Wie is de Mol '09

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 5 jan 2009.

?

Wie is de mol?

  1. Anniek

    13,1%
  2. Dennis

    17,9%
  3. Froukje

    2,4%
  4. Hans

    0 stem(men)
    0,0%
  5. Jon

    21,4%
  6. Paula

    6,0%
  7. Rick

    11,9%
  8. Sebastiaan

    6,0%
  9. Vera

    1,2%
  10. Viviënne

    20,2%
  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    [​IMG]

    Het is weer zover! vanaf donderdag 8 januari om 20.30 begint op Nederland 1 weer een nieuw seizoen van Wie is de mol!

    Officiële site
    [TV] Wie is de mol? '07
    [TV] Wie is de mol? '08

    Aflevering gemist? Hier een lijst met alle afleveringen:
    Aflevering 1
    Aflevering 2
    Aflevering 3
    Aflevering 4
    Aflevering 5
    Aflevering 6
    Aflevering 7
    Aflevering 8

    De kandidaten zijn dit keer weer bekende Nederlanders. De volgende kandidaten doen mee:

    Anniek Pheifer
    [​IMG]
    Na haar HAVO-diploma besloot Anniek om te gaan studeren aan de Toneelschool te Amsterdam, waar ze in 2000 afstudeerde.

    In het seizoen 2001/2002 was Anniek Pheifer te zien in 'The Prefab Four van Orkater' onder regie van Willem van de Sande Bakhuyzen, waarmee ze in 2003 op Internationale tour ging. Ook speelde zij dat seizoen de rol van Helena in 'Orestes' bij Het Nationaal Toneel onder regie van Agaath Wittemans. In 2002 was zij te zien als Juffrouw Tau in 'Het vuil, de stad en de dood' van Rainer Werner Fassbinder, onder regie van Johan Doesburg. Een jaar later stond ze als Evelyn in 'The Shape of Things' van Neil LaBute onder regie van Ivar van Urk.

    Vanaf 2004 was Anniek te zien in 'Een Zomerzotheid', onder regie van Bruun Kuijt en in 'Slippers' van Eric Schneider. Vervolgens acteerde ze bij het Nationale Toneel in 'Phèdre, Triptiek en Othello'. In 2007/2008 was ze te zien in Shakespeare's 'As You Like It'.

    Sinds 1998 is Anniek ook al op televisie te zien. Haar eerste rol was in 'Celluloid Blues', een NPS-film onder regie van Jurriaan Rood. Daarna volgde 'Ina und Leo' bij de ARD, Familie Plots, In de Vlaamsche Pot, Baantjer, Russen, Jiskefet en tenslotte in 2002 Trauma 24/7. Haar eerste hoofdrol was bij 'In de Praktijk' voor haar weggelegd, waar ze Dokter's assistente Klaartje werd. In 2001 was ze een jaar lang te zien in 'Westenwind' bij RTL 4.

    In 2003 vertolkt Anniek de rol van Desiree in Vara-serie 'De Band' van producent Lonesome Cowboys BV. Hetzelfde jaar speelde ze Hetty in 'Grijpstra & De Gier' op RTL 4. Een jaar later is ze af en toe te zien als 'de kleine zuster' in Jiskefet.

    In februari 2001 gingen er maar liefst twee speelfilms in première, waarin Anniek een rol vertolkt. In 'Costa!' van Johan Nyenhuis speelt zij de rol van Maureen en in 'Ik ook van jou' van Ruud van Hemert speelt ze Liesbeth. In 2002 was ze te zien in 'Hotel Heimwee', onder regie van Porgy Franssen. In 2003 speelde ze Pit in de telefilm 'Zinloos', die nog uitgezonden wordt bij de Vara. In 2005 vertolkt Anniek een rol in de populaire speelfilm 'Het Schnitzelparadijs' van Martin Koolhoven en een jaar later is ze te zien in de spannende Nederlandse thriller 'Dood Eind'.

    Bovendien heeft Anniek Pheifer televisiecommercials gedaan voor Iglo , Hero en Unox.


    Dennis Storm - Afvaller in Aflevering 8.
    [​IMG]
    Hij zit graag op het strand, maar wat minder graag op school, dus het blijft bij een HAVO-diploma. Na een enerverende carrière als pizzabezorger krijgt hij op zijn zeventiende een goed programma-idee. Dat idee stuurt hij naar TMF en het begin van Dennis' loopbaan bij de televisie is een feit.

