1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote "Ik word/ben vader" topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Magical Elvis, 5 apr 2011.

  1. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet alleen 2 talig opvoeden, als 1 van de ouders uit et betreffende land komt. Anders komen de foute die jij hebt ook in zijn taal. Snap je?
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hmm, waar komen je ouders vandaan dan?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zullen we het even een beetje ot houden :)
     
  4. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op mn mobiel, dat is moeilijk typen. En je hoeft niet gelijk zo een hatelijke opmerking te maken. Mijn ouders zijn gewoon nederlands.

    [spoiler1]
    Ben ook geen vmbo, zit gewoon 4VWO. Trouwens no offence naar vmbo ;)
    [/spoiler1]
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nks hatelijks aan hoor ! No offence :): Ik vind dit ook niet het topic daarvoor.
     
  6. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Jij bent geen VMBO?


    :+
     
  7. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Zo zo, alweer 12,5 jaar vader. Hoeveel kids heb je? en hoe heb je destijds je kraambezoek geregeld? Wij zitten te denken om een kraamfeest te geven voor iedereen op 1 dag en groepen te maken voor de ochtend, middag en de avond zeg maar... Leek mij het handigst :)
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mazzel dat HugoMoncler niet online is. Als die gast een taalfout ziet, dan gaat hij helemaal los....

    OT maar weer,

    Ik ben vader van 2 dochters, eentje van bijna 3 en eentje van net 1 jaar. Het is geweldig leuk om vader te zijn. Als tip wil ik meegeven....... WEES CONSEQUENT......Geloof me, zelfs die van 1 die denkt de baas te zijn in huis als je haar niet op haar nummer zet.

    Laatst iets grappigs meegemaakt met de jongste, Lisa. Ze heeft een kleine 2 weken terug de dokter een klap in zijn gezicht gegeven. Was wel zijn eigen schuld, want ze had koorts en hij ging wel even naar haar hart en longen luisteren. Een normale huisarts met ervaring met kinderen, maakt het ding dan wel even wat warmer. Dat deed die huisarts niet, ze gaf de beste man direct een punch in tha face toen hij dat koude ding op haar ruggetje deed........ Misschien moet ik toch iets minder Fight Night spelen als die kleine in de kamer is.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    1tje :)

    het is natuurlijk afhankelijk van de moeder en van de bevalling, maar trust me de dagen na je bevalling wil je RUST. Persoonlijk zou ik het lekker dan pas beslissen en als je er 1 dag van wilt maken je moeder oid lief aan kijken of zij je alles uit handen wil nemen. Wij hebben het toen verspreid over een relatief lange periode. Maar goed ik was ook student en had dus alle tijd ;)

    ik vind 'wees duidelijk' belangrijker zijn dan consequent zijn. Ik vind het belangrijker dat ik een maatregel kan uitleggen en dus wijzigen dan altijd maar blind dezelfde regel toe te passen. Toen mijn zoon ouderd werd liet ik hem ook veel zelf ondervinden. 'Ik wil nog niet naar bed'. 'Goed ga maar op je eigen tijd'. Dag erna spijt genoeg, want hij moest wel om normale tijd op. Dit werkt natuurlijk niet met alle onderwerpen!

    ik ben bijvoorbeeld qua leefstijdsgrenzen qua games en films vrij hard. Er is genoeg voor kids van alle leeftijden
     
  10. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan wie gericht?
     
  11. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou ik kan je zeggen dat ik een gigantische mazzelaar ben. Mijn vrouw werkt alweer ruim 10 jaar in de kinderopvang. Dus ik weet niet hoeveel duizenden luiers ze heeft verschoond, maar ook het behandelen van een kind is ze heel goed in. Uitleggen van wat wel en niet mag en hoe je dat het beste doet dus...
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zit een voordeel in inderdaad. Maarrrrrrrr, toch is het heel anders om zelf een kind te hebben. Op de kinderopvang zijn de kinderen niet van je vrouw, ze bemoeit zich niet met de opvoeding. Alleen met de regels die daar gelden voor de kinderen. Een kind thuis opvoeden is toch wel wat anders.

    Maar natuurlijk, het is heel prettig dat je vrouw heel veel dingen weet die andere stellen niet weten.
     
  13. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja daar heb je gelijk in. Het zal allemaal anders zijn. Mijn vrouw denkt daar ook zo over, alleen het feit al dat het daadwerkelijk jouw kind brengt verandering erin... Volgens mij zie ik alleen zelf de voordelen ervan in :p}:]
     
  14. Godsmack257

    Godsmack257 Active Member

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is zeker een voordeel als vrouwlief in de kinderopvang werkt.
    Alleen is het wel anders als het je eigen kind betreft.
    Plus dat je in de opvang nooit de eerste weken meemaakt. Baby's komen daar toch pas als ze 2-3 maanden zijn.

    Kleine is inmiddels alweer 6 maanden. Tijd vliegt echt als je eenmaal vader bent.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb trouwens nog een persoonlijke vraag:

    Wat zijn de nadelen aan te vroeg aan kids te beginnen? Dat het een financiële zware last is snap ik. Maar emotioneel moet het toch ook zwaar zijn? Veel dingen die je normaal gesproken zou doen kunnen niet meer zoals overwerken, vakanties, uitgaan. Wanneer je al kinderen hebt kan je ook niet weer ff terug naar school aangezien er geld moet worden verdient.

    Hoe denken de vaders daarover? Jullie weten het natuurlijk beter dan ik.
     
  16. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Tja, ik denk ook dat het aan de gehele situatie ligt en hoe je er zelf mee omgaat. Dat je bijvoorbeeld niet meer uit kan gaan, vakantie ofzo is lariekoek. Je moet alleen wel alles van te voren inplannen. Overwerken wordt wat lastiger, tenzij je vrouw/vriendin fultime moeder is. Verder zie ik alleen maar voordelen van jong vader worden... Je bent veel activer, onderneemt meer met het kind, etc. Echter ligt ook hier weer eraan hoe je zelf ermee omgaat.
    Toen ik met mijn vriendin alle aankopen voor de kleine gingen doen zag ik bijvoorbeeld veel "oudere" vaders in spe rondsjokken achter de vrouw aan met een zuur gezicht en totaal ongeinteresseerd. Vervolgens na alles stappen ze in hun ford focus station en scheuren ze met gierende banden weg.
    Trouwens, als ik kijk naar mijn zus en zwager die ook laat kinderen kregen kon ik daaruit concluderen dat die hetzelfde waren. Bijv dat ik altijd met de kleinen naar een pretpark ging en niet hun. Ook vaak heb ik daar opgepast en vooral mijn zwager begon het als "last" te zien.
    Iig lijkt het me ook niet goed waneer je op je bijv 17e vader wordt. Dat lijkt me te jong idd
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik was 18 toen ik vader werd en alhoewel ik eindeloos veel van mijn zoon hou, het is echt veel en veel te jong.

    Nadelen:

    - je bent zelf nog op zoek naar wie je bent
    - je omgeving laat je keihard vallen (vrienden etc)
    - je slaat een fase in je leven over
    - je moet ontzettend hard knokken om je kind de zekerheid te bieden die het nodig heeft (vaste baan, woning etc)
    - het zit je eigen dromen/ontwikkeling in de weg

    Ik ben niet meer bij de moeder van mijn zoon en mijn zoon is elke week de helft van de week bij mij. Ik geniet evenveel van beide helften :) Best of both worlds zeg maar.

    Psychisch gezien schijn je redelijk volwassen te zijn rond je 25e. Eerder aan kinderen beginnen kan wel, kost je gewoon veel energier :)
     
  18. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Helaas gebeurt dit heel vaak, goede maat van mij die op zijn 16e vader werd hield op enkele echte vrienden na, niemand meer over uit de vriendengroep...
     
  19. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    @De Paus: Allereerst natuurlijk gefeliciteerd :)

    Ik zie aan je status dat je 29 jaar bent, op zich is dat niet al te jong toch als vader zijnde? Geen idee eigenlijk rond welke leeftijd de meeste mannen vader worden. Iemand daar wel een idee van? Dacht altijd dat juist rond de 30 wel een mooie leeftijd was.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben al vader van Quinten (hij is nu 3 ) en in september krijgen we ons tweede kindje. Ik was 32 toen ik vader werd, dus op zich niet te jong of te oud ;)
     

Deel Deze Pagina