1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Weet ik niet. Is dat zo dan? Wat idioot 8)
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.475
    Dat was een retorische vraag. Natuurlijk is de prequel als laatste uitgekomen. Als ie als eerste was uitgekomen was het gewoon boek 1 geweest. :+
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    I get that, maar wanneer moet ik, als persoon die pas laat instapt, het nu lezen? :+
    Volg ik de chronologische volgorde, prequel, boek 1, boek 2 etc. Of volg ik de uitgave volgorde. Dilemma's. :p

    [SPOILER1]Ik moet Bol/ECI etc snel uit mijn bladwijzers gaan verwijderen. Mandje begint alweer vol te lopen, en dat terwijl ik nog niet eens alle boeken van de vorige bestelling binnen heb.

    Ach, bij die boeken tenminste geen dilemma's over de juiste leesvolgorde. :+[/SPOILER1]
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik volg altijd gewoon de volgorde van uitgave.

    Wat als de prequel allemaal onthullingen doet over bijvoorbeeld achtergronden van personages die je terwijl je deel 1 leest nog helemaal niet hoorde te weten.

    Ik zou het gewoon lezen zoals de schrijver het bedoeld heeft
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ben van ellende toch maar eens naar de Wiki van de auteur gegaan. Nu blijkt dat ze het in NL gewoon in de verkeerde volgorde hebben uitgegeven. Dumbasses. 8)
    [​IMG]
    Zandstorm in NL in 2009 als 5e boek in de reeks. In de US gewoon als eerste van de reeks in 2004. Wat een weirde keus van de uitgever...

    Maar goed, nu lijkt me iig wel duidelijk dat ik gewoon met de prequel moet beginnen. Nu zie je maar weer waarom ze vaker moeten doen wat ik al op de vorige pagina zei: de boeken nummeren! :F: Had me een hoop ellende bespaard.
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit weekend Haantjes van Kluun uitgelezen. Leuk boek voor tussendoor, maar totaal niet hoogstaand. Vandaag nog even in de bibliotheek geweest en nu is Herman Koch aan de beurt. (Het diner)
    Straks ook een paar bladzijden lezen uit De laatste Slag. Erg interessant, al die verschillende verhalen en personen. Ik ga over 1,5 maand ook naar Berlijn, dus dit is alvast wat achtergrondinformatie. :)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor de fantasy liefhebbert:

    [​IMG]


    Ik ga er iig gretig gebruik van maken.Zat al tijden de aanschaf van de volgende delen van de Donkere Tijd uit te stellen.
    €30 voor 3 dikke fantasy boeken is niks. :D
    Later dit jaar dan ook nog de laatste 3 delen voor maar €30.

    Van die andere aanbiedingen moet ik even kijken of de boeken de moeite waard zijn. Ik heb De Elfen van Bernard Hennen, maar nog niet gelezen. Kan dus nog niet beoordelen of zijn boeken de moeite waard zijn. :9
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.475
    Voor de goede boekenliefhebber:

    [​IMG]


    Deel 3 is eindelijk uit. Deel 1 en 2 nu als combo voor 39,90. Niet gek voor 2 aardig dikke boeken. Ben zelf nu al een redelijk eindje in deel 1 bezig en het is weer tof! Hoewel heel anders dan De Opwindvogelkronieken zie ik hier wel weer veel typische Murakami elementen in terugkomen. :cool:
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo. weer een boek binnen. Netjes van de ECI. Eerste keer dat ik daar iets reserveerde en ik heb het nu dus zelfs een paar dagen vóór de release binnen.
    [​IMG]
    Waarom zou het mij ook maar iets uitmaken wat de bedenker van X-men van dit boek denkt? 8)

    Vraag me wel af wat Nur 334 betekend. :p Limited/genummerde uitgave? :+

    [SPOILER1]Is het gek dat ik de sticker die voorop plakte met de tekst 'De Russische Tolkien' een afknapper vind?
    Ik haat het altijd als boeken met een andere bekende serie worden vergeleken.
    'De nieuwe Harry Potter!'
    'De nieuwe Tolkien'