    Dennis maakt twee programma's voor TMF ('Summerbase' en de 'Late Night Live Show GSP') en wordt dan toegelaten tot het opleidingstraject CoolCast bij BNN. Samen met CoolCaster Twan maakt hij items voor 'BNN University', van 'Expeditie Hollandson' tot het experimenteren met soa-tests en de bruikbaarheid van incontinentieslips. Daarnaast is hij te zien in 'BNN on Tour' en '3FM Request' voor Congo.

    Na een jaar besluiten Dennis en Twan om samen een huis in Hilversum te huren. Dat leidt tot het multimediale programma' Thuis', dat grotendeels op internet wordt uitgezonden. Ook hebben ze een vaste rubriek in de talkshow 'Spuiten en Slikken'.

    In seizoen 2006 en 2007 doet Dennis samen met Sophie, Katja, Filemon, Ruben Nicolai en Sander Lantinga mee aan 'Try Before You Die'. Daarnaast maakt Dennis sinds seizoen 2006 deel uit van het Spuiten en Slikken-team. Hij maakt reportages en doet experimenten voor de talkshow. Voor het programma 'Weg met BNN' reist hij de hele wereld over . Ook is hij te zien in het, door hem zelfbedachte programma, 'crazy 88'.


    Froukje Jansen - Afvaller in Aflevering 5.
    [​IMG]
    Froukje begon haar carrière als turnster, maar nam enige tijd na het winnen van het Nederlands kampioenschap de beslissing niet verder te willen in de sport. Ze besloot te gaan studeren. Hierna ging ze vier jaar naar de Theaterschool en rolde zo de televisiewereld in. In 2001 begon ze als een van de makers van het brutale nachtprogramma '6Pack' dat dagelijks door SBS6 en Veronica werd uitgezonden.

    Ook gaat ze in 2006 op reis voor de omroep LLiNK. Ze reist naar Iran en laat vooral de dingen zien die je niet verwacht van dat land. Daarnaast was Froukje dit najaar bij LLink te zien naast Marc de Hond als presentator van het nieuwe reality-spelprogramma Expedition Unlimited.

    Eerder presenteerde zij voor LLiNK het duurzame consumentenprogramma LLinke Soep. Hierin gaat ze o.a. op bezoek bij BN'ers om te controleren hoe 'groen' ze zijn.

    In 2008 is ze te zien in het programma '3 op reis' waar ze naast Floortje Dessing en Sebastiaan Labrie verschillende landen bezoekt.

    Ook is zij binnenkort te zien in een nieuw programma: De Consuminderman. Hierin gaat zij samen met Sebastiaan Labrie bij willekeurige mensen langs om ze te laten 'consuminderen', oftewel bewuster en zuiniger consumeren.


    Hans Schiffers - Afvaller in Aflevering 3.
    [​IMG]
    Presentator Hans Schiffers wilde eigenlijk leraar of striptekenaar worden. Tot hij in 1983 bij piraat 'City Radio' de smaak van zijn huidige vak te pakken kreeg. Die hobby werd zijn droom: Hans moest en zou naar Hilversum. Het werd uiteindelijk de AVRO, waar Hans op Radio 3 furore maakte met de dagelijkse Arbeidsvitaminen en natuurlijk als linkerhelft van het succesvolle radioduo Hans Schiffers & Zijn Moeder.

    Op televisie was hij onder andere te zien als presentator van "Fort Boyard" (1992) en de dagelijkse tv-quiz 'Boggle' (1992). In 1997 stapte hij van Radio 3 over naar Radio 2 en was van 2004 tot 2007 de presentator van de laatste uren van de Nederlandse Top 2000.

    Anno 2008 is hij presentator van het Radio 2-programma "Schiffers.fm". Waarin hij elke week aandacht besteedt aan Wie is de Mol?. In 2005 was hij naast Nance op televisie te zien als co-host bij het 'Nationaal Songfestival'. Schiffers kreeg in 2003 de Eurovision Artist Award voor zijn kritische en enthousiaste aandacht voor het liedjesfestijn.


    Jon van Eerd
    [​IMG]
    Jon studeerde aan de Theaterschool, de Rijksuniversiteit Leiden (Engelse Taal en Letterkunde) en aan de Universiteit van Amsterdam (Theaterwetenschap doctoraal 1989). Hij studeerde cum laude af. Zijn tweetaligheid stelde hem al vroegtijdig in staat ook in de Verenigde Staten en Engeland het toneel op te gaan. In 1982 won hij de Internationale Feats prijs voor Best Male Actor voor zijn rol in Equus van Peter Shaffer.

