1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb the Bone Garden van haar gelezen. Idd spannend en een mooie mix van historie medische wetenschap.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben de laatste tijd wat meer aan het lezen weer, ik merk als ik een uurtje voor het slapen nog even wat ga lezen dat de nachtrust veeeel beter is en niet te veel wakker lig. Hoe dan ook.....dit boeit niet.

    Ik ben op zoek naar een spannend boek...nee correctie, extreem spannend boek. Het mag zowel realistisch , fantasy/sci-fi zijn. Engels of Nederlands boeit ook niet echt. Maar het moet vol spanning zitten en ook dat er genoeg mysterie en weet ik veel allemaal inzit.

    Which? :)
     
  3. Seh

    Seh Guest

    Deze.

    [​IMG]
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    [​IMG] [​IMG]

    HET GEHEIM VAN CHEOPS

    Ooit stond op de top van de piramide van Cheops een mysterieuze gouden driehoek die duizend jaar wereldheerschappij kon geven aan degene die een geheim ritueel uitvoerde. Maar lang geleden is die gouden driehoek in zeven stukken gebroken, die werden verborgen in de zeven wereldwonderen. Al die tijd was het geheim van Cheops goed verborgen, maar daar is nu verandering in gekomen. De eerste aanwijzingen zijn boven water gekomen en hebben een proces in gang gezet dat niet meer te stoppen is.

    In een race tegen de klok proberen de Verenigde Staten de zeven wereldwonderen te vinden. Een team van experts probeert de geheime codes te ontrafelen die de locaties prijsgeven waar ooit de hangende tuinen van Babylon, de Kolossus van Rhodos en de andere wereldwonderen zich bevonden. Maar ook een samenwerkingsverband van de belangrijkste Europese landen en het Vaticaan heeft het op het geheim van Cheops voorzien. In een poging deze twee imperia te stoppen, gaan een kleine groep landen de strijd met hen aan. Een expeditie onder leiding van Jack West jr. vecht een ongelijke strijd met de twee grootmachten uit. De strijd om de heerschappij over de wereld is losgebarsten.

    DE STENEN VAN STONEHENGE

    Kwade mannen hebben een eeuwenoud tijdmechanisme in werking gesteld. Een alles verwoestende kracht, die de Egyptenaren al kenden als De wraak van Amon-Ra, is ontketend. Er is één laatste hoop... Als het avonturier Jack West en zijn team lukt om de legendarische zes stenen van Ra bij elkaar te brengen en die in de juiste volgorde en op het juiste moment te 'activeren' op zes heilige plekken, kan de aarde worden gered. Helaas is door de nevelen der tijd de precieze locaties van de zes plekken vergeten geraakt. Wanneer Jack de landkaart vindt die de plekken aangeeft, wil een meedogenloze Chinese generaal hem die kennis ontfutselen. Een spectaculaire race tegen de klok begint, dwars door de continenten, naar onderaardse steden, doolhoven en gangenstelsels. Jacks uithoudingsvermogen en kennis van talen en symbolen uit al lang verdwenen culturen worden tot het uiterste beproefd.


    Aan mijn moeder gegeven met kerst en inmiddels raad ze deze boeken boven die van Dan Brown aan.

    Er zijn nog genoeg andere boeken die ik je wil aanraden, maar ja... die perfecte combinatie van 'extreme spanning' en mysterie is natuurlijk moeilijk te vinden.
    Ik vind De Dwergen en Verboden & Verbannen geweldig en spannend, maar mysterieus...?

    Rendezvous with Rama is mysterieus maar extreem spannend...?
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is allemaal goed, het hoeft niet persé dat alles te zijn. Zolang het maar of heel spannend is, of mysterieus. Maar spanning doet mij altijd wel meer, dan wil ik echt door blijven lezen.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.474
    Mysterieus: De Opwindvogelkronieken. :cool:

    Alleen zit daar niet echt actie in, wat je blijkbaar toch verwacht.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik lees eigenlijk alleen maar spannende en/of mysterieuze boeken.
    Dus check deze lijst en kijk of er wat voor je tussen staat (klik op boek voor beschrijving).

    Of ik het je aanraad zie je aan de rating die ik heb het gegeven. :p
     
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Met thrillers van harlan coben zit je vrijwel altijd goed. Andere spannende boeken-suggesties:
    - Patrick Redmond - Marionet
    - Michael Crichton - Staat van angst
    - Terry Brooks - Dansen met de Demon
    - Jack Higgins - The Eagle has landed
    - Max Brooks - world war Z
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Iedereen bedankt voor de aanraders, thanks Dulle voor de lijst. Ik ga daar zeker weten tussen kijken. Ik vond ineens laatst een boek die ik lang geleden een keer voor 4 euro ofzo had gekocht. Moord in Miami door Edna Buchanan, tot nu toe heel erg nice. Dus die eerst uitlezen en dan eens kijken what's next.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben wat vragen aan het bedenken voor die Neverending Triva Quiz, maar dat is nog best moeilijk. :+
    Vooral als ik de NL versie heb gelezen en het opeens naar Enegls moet zien te vertalen. En er mogen natuurlijk geen spoilers in zitten.
    Ben nog niet verder gekomen dan dit:
    http://www.goodreads.com/trivia/details/100437-at-what-age-do-wizards-come-of-age-b
    http://www.goodreads.com/trivia/details/100443-what-happened-to-the-apple-that-elena-pi

    Hm...

    Nu trouwens bijna The Ice Limit uit. Wat minder mysterie dan ik vooraf verwachtte, en het zat niet átijd vol met spanning, maar uiteindelijk toch een leuk boek geworden.
    Nu nog afwachten wat het einde gaat zijn, want ik las vooraf in de recensies dat dat het grootste minpunt van het boek was.
     
  11. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verloren symbool - Dan Brown: Goede keuze?
     
  12. Seh

    Seh Guest

    Ik vond em tof, combinatie van (al bekende) feitjes en het verhaal vond ik echt meesterlijk. Zeker goede keuze. \o/
     
  13. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb al de Dvcode & Bernini Mysterie gelezn & vond ze zeer geslaagd. Komt ook wel doordat ik geïntresseerd ben & redelijk veel afweet van kunsthistoriek :cool:
     
  14. Seh

    Seh Guest

    Tof, ik weet eigenlijk vrij weinig van kunst symboliek, meer van 'secret socities' en die theorieën er omheen.
     
  15. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice, daarover wil ik wel meer weten. Daarvoor zijn zo'n boeken goed :thumbs:
    (of kijken naar Bones voor Hodgins 'conspiracy theorieën' :+)
     
  16. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Verloren symbool is een goed boek, alleen vond ik de da vinci code en het bernini mysterie net wat beter. De Delta Deceptie is ook een spannend van Brown.
     
  17. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb deze al gezocht, maar nog niet gevonden. Heb ook Juvenalis Dilemma liggen, maar nog niet aan toe geraakt
     
  18. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Ben benieuwd :9 Hartslag en Diagnose Besmet zijn echt superspannend. Heerlijke luchtige thrillers, ik kan geen zware kost aan in drukke periodes.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik houd niet van boeken over games... Maar er is er toch 1 waar ik interesse heb, en het is vreemd genoeg niet Mass Effect.
    [​IMG]

    Iemand hier die het gelezen heeft? (zal wel niet)

    En nog 2 vragen verzonnen. :p
    http://www.goodreads.com/trivia/show/100479-i-m-sure-that-if-i-remembered-what-quest
    ^Wazige vraagstelling (expres gedaan), maar ik denk dat iedereen die het boek heeft gelezen weet waar ik op doel.

    http://www.goodreads.com/trivia/details/100494-erril-is-missing-an-arm-which-one-b
    ^Verboden en Verbannen vraagje. Geen spoiler, maar gewoon wat simpele trivia.

    Leuk om te zien hoe goed mensen hebben opgelet bij het lezen. :9 Of zoals bij de vorige Verboden & Verbannen vraag; hoe slecht mensen hebben opgelet.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gisteravond begonnen aan
    [​IMG]
    Heb hoge verwachtingen aangezien het van dezelfde schrijver als Verboden & Verbannen komt. :D Blijven heerlijke boeken; gisteren zocht ik even iets op voor een van die Goodreads vragen, en voordat ik het wist had ik weer een hoofdstuk gelezen. Het leest zo heerlijk weg. :9
    Misschien die boeken ook maar weer eens een 2e keer gaan lezen. Ik blijf op zoek naar gelijkwaardige boeken, maar misschien is het even gewoon gemakkelijker om V&V opnieuw te lezen. ;) Goedkoper ook. :+


    En:
    Was inderdaad een kuteinde. :+ Een cliffhanger zonder uitzicht op een vervolg. Fuuuu! :mad:
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina