1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag binaural beats geprobeerd, zogenoemde WILD techniek, alleen dat is best wel eng 8), je voelt langzaam je benen niet en dan word je heeeel licht in je hoofd. Toen begon ik rare tintelingen bij mn gezicht te krijgen en toen dacht ik dat dit niet gezond was en ben ik gestopt :+
    Ik wil wel eens zo'n lucide droom ervaren, buiten de WILD techniek, iemand nog tips&tricks?
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Klinkt niet echt als iets wat heel erg goed voor je is, nee. Wat houdt die techniek precies in?
     
  3. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Attempting the WILD (wake initiated lucid dream) technique. Basically what it means is that when you fall asleep you carry your awareness from when you were awake directly into REM sleep and you start out as a lucid dream.

    - Listening to Theta binaural beats for an amount time will easily put you into a REM sleep.
    - See the warnings at the bottom, as these are very important.
    Dit is de warning:
    Please note that attempting WILD has a very small chance of causing you to suffer from sleep paralysis, rapid vibrations and noises that don't really exist, floating and other out-of-body experiences, hypnagogic hallucinations/images and anxiety. There is no reason to be afraid, as Sleep Paralysis happens every night - you just sleep through it. Hypnagogia is just your mind being overactive. Remember that with lucid dreaming you are aware and can always wake yourself up if you feel overwhelmed.
    Bron: http://www.wikihow.com/Lucid-Dream
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Slaapverlamming is echt geen pretje 8)
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb dat ook een keer gedaan, vond het maar eng. 8)
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hmm, klinkt vaag. Door tonen in slaap vallen of in halve slaapstaat komen, en dan al je slaapfases overslaan en direct in REM-slaap belanden? Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    1. Iedere ochtend bij ontwaken meteen proberen te herinneren wat je die avond gedroomd hebt. Als je dat niet meteen doet, vergeet je dat je überhaupt gedroomd hebt.
    2. Ik heb ooit een zomer associatie geoefend. Probeer iets in je dagelijks leven te associëren met de gedachte "wacht, dit is niet echt, ik droom". Bijvoorbeeld, als je je handen ziet, sta even stil bij die gedachte. Als die gedachte automatisme wordt, dan zal je ook in een droom eraan denken zodra je je handen ziet (of wat je dan ook gebruikt hebt als associatie). Zodoende is het mij een aantal keer gelukt.
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Binaural beats is ook van aangetoond dat het onzin is. Slaapverlamming is overigens wel een bestaand fenomeen. Schijnt behoorlijk eng te zijn (omdat het ook gepaard kan gaan met halucinaties), maar is verder niet gevaarlijk.
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Slaapverlamming is gewoon dagelijks onderdeel van je slaapcyclus. Daar is an sich niks raars aan. Sommige mensen hebben weleens (gehad, waaronder ik) dat ze wakker worden maar nog verlamd zijn. Als je dan net schakelt tussen waak en slaap kan dat BIJZONDER beangstigend zijn. Ik werd behoorlijk gek in ieder geval. Had het gevoel dat er een wezen bovenop me zat en ik niks kon doen.
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Old Hag Syndrome heet het daarom ook wel. Lijkt me een van de engste ervaringen die je kunt hebben :eek: Internet staat echt vol met verhalen van mensen die dit hebben (gehad). Gelukkig zelf nog nooit meegemaakt. Slaap dan ook altijd op mijn buik wat de kans een stuk kleiner maakt.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik dingen zie. Heel vaak is het een spin maar soms ook een persoon. Dan zie ik bijvoorbeeld opeens een grote spin op me af komen of iemand naast m'n bed staan. Ik spring dan altijd het bed uit en doe meteen het licht aan (dan ben ik redelijk bewust bezig) , maar het gebeurt ook wel dat ik keihard lig te schreeuwen in m'n bed en dan m'n kamer uit ren (dit alles terwijl ik slaap, night terror is het volgens mij).

    Vervelend in ieder geval.
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik lag op m'n buik :+

    Heb ook weleens gehad dat ik schreeuwend wakker werd, maar niet wist of ik nog schreeuwde in de droom of echt schreeuwde.
     
  13. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb een vraag dat in principe niks me lucide dromen te maken heeft, maar wel met dromen in het algemeen.

    Het is namelijk zo dat ik de laatste tijd merk dat ik echt vaker en langer droom. Maar vanochtend werd ik snakkend naar adem wakker want in mijn droom was ik aan het verdrinken.
    Heb er al wat dingen over opgezocht, maar ik kan er nog steeds niet echt de vinger op leggen wat dit betekent...
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74

    Misschien heb je wel abneu ff een recorder naast je bed


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
     
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Paar dagen geleden had ik een lucide droom, ik kwam erachter dat ik droomde, omdat ik in mijn kamer was, maar het zag er anders uit dan irl. Was alleen niet echt een fijne droom, want ik werd door van alles achterna gezeten en ik had niet echt veel controle over de dingen die ik wilde doen.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Altijd beter dan slaapverlamming :+
     
  17. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Jaa ok, maar het is wel raar als je dan wakker wordt
    Even moet je laten bezinken dat alles gedroomd is
     

Deel Deze Pagina