    Van Eerd speelde bij gerenommeerde theatergezelschappen zoals Toneelgroep de Appel o.a. ín 'Marat/Sade' en bij 'Mickery/Het Gebeuren' o.a. in 'Jij de Stad'. Hij begon zijn mogelijkheden voor het lichtere genre te ontwikkelen met de cabareteske programma's 'Vreemde Trekjes', 'Bloedlink' en 'Eelt'.

    De rol van Ollie B. Bommel in de musical 'De Trullenhoedster' en de concertreeks Jon van Eerd zingt Stephen Sondheim betekenden zijn doorbraak voor het Nederlandse theater. Musicals als 'There's No Business Like Show Business' en 'Titanic' volgden, maar ook toneelstukken zoals 'Het Zakkendiner' en 'Omhoog die Stok'.

    Voor televisie en film heeft Jon van Eerd in tal van producties gespeeld, zoals 'Flodder in Amerika', 'Baantjer', 'André van Duins Comedy Club' en 'Meiden van De Wit'. Jon is regelmatig te horen als voice-over in commercials, games en documentaires. Ook leende hij zijn stem aan tal van personages in de na-synchronisaties van animatie- en live-action films.

    In het seizoen 2008/2009 is Jon te zien zijn in de klassieke hilarische komedie van Camoletti, Boeing Boeing naast o.a. Wilbert Gieske en Chantal Janzen. Op 1 mei 2007 trouwde Jon van Eerd in het geheim met Ton Fiere. Het paar was toen al bijna vijfentwintig jaar bij elkaar.


    Paula Udondek - Afvaller in Aflevering 4.
    [​IMG]
    Paula Udondek is actrice, presentatrice en schrijfster. Ze begon haar televisiecarrière met het presenteren van kinderprogramma's zoals de 'Confetti Club' en 'Alles Kits' van de AVRO. Later volgden programma's voor volwassenen bij de AVRO en RTV WEST met o.a het 'Regiojournaal', 'TV-Uit' en 'Westpop' en TELEAC/NOT zoals 'Ziek,Zwak en Misselijk' en 'Knoop in je Zakdoek'.

    Van 1998 t/m 2002 was zij werkzaam bij de KRO als presentatrice van programma's als 'The Ultimate Kick', 'Waku Waku', 'De Notenclub' en 'Get The Picture'.

    Ze was wekelijks te zien bij 'Knoop in je Zakdoek', een programma met en voor verstandelijk gehandicapten. Ook presenteerde Paula het programma 'Werken aan zee'. In 2003 was Paula in het theater te zien met de Vagina monologen en in 2005 stond ze op de planken met de voorstelling 'Twee schepen van de Schele Pelikaan'.

    Paula heeft na haar VWO opleiding, twee jaar Theaterwetenschap gestudeerd en is bij aanvang van het derde jaar van studierichting veranderd: de Toneelschool. In 1993 behaalde zij haar baccalaureaat.


    Rick Engelkes - Afvaller in Aflevering 7.
    [​IMG]
    Rick brengt zijn jeugd door in Alphen aan den Rijn en Bilthoven. Hij volgt een opleiding aan de modeacademie en werkt twee jaar in Parijs als ontwerper. Weer terug in Nederland, volgt hij acteerlessen en is hij actief als fotomodel. In 1990 moet hij kiezen tussen de toneelschool en een rol in een nieuwe Nederlandse soap.

    Hij kiest voor het laatste en verwerft in één klap landelijke bekendheid door zijn rol als dr. Simon Dekker in 'Goede tijden, slechte tijden'. Na vier jaar verlaat hij deze serie, daarna speelt hij nog in series als 'Blauw Blauw' maar uiteindelijk wil hij zich meer op toneel concentreren.

    Met oud-collega Isa Hoes staat hij op de planken in het door hemzelf geproduceerde stuk 'De minnaar'. Ook speelt en produceert hij de toneelstukken 'Twee op de Wip' met Vera Mann en 'Gek van Liefde' met Frederique Huydts.

    Al snel richt Engelkes zijn eigen productiebedrijf op Rick Engelkes Producties (REP), aanvankelijk gericht op het theater, maar inmiddels ook verantwoordelijk voor televisieprogramma's en commercials.

    Engelkes heeft twee dochters met Annemarie Paol, met wie hij sinds 2002 is getrouwd.


