1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote "Ik word/ben vader" topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Magical Elvis, 5 apr 2011.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb het wel over kleine kinderen he. :+
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Een corrigerende tik is nogal een grijs gebied. Wat is een corrigerende tik. Heeft deze tik de bedoeling het kind pijn te doen? Dat niet luisteren als gevolg heeft dat je dus een pijnlijke tik krijgt. Heeft deze tik als doel het kind te laten voelen wat het zelf heeft gedaan? Het is moeilijk en there's a thin line between right and wrong. Als je kind je bijt, moet je het dan terug doen? Zodat het voelt hoe het voelt? Vanaf welke leeftijd kun je dat doen? Moet je het uberhaupt wel doen?

    Mijn dochter van net 1 heeft de neiging om te bijten. Snapt ze dan al dat wanneer je terug bijt wat je bedoeling hiervan is? Ik weet het niet. Ze bijt namelijk als ze het ergens niet mee eens is, dat kan zijn dat ze er niet langs kan omdat je in de weg zit, of omdat ze iets wil pakken wat niet mag. Ik straf haar door haar direct weg te halen, en ze mag gelijk niet meer spelen en de negeermodus gaat aan. Dat vind ze echt niet leuk. Maar ik weet niet of ze het allemaal zo goed snapt. Ik heb echt weleens de neiging gehad om terug te bijten, natuurlijk niet zodat ze open ligt, maar net genoeg zodat ze het niet fijn vindt. Nog niet gedaan hoor, maar soms is het wel heel extreem. Nu met de negeermodus aan gaat het een stuk beter, ze doet het zeker 50% minder vaak.

    Ik ben niet direct tegen een corrigerende tik, maar het is in mijn ogen een gevaarlijk kruispunt, beginnen met een corrigerende tik. Leer je je kind zo niet dat je met geweld dingen moet oplossen? En is het niet zo dat een corrigerende tik snel kan omslaan in slaan? En dat laatste, daar ben ik dan fel op tegen.

    Aan de andere kant: Vroeger werd er niet gekeken op een klap meer of minder. Ouders gingen heel snel over tot het slaan van kinderen. In de tijd van mijn vader was het normaal dat als je iets deed wat niet door de beugel kon dat je vader je gewoon een pak slaag gaf en daarna deed je het ook nooit meer. Niemand vond dat mishandeling, als je dat nu doet dan zit je zo in de bak en halen ze je kind bij je weg. Gek genoeg is het geweld nu velen malen hoger dan 30 jaar terug en het geweld is ook harder geworden dan in die tijd. Heeft dat dan te maken met het soft worden van de ouders van nu? Is het niet zo dat we een beetje te veel analyseren en te weinig handelen tegenwoordig? Soms denk ik dat weleens.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2011
  3. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, je hebt het over het slaan van kleine kinderen inderdaad.

    Corrigerende tik of niet, het blijft slaan.

    Als onze kids iets doen wat niet mag zeggen we 'Nee, dat mag niet'. Niet van een afstand, maar naar ze toe lopen, handje vastpakken als ze bijvoorbeeld ergens aan hebben gezeten/geslagen, in de ogen kijken en zeggen dat het niet mag. En daarna waarom het niet mag.

    Het komt regelmatig voor dat ik dit maar blijf herhalen. Dat is wel eens vermoeiend, maar als je op den duur merkt dat het werkt geeft het echt zo'n enorme voldoening. :)

    Ik heb vroeger toen ik klein was ooit eens continu gemekkerd en gejankt om nog een koekje. Moest ik als straf de hele koektrommel leeg eten. Dat maakte best indruk heheh.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2011
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    [​IMG]

    Hebben ze bij hem ook gedaan. Met hem is het allemaal wat anders afgelopen.
     
  5. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Lucky me, die is nu continu op tv te zien met een hand in z'n reet.
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hehe, heel herkenbaar. Ik zat te zeuren om dropjes en toen kreeg ik een pond drop wat ik op moest eten! Wat werd ik daar ziek van zeg:+

    Zeg maar 5 jaar geleden zei ik altijd dat ik voor mijn 25e een kind wilde, mede omdat ik geen oude vader wilde zijn. Ik wil nog gewoon kunnen voetballen met m'n kind of lekker gaan zwemmen of skaten of zulke dingen. Dingen die mijn vader niet met mij heeft gedaan, mede omdat hij al wat ouder is en fysiek niet meer in orde is om te sporten. Bovendien zat hij ook 4 van de 5 werkdagen in het buitenland voor z'n werk, iets wat ook wel jammer was.

