zwarte gaaten

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bartos, 18 apr 2003.

1. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    Zwarte gaaten hoe onstaan ze??
    Bestaan ze wel?? ( ik heb allen kunnen vinden dat het haast niet anders kan dan dat ze bestaan)
    Wat zou er gebeuren als je er in gaat??

leuk weetje:
    als je de aarde in me kaar drukt tot een bolletje van 14 cm dan zou er een zwart gat kunnen ontstaan. bron kijk

Dus eigelijk komt het er op neer vertel hier wat je van zwarte gaaten vind. En doe er ook een beetje onder bouwing en een bron.

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmmz, ik weet er weinig over...
    Over het weetje van jou:
    Begin maar eens met drukken :p

3. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Zwarte gaten zijn toch energie ophopingen??

Hier een ander leuk weetje waar je mega lang op kan nadenken: :9

Ze zeggen dat het heelal is onstaan uit één atoom met een onvoorspelbare hoeveelheid energie erin. DAT IS PAS MAF!!!

4. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
  5. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    zwarte gaten zijn toch sterren die imploderen ofzo.. toch?

6. twist

twist Guest

mja vind ik allemaal beetje veel werk om te lezen :p
    maar kheb welleens op discovery gezien dat als er zo`n ding in de buurt van de aarde komt, onze ondergang gegarandeerd is :'-(
    er zitten MILJOENEN zwarte gaten aldus dat programma. Met een beetje pech komt er binnenkort zo`n ding in de buurt van de aarde }:] achja het zeizo :mad:

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    W00t! :'-(

* zal XBW gaan missen...

Helaas blijkt het erg lastig te zijn om een zwart gat te onderzoeken en weten we er maar weinig vanaf. Door de onmetelijke hoeveelheid energie rond zo'n gat is het onmogelijk om metingen van dichtbij te verrichten. Anders gezegd, de bestaande apparatuur is niet bestand tegen deze energie ophopingen.

Je moet niet teveel over het heelal gaan nadenken. Daar kunnen wij als simpele aardbewonders niet bij met ons hoofd. Dan ga je vragen stellen als:

Hoe groot is het heelal?
    Het heelal moet toch ergens ophouden?

Daarmee beschadig je je hersens, niet doen dus... :cool:

8. RoCkEFeLLeR

RoCkEFeLLeR veelveelgroot

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er een in mijn achtertuin en we zijn beste maatjes.

ontopic :

A black hole is what remains when a massive star dies.

If you have read How Stars Work, then you know that a star is a huge, amazing fusion reactor. Because stars are so massive and made out of gas, there is an intense gravitational field that is always trying to collapse the star. The fusion reactions happening in the core are like a giant fusion bomb that is trying to explode the star. The balance between the gravitational forces and the explosive forces is what defines the size of the star.

As the star dies, the nuclear fusion reactions stop because the fuel for these reactions gets burned up. At the same time, the star's gravity pulls material inward and compresses the core. As the core compresses, it heats up and eventually creates a supernova explosion in which the material and radiation blasts out into space. What remains is the highly compressed, and extremely massive,
    core. The core's gravity is so strong that even light cannot escape.

This object is now a black hole and literally disappears from view. Because the core's gravity is so strong, the core sinks through the fabric of space-time, creating a hole in space-time -- this is why the object is called a black hole.

9. Littleynot

Littleynot Not so little anymor

Leuk Bevonden:
    0
    voordat je zo'n moeilijke vragen gaat stellen leer eerst eens nederlands:

Live gamertag: heb ik nog niet nog niet genoeg games die mij aan spreken

10. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Het enige waar je het volgens mij aan kan zien dat zo'n plekkie in de ruimte een zwart gat is, is dat het licht ook wordt opgezogen. Dus als je overal licht hebt ofzo en dan opeens een zwarte plek dan kan je kijken wat er gebeurt als je er wat in lanceert ofzo, als het verdwijnt is het een zwart gat.
    Gezien op discovery

11. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    het zijn bollen die energie opzuigen, in het guinnes world record book staat er een plaatje van.

als je er zelf inkomt zal ik je gerust stellen:
    dan leef je niet meer hoor :D:D:D

12. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dan word je alle kanten uitgerekt zeg maar stuk voor stuk word je in gezogen omdat de zwaartekracht zo sterk is. Dus je word keer op keer opgesplitst tot atoom niveau lijkt me eerlijk gezegd niet leuk. Het leuke is dat aan het einde helemaal niet is singulariteit, niets dus net als in het begin van het heelal.

13. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    Wat bedoel je ga je weg? waarom?

14. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    lol, net een werkstuk over gehouden |:- :p

Als je een ster hebt, die ontstaat door atomen die zich clusteren en bij elkaar voegen tot een massa en zo de ster vormen. Een ster bestaat uit heel veel waterstof. In de ster ontploffen bijna elke seconde veel kernontploffingen, die zorgen voor de energie (licht, warmte). Dat waterstof is een keertje op; dwz een ster heeft ook een leeftijd. (btw, onze zon heeft nog 5 miljoen jaar te gaan :D ) Als een ster 'op' is kunnen er een paar dingen gebeuren. Een ster kan helemaal opzwellen en wel 10x zo groot worden, zoiets heet een rode reus. Een rode reus ontploft naar verloopt van tijd, zoiets heet een supernova. Ook kan het een witte ploton ofzo worden, waarvan de dichtheid heeeeeeel hoog is. Een theelepeltje weegt geloof ik net zoveel als de hele aarde. Zo een witte ploton is vrij klein, ong zoals de maan, en heeft een gigantische zwaartekracht. (owjah, een rode reus heeft een zeer hoge zwaartekracht.) Een witte ploton kan nog een paar miljoen jaar mee, maar dan is het over. De 'ster' implodeert en word een zwart gat. Een zwart gat is eigenlijk helemaal niet zwart, hij kan ook pimpelpaars gestippeld met roze strepen zijn, of met oranje kaasjes erop, maar hij lijkt zwart, omdat de zwaartekracht zo ongelooflijk gigantisch mega super ultra hoog is, dat zelfs licht wordt opgezogen. Ook als jij in de buurt van een zwart gat komt, word je erin gezogen en kom je er nooit meer vanaf. Ik zeg vanaf, want een zwart gat is helemaal geen gat, maar ook een bol, waar allemaal dingen aan vastgeplakt worden.

Leuk weetje: als jij naar een zwart gat wordt gezogen, dan wordt je op de bodem van die ster vastgeplakt als een pannekoek met een afmeting van 10x10x0,1 centimeter.

oke, ik heb gesproken, alle vragen beantwoord, deze kan closed :cool: :cool: :cool: (grappi)

15. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    lol, weer een Nilamo post }:]

je mot wel ff terug lezen, naar de post van Twist, dat als r zo een zwart gat in de buurt van de aarde komt, wij allemaal pleite zijn, en daarom gat ie XBW missen (in de hemel }:] )

16. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    OOOW sorry, vond het een beetje vaag maar nu begrijp ik het

17. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vondt het ook zo'n vage reactie

18. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    zie je 't is toch niet mijn mijn schuld het was vaag

19. twist

twist Guest

Het was niet vaag... het was de waarheid :+

20. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Kom op guys...ff weer on-topic graag.
    De laatste 4 posts voor deze gaan nergens over....in ieder geval niet over zwarte gaten.

On-Topic graag dus..

Deel Deze Pagina