    Sebastiaan Labrie - Afvaller in Aflevering 6.
    [​IMG]
    Al snel werd duidelijk dat Sebastiaan Labrie zijn hart volgde en zich voornamelijk richtte op één specifiek doel; zoveel mogelijk levenservaring opdoen. Op latere leeftijd bleek dit de basis voor de ontwikkeling van zijn artistiek talent.

    Zijn passie voor al wat met acteren te maken heeft werd eerst bijgeschaafd door de theaterwetenschappen aan de UvA, maar Sebastiaan's interesse lag toch meer bij de praktijk. De toneelopleiding aan de Trap en de toneelschool Amsterdam doorliep Sebastiaan Labrie dan ook met veel plezier en de laatste sloot hij op een uitzonderlijke wijze af.

    Zijn afstudeerjaar vond namelijk plaats in New York, waar hij aan voldoende projecten zijn medewerking verleende om, terug in Amsterdam, zijn diploma in ontvangst te kunnen nemen. Ook wist Sebastiaan in deze metropool met succes de tweejarige camera opleiding aan de School for film and television af te ronden.

    Zijn doorbraak in Nederland was bij 'Goede Tijden, Slechte Tijden' in de personage als Ray Groenoord. Als acteur was hij verder te zien in 'Blauw Blauw' en 'IJsvrij', speelde hij in 'Onderweg naar Morgen' en presenteerde hij, samen met Jetske van den Elsen, het jeugdprogramma 'Buya'. Ook bekleedde hij een bijrol in 'Het geheim van Anne' (Nederlandse speelfilm).

    Anno 2007 heeft Sebastiaan zich helemaal gericht op het presenteren en heeft inmiddels voor de RVU het programma UR gemaakt en was hij te zien in het spraakmakende KRO programma 'Holy Shit'.

    Op dit moment is Sebastiaan te zien als collega van Floortje Dessing en Froukje Jansen in het reisprogramma 3 op reis. Ook is hij binnenkort te zien in een nieuw programma: De Consuminderman. Hierin gaat Llink-boegbeeld Sebastiaan Labrie samen met Froukje Jansen bij willekeurige mensen langs om ze te laten 'consuminderen', oftewel bewuster en zuiniger consumeren.


    Vera Mann - Afvaller in Aflevering 1.
    [​IMG]
    Vera Mann studeerde aan het Hoger Instituut Dramatische Kunst te Antwerpen. Hier behaalde ze haar einddiploma aan de afdeling Kleinkunst in 1986. Ze won de Pall Mall Export Prijs en maakte met het prijzengeld een studiereis naar de Actors Studio Los Angeles en New York.

    Vanaf 1986 speelde Vera in de musicals 'Company', 'Me And My Girl', 'Evita' (titelrol in 1987-1989), 'West Side Story', 'De Koopman van Amsterdam', 'Dear Fox' (1990), 'Les Misérables' (rol van Eponine in 1991-1992), 'My Fair Lady' (rol van Eliza Doolittle in 1994-1996), 'Sacco & Vanzetti' (rol van Rosa Sacco in 1996-1997), 'Joe De Musical' (hoofdrol van Dorinda in 1997-1998), 'Diana een One Woman Musical' (2001) en 'Peter Pan de musical' (2001-2002).

    Ook bracht ze de solo CD 'Nooit Geproefd' uit en behaalde ze de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 10 met de titelsong 'Nog één Kans' van de TV serie 'Vrouwenvleugel'. Verder sprak ze verschillende Nederlandse en Vlaamse versies van teken- en animatiefilms in, zoals 'Shrek'.

    In 2001 en 2004 won ze de John Kraaijkamp Musical Award in de categorie Beste Vrouwelijke Hoofdrol. In 2005 won Vera haar derde John Kraaijkamp Musical Award in de categorie Beste Vrouwelijke Hoofdrol voor haar rol in 'Passion'. In het seizoen 2006-2007 speelt ze, afgewisseld door andere grote namen in de musicalwereld de hoofdrol in de hitmusical 'CATS'.

    In 2007 stond ze, samen met Dick Cohen en Wieneke Remmers in het M-Lab in Amsterdam met de musical 'Into the Woods'. In dat jaar is ze ook jurylid van de Vlaamse Idols. In 2008-2009 speelt ze naast Arjan Ederveen in de musical Hera.


