XboxWorld.nl Challenge #07

Discussie in 'Algemeen' gestart door SjaccoPopino, 26 feb 2009.

1. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86

Title: XboxWorld.nl Challenge #07

Winner's Reward: Bragging rights!

Duration: 7 days

Start: Vrijdag 06/03/09

[gb]Algemene Informatie[/gb]
    Zoals gewoonlijk, elke eerste vrijdag van de maand een nieuwe XboxWorld.nl Challenge \o/! Numero dos van dit jaar, dus het leaderboard is nog vers en er kan nog vanalles gebeuren!

Aangezien het een XboxWorld.nl Challenge is, is het logisch dat je lid moet zijn van XBW om mee te mogen doen! Ook moet je minstens een week lid zijn op de datum van deze post!
    Als je mee doet, graag hier posten zodat we kunnen zien dat je (lang genoeg) lid bent!!

Verder heb je een 360Voice Full membership (registratie is gratis) en een Xbox Live Gold membership nodig! Als je dit (al) hebt, klik je simpelweg op onderstaande link! Daarna moet je gewoon zorgen dat je veel achievements haalt zodra de challenge begint :)!

[gb]Uitleg en Regels[/gb]
    Uitleg en paar regels (LEZEN AUB!):

1. Als het minimum aantal gamers voor de challenge bereikt of overschreden is, mag degene die de challenge gemaakt heeft deze starten.
    2. Degene die de challenge gemaakt heeft, moet deze handmatig “launchen” om hem te starten.
    3. De start is de eerste middernacht (12am PST = 09.00 uur) nadat de challenge is gelaunched. De eind datum wordt bepaald door de geselecteerde duur.
    4. Als de challenge gestart is verdienen de deelnemers punten door achievements te halen bij het spelen van Xbox 360 of Windows PC Live-enabled spellen.
    5. Alle scores worden elke nacht tussen 00.00am en 01.00am Pacific Time vastgelegd. (Dit is tussen 09.00 en 10.00 uur!)
    6. OM ER ZEKER VAN TE ZIJN DAT JE PUNTEN NIET GEMIST WORDEN, HAAL JE GEEN ACHIEVEMENTS IN DE PERIODE VAN 00.00AM EN 01.00AM PACIFIC TIME! (TUSSEN 09.00 EN 10.00 UUR!)

Verder nog drie opmerking:

Het spelen van games die nog niet zijn gereleased (en het halen van achievements in die games) op een omgebouwde xbox is absoluut niet toegestaan!

Het gebruiken van gamesaves is ook absoluut niet toegestaan!!

Offline gamen wordt niet op prijs gesteld! Op die manier kan namelijk niemand zien hoeveel punten je gehaald hebt/aan het halen bent en weet dus niemand of ze voor of achter staan!
    Zorg dus dat je altijd bij Live ingelogd bent als je gaat gamen en achievements gaat halen!
    Mocht je om de een of andere reden niet kunnen inloggen (internet ligt eruit, kabeltje is kapot, enz), geef dit dan aan in het topic! Vermeld er ook bij wanneer je verwacht wel weer online te kunnen en hoeveel achievements je ongeveer in de tussentijd zult gaan halen!

[gb]Joinen en Launch[/gb]
    De challenge zal DONDERDAG 05-03-2009 's avonds gelaunched worden, zodat we vrijdagochtend kunnen beginnen, dus ben er op tijd bij!!

IEDEREEN KAN EN MAG MEEDOEN!! Er valt niks te winnen, het is enkel voor de fun! Dus iedereen, doe gewoon mee, want meer dan inschrijven en gewoon gamen hoef je er niet voor te doen *)!!

DE CHALLENGE IS GELAUNCHT!!

Meedoen kan dus helaas niet meer! Maar niet getreurd, er komt zeker weten weer een vervolg :thumbs:!

Kijk HIER voor updates en de stand!!​

[gb]Puntentelling[/gb]
    Vanaf dit jaar is er een nieuwe puntentelling! Deze is als volgt:

Eerst neem je het aantal mensen die meedoen aan de challenge, elke persoon is 10 punten waard. Als je dus 5 mensen hebt is dat 50 punten, bij 22 is het 220. Dat is de basisscore.

De winnaar krijgt 10 punten maal het aantal personen, nummer 2 krijgt 10 punten maal het aantal personen -1, zie onderstaande tabel.

