1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zorgverzekering 2015

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Saaslijer, 3 dec 2014.

  1. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Goedmiddag allemaal!

    Het onderwerp zegt het al, ik ben erg benieuwd welke zorgverzekering jullie voor 2015 hebben afgesloten.
    Ikzelf ben er namelijk nog niet uit. Op dit moment betaal ik 113 euro voor een Interpolis zorgverzekering, iets wat ik vrij veel vind.
    Wat voor mij persoonlijk van belang is, is dat ik genoeg fysiobehandelingen verzekerd krijg, aangezien ik moet herstellen van een knieoperatie.

    Hebben jullie ideeën? Besure of Zekur zie ik voorbij komen als echte studentenzorgverzekeringen, maar zijn dit ook goede verzekeringen?
     
  2. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Nou de basisverzekering is wettelijk vastgelegd en voor de aanvullende verzekering moet je gewoon in de polis voorwaarden kijken wat er wel en niet vergoed wordt.
    Paar jaar lang Zekur gehad maar nooit gebruik gemaakt van zorgkosten dus ik heb er geen mening over haha
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Leuk topic. Ik ben er zelf ook nog niet uit. Ik heb vorige keer trouwens mijn verzekering via Independer geregeld. Ik zag dat ik gisteren een mail heb gekregen dat ze een verzekering hebben gevonden die beter bij me past. Wel lekker gemakkelijk :+
     
  4. Leoni

    Leoni Daedric Kitty XBW.nl VIP

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb dezelfde verzekering als vorig jaar aangehouden: AnderZorg basis + Jong aanvullend = €108,75 in 2015, kan ik mee leven.
     
  5. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Is independer echt zo onafhankelijk in zijn advies?
     
  6. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik heb ook Zekur en ben geen student:+

    Betaal 66,75 euro en krijg 73 euro euro zorgtoeslag. Ik heb ook nog nooit iets hoeven gebruiken (even afkloppen):)
    Zie nog geen problemen of wat dan ook en daarom blijf ik daar wel even. Lekker goedkoop in tegenstelling tot wat ik eerst had jaren geleden. Toen betaalde ik volgens mij 125 euro ofzo per maand:confused: Dat vond ik persoonlijk ook iets teveel van het goede.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Moeten jullie ook voor iedere medicijn het ''gesprek'' betalen? Mijn moeder had 2x oogdruppels, moest 2x voor een gesprek betalen, plus apothekerskosten. Die gesprekken hadden te maken of de combinatie van medicijnen wel kon, en als ze 10 verschillende medicijnen zou moeten, dan zou ze 10x 6,15 voor een gesprek moeten betalen plus de 8,70 voor de apothekerskosten nog en eventueel het medicijn zelf nog als het niet vergoed werd? En van Rompestomper krijgt dik 6 ton mee, smerige dieven. :mad:
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Al jaren CZ (€99,20) en bevalt prima, maar het gaat nu wel omhoog en zat laatst naar Zekur te kijken die iets meer voordelen bied voor minder premie. Waar je alleen wel voor moet uitkijken is dat je bij sommige zorgverzekingen niet overal terecht kan en nu met CZ kan ik bij elk ziekenhuis etc. terecht.
     
  9. BullFinch85

    BullFinch85 Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    27
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vast niet, maar je kan de premie vervolgens alsnog zelf vergelijken met andere partijen toch?
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ik zit al jaren bij De Friesland, mede omdat ze afspraken hebben met de meeste ziekenhuizen/tandartsen hier in de buurt, betaal geloof ik iets van 105 euro.
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Krijg 73, betaal 62 per maand. Haha, natuurlijk wel een hoger eigen risico. Maar sinds mijn 18de ben ik echt 0 keer bij een dokter geweest of iets van de zorg moeten hebben.
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ooit komt die dag...
     
  14. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Huisarts bezoek zit in je basisverzekering.
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb National Academic, vooral gekozen omdat ze vrij veel vergoeden voor bril/lenzen (itt DSW waar ik voorheen zat, 35€ per oog per 2 jr.....). Heel relaxte verzekering met goede klantenservice, snelle behandeling van declaraties, volledige vergoeding van vaccinaties (!!), en nog wat echt sterke punten.

    Oftewel, goed als je graag reist en slechte ogen hebt. Allround is volgens mij ook meer dan goed.

    Trouwens: zorgverzekeringen, of ze zich nou profileren voor studenten, hoog opgeleiden of wat dan ook, mogen geen mensen weigeren (omdat we bij wet een verzekering moeten nemen). Dit doen ze enkel en alleen om de keus van mensen te beinvloeden en zo op zelf-selectie te gokken. Laat het dus niet om ook bij minder voor de hand liggende verzekeringen te kijken :)
     
  16. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zit bij Anderzorg, ga 76,75 betalen voor basis met maximaal eigen risico en een budget aanvulling. Vond het vooral belangrijk dat de tandarts kosten redelijk gedekt waren. Heb verder gelukkig nog nooit ergens last van. :)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik zat vorig jaar erg met mijn knie, dus fysio heb ik nu iets van 9x per jaar en schijnt volgend jaar nog minder te worden bij De Friesland. Ik heb liever dat ze vooral die bezoekjes naar apotheek en fysio vergoeden, want dat scheelt mij een hoop eigen risico op jaarbasis. Ik heb geen idee wie het meeste vergoeden en wat het per maand kost. Iemand die dat weet of waar je dat het beste kan zien?
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Wellicht heb je hier wat aan.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Top, heb ik heel veel aan. Maar tering, wat liggen die prijzen uit een zeg in de verschillende categorieën. 8)
     
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik zit vanaf nu bij DSW. Betaal ietsjes minder, maar ben wel tevreden met mijn pakket.
     

Deel Deze Pagina