    Viviënne van den Assem
    [​IMG]
    Viviënne kreeg haar eerste rol in Goudkust als Sophie Bergman in 2000-2001. Ook speelde ze in de film 'Emergency Exit' en begon ze aan haar rol als Lizzy Vehmeijer in 'Onderweg Naar Morgen' die ze tot 2003 zou vertolken. Ook stond ze in het theater, met de stukken "De Bruiloft"(1998), "Nieuwe Goden"(1999), "Twelfth Night"(2000). Ondertussen heeft ze het Atheneum afgemaakt en begon ze aan een cursus productieassistentie aan de Nederlandse Film en Televisie Academie. In 2004 kreeg ze een rol in de nieuwe kindersoap ZOOP op Nickelodeon, waarin ze de rol van Elise Pardoel op zich nam.

    Ook nam Viviënne de rol van Robin Willems op zich in de comedy 'Man en Paard'. Van 2004 tot en met 2007 presenteerde Viviënne, samen met Chris Silos, het televisieprogramma 'At Nick' op de zender Nickelodeon.
    Hierna presenteert Viviënne, samen met Patrick Martens, het programma Supernick. Met hem presenteerde ze ook de Kids' Choice Awards van 2007. Viviënne was zelf genomineerd in de categorie beste TV ster.

    Recentelijk is ze te zien in een nieuwe misdaad serie van de VARA; Deadline. Hierin speelt ze de rol van Sonja Zelenko, een computer techneut die bij een antiterreurteam werkt.
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Startpost wordt nog wel uitgebreider, net zoals vorig jaar :) Had namelijk geen idee dat het donderdag al begon terwijl ik een enorme fan ben van de serie :eek:

    Zelfs onze Beijerlander doet mee \o/
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    cool :D ga het zeker kijken!
     
  4. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah relaxt dat je dit post, anders had ik het niet doorgehad. Zeker kijken!
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Bij die Poll staat Vivienne ver bovenaan. Hoop wel dat ze lang meegaat wat het blijft een dorpsgenoot :cool:

    Heb er ook nog geen aankondiging van gezien, normaal is dat wel redelijk van te voren bij dit programma. Kwam toevallig een thread tegen op een ander forum anders had ik het misschien zelf nog gemist ook. Het zijn ook wel leuke kandidaten voor dit programma denk ik.
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    die vivienne en dennis zijn van nickelodeon toch :9?
    voor de rest ken ik die sebastiaan en paula van gezicht, de rest zegt me niets.
     
  7. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe hier heb ik op gewacht bedankt voor de post anders had ik het gemist.
     
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou 'r zo van he.
     
  9. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar dan maar eens kijken als ik er aan denk. Elk jaar vergeet ik het weer.
     
  10. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Viviënne wel ja, denk niet dat Dennis daar met zijn programma's tussen past. 8)

    Ik vergeet dit ook altijd te kijken.
    Wil het wel eens volgens tho.
     
  11. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle seizoenen staan volgens mij heel netjes op de site van de avro.
    Mocht je dus een keer zin hebben;).
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    oh spuiten en slikken was hij juist|:-
     
  13. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Nice, nice.
    Ik vind Wie is de Mol fucking vet.
    Heb er zin in!

    Ik heb een idee: We maken een soort poll met de vraag, Wie is de Mol?
    We kunnen dat of aan het begin van de afleveringen al doen, of een beetje in het midden.
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Viviënne is wel degene die het sluwst kijkt op de foto!

    Oh ik heb er zo zin in! :D Ik vind het ook vet dat Shiffers dit keer zelf meedoet!
     
  15. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het dit jaar weer echt volgen. Vorig jaar vergat ik het steeds, maar donderdag zit ik klaar! En ik ga nu nog niet speculeren over een mol, al zou gokken op een mol voor mij niet een slecht idee zijn. Laatste keren had ik de mol echt pas paar afleveringen voor het einde goed...
     
  16. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er weer zin in :cool:. Moet alleen wel werken dan :mad:. Dat wordt opnemen :9
     
  17. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet. Ga het proberen te volgen. En als ik het mis, dan maar uitzending gemist :9.
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Heb inmiddels weer een enquete erbij gezet zoals elk jaar. Ik stem meestal pas na aflevering één. Maar tussendoor kunnen we inderdaad ook nog wel even de meningen pijlen :)
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Jon van Eerd, wie het ook moge zijn.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    heb hem ook aangeklikt :+ vind hem wel een type die de mol is.
     

Deel Deze Pagina