B = basisscore
    P = aantal personen
    S = aantal punten

Rank
    Score
    Eerste
    Tweede
    Derde
    ...
    Een na laatste
    Laatste
    S = B
    S = B - 10
    S = B - 20
    ...
    S = B - (P*10) + 20 (dus 20 punten)
    S = B - (P*10) + 10 (dus 10 punten)

Afhankelijk van het aantal mensen in de challenge, worden er ook bonuspunten gegeven:

Bij <15 deelnemers krijgen ranks 1 t/m 3 bonuspunten
    #1 30% van basisscore
    #2 10% van basisscore
    #3 5% van basisscore

Bij 16-20 deelnemers krijgen 1 t/m 4 bonuspunten
    #1 40% van basisscore
    #2 20% van basisscore
    #3 10% van basisscore
    #4 5% van basisscore

Bij >20 deelnemers krijgen 1 t/m 5 bonuspunten
    #1 50% van basisscore
    #2 30% van basisscore
    #3 20% van basisscore
    #4 10% van basisscore
    #5 5% van basisscore

Halve punten worden naar boven afgerond.

[gb]Leaderboard[/gb]
    Uiteraard is er ook dit jaar weer een leaderboard (anders hebben we ook geen puntentelling nodig :9)! Dus zorg allemaal dat je meedoet en die eerste plek verovert!!
    De stand tot nu toe:

RankScore
    1. Xerofox
    2. I Priest x
    3. vPx Secour
    4. Alizor TR
    5. xDaz
    6. VnDN
    7. Spaulding ST
    8. Melted Forest
    9. Ypuh
    10. WarlordRK
    11. XbWdX
    12. SjaccoPopino
    13. Nathanael H4L
    14. H0osie NL
    15. Shad0w NL
    16. COOKIE X
    17. DulleNL
    18. HybridTheory85
    19. jansen007
    20. Kingkaneda
    21. superlex
    22. kingkoning
    330
    276
    244
    212
    191
    170
    160
    150
    140
    130
    120
    110
    100
    90
    80
    70
    60
    50
    40
    30
    20
    10

[gb]Oude Challenges[/gb]

Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    I'm in!
    Hoi.

3. xbwdx

xbwdx FeanFan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe ook mee.

4. Reptile

Reptile Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga je dit keer voor de eerste plaats Sjacco?

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Nee, heb niet veel tijd komende weken, en Bee Movie zuigt nogal vind ik :9! Heb nog wel paar andere games liggen, maar vind momenteel TLAD leuker! Doe jij nou ook eens een keer mee??

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik doe ook mee :) Morgen Halo Wars binnen (als de TNT meewerkt) en ook Mass Effect weer terug waar ik nog maar 555GS heb.

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    *laat van zich horen*

Ja, Sjacco, ik had je 2e PM ook gekregen, maar toen was ik al klaar. :+ Ik kan ook nog Anchors maken? ;)

[gb]Title: XboxWorld.nl Challenge #07[/gb]

Winner's Reward: Bragging rights!

Duration: 7 days

Start: Vrijdag 06/03/09

Zoals gewoonlijk, elke eerste vrijdag van de maand een nieuwe XboxWorld.nl Challenge \o/!

Aangezien het een XboxWorld.nl Challenge is, is het logisch dat je lid moet zijn van XBW om mee te mogen doen! Ook moet je minstens een week lid zijn op de datum van deze post!
    Als je mee doet, graag hier posten zodat we kunnen zien dat je (lang genoeg) lid bent!!

Verder heb je een 360Voice Full membership (registratie is gratis) en een Xbox Live Gold membership nodig! Als je dit (al) hebt, klik je simpelweg op bovenstaande link! Daarna moet je gewoon zorgen dat je veel achievements haalt zodra de challenge begint :)!

[gb]Uitleg[/gb]

Uitleg en paar regels (LEZEN AUB!):
    1. Als het minimum aantal gamers voor de challenge bereikt of overschreden is, mag degene die de challenge gemaakt heeft deze starten.
    2. Degene die de challenge gemaakt heeft, moet deze handmatig “launchen” om hem te starten.
    3. De start is de eerste middernacht (12am PST = 08.00 uur) nadat de challenge is gelaunched. De eind datum wordt bepaald door de geselecteerde duur.
    4. Als de challenge gestart is verdienen de deelnemers punten door achievements te halen bij het spelen van Xbox 360 of Windows PC Live-enabled spellen.
    5. Alle scores worden elke nacht tussen 00.00am en 01.00am Pacific Time vastgelegd. (Dit is tussen 08.00 en 09.00 uur!)
    6. OM ER ZEKER VAN TE ZIJN DAT JE PUNTEN NIET GEMIST WORDEN, HAAL JE GEEN ACHIEVEMENTS IN DE PERIODE VAN 00.00AM EN 01.00AM PACIFIC TIME! (TUSSEN 08.00 EN 09.00 UUR!)

Verder nog drie opmerking:

Het spelen van games die nog niet zijn gereleased (en het halen van achievements in die games) op een omgebouwde xbox is absoluut niet toegestaan!

Het gebruiken van gamesaves is ook absoluut niet toegestaan!!

