[Dans]C-walk

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Maddmonkey, 29 mei 2007.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    mooi :) vooruitgang :thumbs:
     
  2. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Jullie hebben beide gelijk. Tuurlijk mag je hem wel doen als je hem leuk vind. Tis ook een vette dans. Alleen Crips zijn ontstaan in de zwarte achter buurten. Die dans is ook door de crips uitgevonden. vandaar de naam c-walk --> crip-walk. Tis niet alleen een dans maar het is een manier voor crips om commands door te geven aan hun mede leden en door dingen uit te beelden waar ze voor staan enzo. Het zijn namelijk allemaal patronen die ze dansen. Is ongeveer hetzelfde met 'Stacken' ( het uitbeelden van tekens in een bepaalde volgorde met de handen).

    En witte crips? heb ze nog niet gezien. Wonen ook vrij weinig blanken in zwarte ghetto's lijkt me. Of bedoel je die wannabe's uit NL hier. Voor zover ik het weet zijn het voornamelijk afro amerikanen en wat latino's.


    maar goed neemt niet weg dat de dans gewoon super wreed is.
     
  3. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Goede nummers zijn btw ook nog:

    Tha Dogg Pound - Cyco-Lic-No

    Mobb Deep - Animal Instinct
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    thnx :)...
     
  5. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand nog iets aan die tutorial gehad die ik op pagina 1 heb gepost?:)
    Erg goede tutorial hoor!
    Kan dr alleen geen zak van.:9:+
     
  6. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    thnx die van DPG is egt chille, als ik die luister moet k gwn ff me cwalk op oefene :9
     
  7. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe zijn de vorderingen hier op het forum omtrend het leren van de c-walk?

    Misschien leuk om een videotje te plaatsen als je bepaalde bewegingen een beetje onder de knie hebt.
     
  8. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjaa.... ik had het gedaan.... als ik het kon:+ heb er niet echt de tijd voor genomen ofzo eigenlijk.
     
  9. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Stukje geschiedenis. Filmpjes in dit forum zijn btw niet allemaal cripwalks. Hieronder wordt het verschil uitgelegd.

    bij crip en blood walks worden vaak gangsigns gemaakt met zowel voeten als handen. desalnietteplus leuke dans :+
     
  10. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    De beste muziek om op the Crip Walken lijkt me muziek door Crips gemaakt.

    Snoop Dogg
    Spider Loc
    Ice Cube..

    Download daar wat van ofzo.
     
  11. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de DVD van up in smoke tour gedowned ergens 04/05 en zag Cwalking
    WC (of dubC wat je wilt) ging toen tijdens IceCube Cwalken. Het zag er wel vet uit.

    Maar ik voel me een beetje een wigger als ik het ga doen, een keer deed ik et in de klas en zei zoon gozer, hey kan jij cripwalken? vet gaar...
     
  12. RayRipper92

    RayRipper92 4 8 15 16 23 42

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is nou een goeie dans :D Heel moeilijk lijkt me ;)
     
  13. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is daar zo raar aan dan?
     
  14. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Het is zowieso geen cripwalk wat je meestal te zien krijgt. Bij de cripwalk worden er gangsigns gegeven en woorden zoals blood gespeld met de voeten om die vervolgens door te strepen. Wat jij doet en wat er te zien is op de filmpjes is de clown walk. Aziaten doen het, blanken doen het why not. Clown walk is de showversie van de cripwalk. Moves zijn meer flashy en alle nieuwe bewegingen vallen daar onder. Basis elementen zijn uit de cripwalk geleend. Crip en Clown wordt hetzelfde afkort vaak als c-walk.

    De Cripwalk is ook geen dans, wat de clown walk wel is. Daarom zeggen ze ook 'Gangsta's don't dance, we boogie' ;)

    Maar als jij het vet vind doe je dat toch. Of zit je nog in de fase dat je je laat leiden door wat andere mensen zeggen. :+
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2007
  15. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van WC was wel cripwalk, want hij was ook crip(laat me er niet naast zitten, want dan sta ik weer voor lul/paal)

    Ik deed het een keer voor de gein in de klas, want ik verveelde me, ik vond gwoon vaag dat toen ik het deed iemand ook echt wist waar ik mee bezig was (ja het is Clownwalk en niet Cripwalk, maar hij noemde het zo).
    http://www.youtube.com/watch?v=jM39GitpNnU
    dit zeg maar

    Verder... (ik moet mezelf blijven verdedigen natuurlijk) ik doe het nooit meer, en nooit gedaan eigelijk (op paar keer na)
     
  16. Lars89

    Lars89 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=ihNvdMvMFs8

    Dit is mijn c-walk filmpje, ik doe het ongeveer 5 maanden.. iedere dag.. Ik vind het erg verslavend.. en het is mooi om te doen... De mensen die niet weten wat c-walk is zeggen meestal crip walk .. terwijl Crip walk totaal iets anders ... zoals hier al gezegt is.
    ( Het filmpje hierboven is Crip walk :p )
    enjoy mijn vid
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2007
  17. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    ziet der goed uit voor 5 maanden.

    alleen laat dat gliden er nog naar uit haha. Kies ook ff een andere track erbij. weet niet of je hem tijdens het walken ook hebt staan en of het geluid goed loopt. anders raak je het ritme een beetje kwijt zo nu en dan. Kijk eens bij tracks van Tha Dogg Pound. Voornamelijk de oude albums zijn er erg geschikt voor.

    Days of a doggpound gangsta volume 1 & 2 zijn goed.
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Begin is een beetje stom, maar verder ziet het er erg tof uit hoor _O_ . Die honden doen 't 'm :+
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Man, dat doe je netjes. \o/
     
  20. maartenengels

    maartenengels Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    C-Walk, ik doe het ook, nu ongeveer 2 weken en ik kan het (vind ik zelf) al best goed, thnx 4 the music, luister het nu wel ff
    Ik maak zelf ook filmpjes, maar alleen met een olympus camera, kan maar 15 seconden, :mad:
    Ik post nog wel een filmpje, als ik ze kan omzetten....
    Weet iemand trouwens een gratis filmpjes converter?:p
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2007

Deel Deze Pagina