    FUCK OFF! Als ik die boeken wil lezen, dan.. tsja, ga ik die boeken wel lezen. Die teksten zorgen er juist voor dat ik bijna geen zin meer heb om dat boek te lezen. :mad:[/SPOILER1]
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat is gewoon de NUR-Code 8) 334 staat voor "Spannende boeken algemeen". Bijna alles wat ik lees is 33x, zo ben ik nu bezig in "Zwarte Vlucht" van Lin Anderson en die is 332.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.475
    Toevallig. Ik zag hem eerder vandaag nog uitgelicht en dacht dat het wel iets voor Dulle zou zijn. :+
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh, damnit. Minder speciaal dan ik dacht. :+
    Is de eerste keer dat ik het zie. :p
    :cool:
     
  13. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees nu boeken met een e-reader en het bevalt echt! Heerlijk zo'n licht dingetje en met 1 tikje op het scherm naar de volgende bladzijde :+ Heb nu ook zo'n 3000 boeken op mijn pc staan dus kan voorlopig vooruit :lol:
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Welke e-Reader?

    En al die boeken ook netjes gekocht? :cool:
     
  15. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    De Sony PRS 350!

    [​IMG]

    Vrij snel ding, gebruiksvriendelijk, perfecte maat ( 5 inch ), woordenboek wat handig is voor Engelse boeken. Nee ik ben er tevreden over!

    En natuurlijk komen alle boeken komen van bol.com :+ usenet
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kan me nog steeds niet voorstellen dat het fijner is dan een echt boek. :9 Ook is 5" behoorlijk klein (nog kleiner dan een pocket).

    Maar goed, als ooit de prijzen zakken zal ik er zelf achter komen.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    http://www.goodreads.com/dullenl
    Meer mensen met en Goodreads.com account? Of anders mensen die er een gaan aanmaken? Mijn friendslist is daar zo leeg. :p
    Ieder boek heeft ie op de site zonder ook maar 1 probleem gevonden _O_ (vorig jaar eigenlijk al lid geworden, maar toen vond ie nog niet alles). Ook alle Nederlandse boeken dus gewoon gevonden.

    En de site heeft iets wat ik altijd <3
    stats. Aantal pagina's gelezen in een jaar.
    [​IMG]

    En als je motivatie nodig hebt:
    [​IMG]
    Gamer..ehm Readergoals. :+

    Een hoop data van de boeken heb ik uit mijn duim gezogen, maar ongeveer moet het kloppen. (op de HP boeken na, daar had ik écht geen idee meer van waneer ik ermee ben begonnen.)
    Site is nog bezig met het berekenen van de stats, vandaar dat tot nu toe alleen 2010 erop staat
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.475
    Wow, zijn er ook GR Ratio's? :+

    Zal ik er dan maar eentje aanmaken?
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Het scherm is echt net zoals een normaal boek :) Het is zo verschillend van een ipad scherm of iets anders in die trend. Het is serieus digitale inkt, heel apart. Ik vind het in ieder geval ideaal. Het scherm heeft inderdaad de grootte van een pocketboekje maar dat vind ik persoonlijk niet erg.

    Een ander pluspunt vind ik de ruimte, mijn boekenkast zit al propvol en ik ga beginnen met stapelen als ik nog meer boeken zou kopen 8)

    Ik lees nu trouwens:

    [​IMG]


    Lekker luchtig boekje, ga hierna weer een fantasieboek oppakken maar weet nog niet wat.. wil mij toch een keer wagen aan Robin Hobb.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gelukkig niet, anders krijg ik weer commentaar dat mijn lamme fantasy boeken een te hoge GR ratio hebben. :+

    En ja! :D
    Hm, ECI heeft een aanbieding... *twijfel*
    http://www.eci.nl/e-books/e-reader-icarus-go-6-e600-overig-8437009734438

    Is eigenlijk nog steeds meer dan ik ervoor wil betalen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina