1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto Garage hoek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 20 nov 2009.

  1. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een ritje laatst kwam ik erachter dat een ijzeren ring - waarmee me uitlaat in`t midden vast lijkt te zitten - compleet los is geschoten. De uitlaat is verder niet gaan hangen, maar het maakt wel een kolere herrie. Mijn vraag dus, is het verstandig om zo de weg op te gaan? (zonder die ring dus) Of moet ik even de ANWB bellen om er een nieuwe bevestiging onder te zetten?

    Ben namelijk bang dat als ik deze ring loshaal er teveel stress op de andere ringen komt te staan, waardoor misschien de uitlaat los kan raken..
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zoek gewoon op topbanden.com?
     
  3. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn tussen euro95 en euro98. Ik Ben nu op vakantie in Zuid Frankrijk en heb de auto volgetankt met 98. Wat mij opvalt is dat ik nu al veel langer rij op de tank. Normaal had ik hem bij 300km al op de helft maar nu pas bij 430km, en dat ook nog met heuvel/berg landschap. Nu heb ik gekeken in het autoboekje en daar staat in dat mijn tank 95/98 kan hebben. Hier is de benzine belachelijk veel goedkoper dan nl dus zelfs 98 kost hier maar €1,55 per liter. Ik rij in een Peugeot 307 uit 2004. Want als 98 en beter is voor de auto en ook nog zuiniger in verbruik, komt er alleen nog maar euro98 in:)


    Graag jullie er ervaringen:)
     
  4. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Niemand?! Want ik rij nu al bijna 700km op 1 tank met euro 98, met euro95 haalde ik met mazzel 650km. En de tank is op een kwart na na leeg. Dus er moet wel wat van waar zijn dan dat eur98 zuiniger is?!
     
  5. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Het getal 98 slaat op de koolstof ketens waar de benzine van gemaakt is. Een hoger octaan gehalte betekend een betere verbranding, in de meeste gevallen scheelt dit echter maar een paar % ten opzichte van euro 95. Dus dat 98 gunstiger is dat klopt, maar het enorme verschil in verbruik is niet te verklaren vanwege euro 95 of 98.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Verschilt per motor en per gebruiker (zowel de zuinigheid ervan als de 'het is goed voor de motor'). Dus als jij winst haalt door op 98 te rijden, wat let je?

    Wel zou ik het niet bij één test laten. Kan zijn dat je op vakantie veel langere stukken rijd en dus minder koude starts hebt e.d. Maar probeer het gewoon even uit en reken zelf uit wat voordeliger is. Sommige blokken lopen er inderdaad zuiniger op ;)
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Zit een bandenhandelaar op ringbaan oost/zuid. Tegenover bart van peltplein. die heeft echt van alles liggen en ook voor spot prijzen.
    Of je moet bezuinigen op banden is een tweede....ik doe het niet, het is toch het contact tussen jou en de weg.
     
  8. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Thx voor de info:)
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat het iets zuinig is kan kloppen maar dit verschil is wel heel erg. Denk dat het aan je rij omstandigheden ligt.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk in Frankrijk goed uit met E10 benzine.

    Deze kan schade veroorzaken aan de pakkingen en leidingen van de motor.

    --
    Nog 2 weken dan eindelijk mijn nieuwe auto.
    Hoop dat de uitlaat van mijn huidige auto het nog zal volhouden want deze staat op springen.
    Gebruik de auto alleen nog voor het werk en gelukkig is 80% van de afstand (60Km) en de motor maakt ongeveer 2000 toeren.
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb een set 18'' velgen incl. banden nog thuis liggen die op mijn vorige auto zaten. Voor ik ze ga verkopen wil ik ze eerst zelf 'repareren'. Zoals op de foto te zien is zit er (op 2 van de 4 velgen) aardig wat zout en stoeprand schade.

    Op internet ben ik een beetje aan het kijken hoe en wat. Kortom flink schuren en zelf nieuwe lak spuiten dus.

    Iemand hier ervaring mee of tips over hoe en wat. Of nog beter filmpjes.


    Zoals ze nu uitzien krijg ik er namelijk niet veel geld meer voor daarom wil ik ze eerst een stuk mooier maken.

    [​IMG]

    PS: Iemand ervaring met dit? http://www.tuning-gids.nl/velgen_spuiten.htm
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2012
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Oh shit, komen van een Golf 4 af zeker?
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Jup.

    Met 2 is niks mis, maar die andere 2 zijn volledig naar de poep.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Beschadigingen krijg je met schuren en opnieuw spuiten nooit weg.
    Beste resultaat krijg je met zandstralen en dan de velgen laten poeder coaten.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    _O_ :lol:
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Why not, je schuurt de velgen toch kaal.
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die ernstige beschadigingen krijg je met alleen zandstralen niet weg, dus schuren, stralen en opnieuw coaten. Wil je de originele glimmende look dan zou je moeten poleisten en dan blanke lag erover.
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Hehe, altijd de Audi velgen onder de Golfjes :)
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Na die regen afgelopen week verdiende hij wel een lekkere wasbeurt. :)

    [​IMG]
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Even een major kick hier.

    Ik heb een Twingo uit 1996, nooit iets mis mee. Maar laatste tijd start hij wat moeilijker als ie 1-2 dagen heeft stilgestaan. Accu is niks mis mee. Wanneer de motor eenmaal warm is geweest dan doet hij het prima en start hij weer vrolijk en rijd hij ook gewoon prima (de volgende dag dus ook nog). Ook doet hij dan de eerste 10-15km moeilijk, stotteren beetje inhouden bij lage toeren, eenmaal warm of hoger in zn toeren en hij doet het perfect. Bougies zijn vorig jaar vervangen, wat zou het nog meer kunnen zijn? Brandstoffilter die vuil is misschien?
     

Deel Deze Pagina