1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Comics [US]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kareem, 25 okt 2007.

  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Tja dat is net zoals met tekenfilm series van toen en nu. Spiderman, batman met nog verder terug He-man, Thundercats, Dungeons and Dragons. Wat je nu hebt is pokemon en yu-gi-oh en de nieuwe fatnastic 4 en zo valt ook tegen. Veel te kiddy en geweldloos tegenwoordig.
     
  2. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst Wachtmen gelezen en in 1 word: Top, gewoon de top! ken geen betere comic. Het einde ook echt geweldig, moest er dan ook echt even van bijkomen toen ik hem uit had om te bessefen wat ik in de laatste paar dagen gelezen had.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens, heb er vandaag voor gezorgd dat 2 van mn vrienden Watchmen ook gekocht hebben. Het is gewoon een geniaal stuk fictie. Je zal ook merken dat als je hem opnieuw leest, je een heel ander verhaal ziet. Door de dingen die je nu weet, vallen cruciale details opeens veel meer op. Watchmen heeft echt ontzettend veel lagen. Bijna iedereen die ik ken, die Watchmen gelezen hebben, hebben dit minimaal 3 of 4 keer gedaan. De meeste lezen hem zelfs jaarlijks (lol).

    @ Ashavan: Weet niet wat er met Battle chasers is gebeurd, maar volgens mij is de serie nooit afgemaakt.

    Als ik je een comic mag aanraden zeg ik Watchmen. Zijn slechts 12 issues en die je nu prachtig gebundeld voor maar 20 euro kan kopen.

    Heb zelf vandaag de eerste volume van Transmetropolitan ( Warren Ellis en Darick Robertson) gekocht op aanraden van meerdere mensen. Schijnt ontzettend grof, bruut, cynisch en grappig te zijn. Zo maar even lezen dus.

    @ Maxxraptor: Ik vond trouwens Battle chasers wel leuk, maar als ik het vergelijk met diepgaande werken als Watchmen en DMZ etc weet ik wel wat ik liever heb.

    Niet om BC te dissen ofzo, maar ik las dat vooral om de zeer vette tekenstijl en sci-fi / fantasy mix.


    Edit: vandaag trouwens ook de special edition #1 van The walking dead gekocht. Had hem al in de 1e hardcover verzameling, maar vond het vet om de special edition los te hebben. Echt een supervette serie dit.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  4. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Bump! Ben nu het hele civil war serie van Marvel aan het lezen. Zijn er nog mensen die hier comics lezen?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik begin waarschijnlijk weer met de re-launch van dc :)
     
  6. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een paar nieuwe aankopen gedaan:

    Batman: Hush
    Arkham Asylum: A serious house on a serious earth
    All star Superman.

    Ben nog geen echte fan van Superman, hopelijk zal All Star Superman dat veranderen.
     
  7. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ben ook wel weer eens toe aan een nieuwe serie, zat zelf laatst te denken aan SuperGirl haha, nog nooit gelezen en gezien die comics dus geen idee of ze wat zijn. Vind wel de inkleuring van de meeste comics een beetje te Walt Disney achtig aandoen, de computer inkleuring haalt vaak de ware energie weg van de tekenstijl, beetje zonde.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Om een héél oud topic te kicken:

    Wie is er atm into comics?

    Ik ben nu bezig in de Flashpoint serie, heb de eerste volumes uit.
     
  9. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben weer helemaal in de comics gerolt door ComiXology. Lees ze zo op mijn iPad. Wat ik nu volg:

    The Walking Dead
    Amazing Spider-Man
    Batman
    Iron Man
    Saga

    En koop regelmatig wat andere series waar ik benieuwd naar ben. Heb ook een aardige backlog waar ik doorheen moet :p Vandaag nog alles van Scott Pilrim gekocht in de weekend sale :)
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Welke van Iron Man en Batman zijn dat? Meestal lopen er meerdere series toch?

    Van Batman heb ik laatst Court of Owls gelezen, die is echt briljant.

    Wat ik trouwens enorm moeilijk vind bij comics, is om te ontdekken wat elkaar qua verhaal nou opvolgt. Weet jij daar een goede bron voor? Of kan je me misschien helpen?
     
  11. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben met een aantal van de DC New 52's inderdaad vanaf het begin begonnen met lezen. Dit geld voor onder andere Batman, Batman & Robin, The Dark Knight en wat van The Green Lantern. Maar ben toch meer een Marvel fan en dan vooral Spider-Man.

    Met Spider-Man ben ik begonnen vanaf de The End of the World verhaallijn. Zag via Comixology dat het de eerste was van een serie. Iron Man ben ik ook zo gaan lezen. Wat ik dan jammer vind is dat ik inderdaad het verhaal ervoor gemist heb, maar als ik dat allemaal terug moet lezen...

    Ook lees ik trouwens Hulk. Deze is ook met een nieuwe verhaallijn begonnen die ik erg interessant vond (Hulk en Banner zijn nu gescheiden).

    Ook lees ik nu The Avengers vs. X-men. Dat is net zoals toen met Civil War een serie die op zich op zichzelf staat, maar waar andere series ook verhalen voor aansturen. Dus je zou alleen de AvX comics kunnen lezen, maar ook nog X-men, Wolverine, etc erbij voor het gehele verhaal (dit doe ik overigens, nog, niet).

    En qua verhaallijnen... Tjah, het is ff op de gok. Zeker omdat je niet zeker weet waar het verhaal naartoe gaat. Zo ben ik begonnen met The Justice League, maar na een paar uitgaven kon het me niet meer boeien en ben ik gestopt met lezen.

    Wat ik zelf doe is via Wikipedia of iig google gewoon wat onderzoek doen naar interessante verhalen. Laatst heb ik bijvoorbeeld de Knightfall lijn van Batman gekocht omdat daarin Bane een grote rol speelt en letterlijk Batman breekt en er iemand zijn taak overneemt. Dat is een verhaal waar ik erg benieuwd naar ben.

    Ik raad je trouwens sowieso Saga aan, dat is echt een heel bijzonder verhaal met een erg leuke tekenstijl!
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, valt niet mee he. Ik koop alleen volumes, niet issues. Dus van new 52 wil ik de 3 Batmans volgen en Green Lantern (Corps). Misschien Wonder Woman. Maar waar te kopen? 8)

    Sent from my TITAN X310e using Board Express
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    www.comicasa.nl ?

    Iemand toevallig nog interesse in Marvel comics?
    Heb nog 200+ losse issues liggen van o.a Spider-Man,Hulk,Avengers,Iron Man.
    Ook bijna de complete serie van Transformers van Dreamwave.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Thanks, zal daar eens kijken!
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik begin er net weer aan, na 12-14 jaar oid. Ik ben nu de infinity serie aan het lezen (infinty gauntlet, infinity war etc), toffe serie waar veel marvel helden in voor komen. Echt geen flauw idee wat ik daarna moet lezen omdat ik er echt compleet uit ben :+

    edit: ik denk dat ik sowieso Spiderman wil gaan lezen, maar als iemand voor mij een tip heeft om ergens te beginnen
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Barman van Grant Morrison. En een aantal titels van de New 52.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    een aantal? Hoe bedoel je?
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    New 52 is de semi-reboot van DC. En niet alle titels zijn er beter op geworden. Oh en als je Star Wars vet vindt, de 9-delige KotOR is geniaal. Echt heel goed.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    DC heet nu dus ook New 52? Cheesy naam. Ik heb niks met Star Wars, sorry

    Scalped lijkt me ook erg vet (Vertigo) nav een review op Kotaku.

    Is de Hulk een beetje de moeite waard?
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nee nee, de uitgever blijft natuurlijk DC. Maar van alle strips die ze hadden zijn er nu 52 overgebleven. Natuurlijk is heel veel samengekomen. Check anders deze link:

    http://dc.wikia.com/wiki/New_52

    All-Star Western, Aquaman, Green Lantern en Swamp Thing worden heel goed ontvangen.

    Batman en Wonder Woman worden bizar goed ontvangen. En inderdaad, terecht.

    Marvel ben ik niet thuis in... maar volgens iRoy wel (check bovenaan de pagina).
     

Deel Deze Pagina