Offline gamen wordt niet op prijs gesteld! Op die manier kan namelijk niemand zien hoeveel punten je gehaald hebt/aan het halen bent en weet dus niemand of ze voor of achter staan!
    Zorg dus dat je altijd bij Live ingelogd bent als je gaat gamen en achievements gaat halen!
    Mocht je om de een of andere reden niet kunnen inloggen (internet ligt eruit, kabeltje is kapot, enz), geef dit dan aan in het topic! Vermeld er ook bij wanneer je verwacht wel weer online te kunnen en hoeveel achievements je ongeveer in de tussentijd zult gaan halen!

De challenge zal DONDERDAG 05/03/09 's avonds gelaunched worden, zodat we vrijdagochtend kunnen beginnen, dus ben er op tijd bij!!

IEDEREEN KAN EN MAG MEEDOEN!! Er valt niks te winnen, het is enkel voor de fun en de bragging rights! Dus iedereen, doe gewoon mee, want meer dan inschrijven en gewoon gamen hoef je er niet voor te doen *)!!

Meedoen kan dus helaas niet meer! Maar niet getreurd, er komt zeker weten weer een vervolg :thumbs:!

[gb]De puntentelling[/gb]

Deze is als volgt:

Eerst neem je het aantal mensen die meedoen aan de challenge, elke persoon is 10 punten waard. Als je dus 5 mensen hebt is dat 50 punten, bij 22 is het 220. Dat is de basisscore.

De winnaar krijgt 10 punten maal het aantal personen, nummer 2 krijgt 10 punten maal het aantal personen -1, zie onderstaande tabel.

B = basisscore
    P = aantal personen
    S = aantal punten

Rank
    Score
    Eerste
    Tweede
    Derde
    ...
    Een na laatste
    Laatste S = B
    S = B - 10
    S = B - 20
    ...
    S = B - (P*10) + 20 (dus 20 punten)
    S = B - (P*10) + 10 (dus 10 punten)

Afhankelijk van het aantal mensen in de challenge, worden er ook bonuspunten gegeven:

Bij <15 deelnemers krijgen ranks 1 t/m 3 bonuspunten
    #1 30% van basisscore
    #2 10% van basisscore
    #3 5% van basisscore

Bij 16-20 deelnemers krijgen 1 t/m 4 bonuspunten
    #1 40% van basisscore
    #2 20% van basisscore
    #3 10% van basisscore
    #4 5% van basisscore

Bij >20 deelnemers krijgen 1 t/m 5 bonuspunten
    #1 50% van basisscore
    #2 30% van basisscore
    #3 20% van basisscore
    #4 10% van basisscore
    #5 5% van basisscore

Halve punten worden naar boven afgerond.

[gb]De tussenstand[/gb]

Uiteraard is er ook dit jaar weer een leaderboard (anders hebben we ook geen puntentelling nodig :9)!
    De stand tot nu toe:

1. Xerofox 330
    2. I Priest x 276
    3. vPx Secour 244
    4. Alizor TR 212
    5. xDaz 191
    6. VnDN 170
    7. Spaulding ST 160
    8. Melted Forest 150
    9. Ypuh 140
    10. WarlordRK 130
    11. XbWdX 120
    12. SjaccoPopino 110
    13. Nathanael H4L 100
    14. H0osie NL 90
    15. Shad0w NL 80
    16. COOKIE X 70
    17. DulleNL 60
    18. HybridTheory85 50
    19. jansen007 40
    20. Kingkaneda 30
    21. superlex 20
    22. kingkoning 10

[gb]Vorige Challenges[/gb]

XboxWorld.nl Challenge #01
    XboxWorld.nl Challenge #02
    XboxWorld.nl Challenge #03
    XboxWorld.nl Challenge #04
    XboxWorld.nl Challenge #05
    XboxWorld.nl Challenge #06

Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup ik doe mee.

9. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ok lol...wat heb ik fout gedaan??

EDIT: ben er bijna...

Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Bij het leaderboard is iets misgegaan. :+
    Anders kan Cookie mijn versie even in de startpost zetten?

11. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Nee het zal me lukken ook! Bijna klaar, ben alles aan het nalopen!

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, is goed hoor. ;)
    Al doende leert men.

13. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
  14. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik doe ook weer mee!

15. vPx Secour

vPx Secour Guest

E: Laat maar, gaat om gamertag. (Kan ik mijn 3e plaats niet meer behouden, :mad:)

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik doe ook weer mee, paar easy achievement games liggen dus die speel ik nog maar even niet:)

17. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    Doe ook weer mee :+

hopelijk heb ik tegen die tijd Street Fighter IV & Halo Wars O-)

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik ben uiteraard ook weer van de partij. :)

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    o_O
    Sjacco laat van zich horen! 8)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben een beetje aan het denken bij welke games ik achievements kan halen...maarre...Dat valt vies tegen. :+

Scene it misschien. :9

Nee, dit wordt wederom geen hoge klassering voor mij.

Deel Deze Pagina