maanden, en in de woonkamer staat een Samsung decoder. Over die harddisk recorder heb ik geen idee :+
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vraag was wélke decoder je ontvangt ;) Dus bijvoorbeeld een samsung of een humax decoder ;)
     
  8. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    De nieuwsgroepen zijn inderdaad die van Ziggo zelf, en niet die van Eweka of een andere payserver. :)
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja ik heb toch ook antwoord daarop gegeven :b:, maar omdat je begon over een pakket met een HD recorder..
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, op die fiets. Nu snap ik hem :+

    Ik heb ook duidelijkheid in de decoders welke je zou ontvangen.
    SD pakket - SD decoder
    HD pakket - HD decoder
    PVR pakket - SD PVR (dus géén HD decoder en HD opname...)

    Met andere woorden, ik wil HD en PVR en die combinatie bieden ze niet aan. Alleen als je zelf een dergelijke decoder koopt heb je HD en PVR. Alleen kosten die dingen meer dan 350 euro 8) :{
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg vandaag een factuur van Ziggo.
    Zou nog een tegoed hebben van bijna € 48 , maar kan dat nergens terug vinden :confused:

    Heb van het weekend weer een nieuw ip-adress gekregen.
    Ik starte mijn nieuwe router op en kreeg meteen een nieuwe ip-adress.
    Volgens de ip-check woon ik nog steeds in Enschede
     
  12. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    humax 5050c hebben ze nu wel beschikbaar zover ik weer. is een hd pvr.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de MM was de 5050 gewoon uit voorraad leverbaar.
    Wil graag interactieve tv van Ziggo hebben, maar moet ik bijna € 800 betalen voor 2 decoders.
    Waarom niet alles in 1 decoder stoppen.
     
  14. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    tja dat begrijp ik ook niet. ik wou eerst ook hd pvr maar was er niet. dus toen maar de 5000c gekocht. nu uiteraard spijt maar goed:)
     
  15. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer gaan de snelheden (weer) omhoog?
     
  16. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    q2. dus vanaf deze maand tot juni.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  18. X-Commander

    X-Commander SolidCake.Com

    Berichten:
    279
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij valt sinds deze week om het half uur steeds 5-10 min het internet weg, en komt daarna weer terug. Is heel vervelend! Ik vraag mij af of het komt door mijn router of modem. Ik keek net op de Ziggo site, er was wel onderhoud de laatste dagen in mijn postcode gebied maar vandaag niet en vandaag was het weer raak de hele tijd. Het lijkt mij dat het onderhoud er wel mee te maken heeft omdat ik het eerder niet had. Maar als het toch mijn router is wil ik wel een nieuwe aanschaffen, zowiezo al van plan? Iemand een aanrader?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je de kabelmodem al een keer voor minimaal 5 minuten van de spanning gehaald ??

    Goede routers zijn de WRT-series van Linksys/Cisco.
    Deze komen met de fabrieksinstellingen meteen online bij Ziggo !!!
     
  20. X-Commander

    X-Commander SolidCake.Com

    Berichten:
    279
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lag toch aan de Router, heb een Linksys WRT160N gekocht en het bereik + snelheid beter! Thanks voor de tip! :)
     

Deel Deze Pagina