    Nu ben ik 23 en weet ik dat ik nog niet klaar ben voor een kind, omdat ik er af en toe zelf nog 1 ben. Ik wacht nog wel een aantal jaar voordat ik aan kinderen begin, maar wil toch wel voordat ik 30 ben een kindje hebben:)
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zijn ouders hadden stiekem crack in de koekjes gedaan zodat monster er genoeg van zou hebben. Het is inderdaad niet gegaan zoals gepland.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    :F:

    Eerste twee keer lezen dacht ik even dat je met 'lucky me' het over jezelf of kind had..vreemd programma moet dat zijn geweest ook 8)
     
  9. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Vandaag om 4 uur is het weer zover. Wederom een controle. Ze is vandaag exaxt 34 weken zwanger. Vanavond gaan we naar het ziekenhuis want er is een info avond voor "bevalling in het ziekenhuis"... Wel handig voor als het zover is.
     
  10. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Spannend man. Hebben jullie (lees: je vriendin, want als het eenmaal zo ver is heb je h-e-l-e-m-a-a-l niks te vertellen ;)) een voorkeur voor thuis bevallen, of in het ziekenhuis?
     
  11. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    wij gaan de tweede keer zeker voor een ziekenhuis bevalling. De eerste keer hadden we gerekend op thuis maar omdat er ontlasting in het vruchtwater zat moesten we als nog in het ziekenhuis. Maar goed ook uiteindelijk, mijn vrouw had veel bloed verloren waardoor ze flink van haar stokje ging. Nachtje gebleven ter controle. Voor nu kiezen we dus weer voor een bevalling in het ziekenhuis, ook omdat het ziekenhuis naast de deur (2mijn rijden) ge kraamafdeling heeft stopgezet. Nu moet ik uitwijken naar het UMCG en dat is 30min rijden.

    Wel moet je dan nog steeds alles thuis voorbereiden en dus ook je bed op klossen zetten voor het geval zich toch aandient dat je wel thuis bevalt.

    Eerste week van july is het zover voor ons.
     
  12. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben allebei de keren voor thuisbevalling gekozen. Op zich maakte het mij niet zo veel uit. Belangrijker vond ik het dat zowel m'n vriendin als onze bikkels zo "veilig en comfortabel mogelijk" lagen/ter wereld kwamen.

    Nu achteraf gezien heeft het wel wat speciaals dat ze allebei in ons huis geboren zijn.:)
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2011
  13. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind je paatje trouwens cool!!!
    Gave serie he!?
     
  14. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Onwijs goeie serie! Nelson van Alden is zo'n goed personage:D
     
  15. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    :)Haha, nee mijn vrouw gaat zeker in het ziekenhuis bevallen. Ik vind dat verstandiger want daar is alles bij de hand. Idd als er iets mis is thuis moet je alsnog naar het ziekenhuis. Geloof het of niet, maar het is me daadwerkelijk gelukt om de vrouw over te halen. Zij wou het liever thuis, maar ziet in dat in het ziekenhuis handiger is... Anyway, de controle was helemaal goed. Straks dus naar die info avond...:)
     
  16. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    wat speelt iedereen hiero eigenlijk voor games?

    en houdt je rekening met je kids wat je speelt?

    Speel je uberhaupt als je kids erbij zijn?

    Kinect?
     
  17. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    Gelijk maar reply erop doen dan he!

    Ik speel Black ops, Forza 3 en Shift2
    Ik speel nooit wanneer mijn zoontje beneden is.

    Ik heb een kinect geleend van een collega, en die gaat er wel komen omdat mijn zoontje weg is van "joopie" de tijger (Kinectimals)
     
  18. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Tegen de tijd dat mijn kind oud genoeg is om het te begrijpen, zal ik er zeker rekening mee houden... Geen bloederige games in het bijzijn van hem/haar...
     
  19. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Onze zoon is eindelijk geboren op 31-5 na een heftige bevalling. Zijn naam is Feron, hiep hiep hoera \o/
     
  20. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    \o/

    8)

    Hoe spreek je het uit in het geval van 1 R?
     

Deel Deze Pagina