[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Nevermore is een typische band die mensen geweldig of verschrikkelijk vinden, de zang is daar met name een zaak in. STraatje Blind Guardian is wellicht de band Persuader een aanrader, hebben iets meer ballen in de muziek en de zang is wat minder clean, maar wel erg goed.

    Ik heb Opeth geloof ik 7 keer live gezien (ook op die bewuste Damnation tour) en ze zetten het live altijd feilloos neer, is elke keer weer speciaal om ze te zien. En dat ongeacht de locatie, er zijn weinig bands die op een festival dezelfde impact hebben als in een concertzaal!

    Hoor alleen maar goede dingen over de nieuwe Maiden, dus ben benieuwd. Vond de vorige wat braaf en niet echt heel boeiend (ook een slappe productie), terwijl Brave New World juist erg lekker was! Artwork voor de nieuwe is in elk geval goed, als dat een voorteken is voor het album (zoals het artwork van Dance of Death saai was) heb ik er vertrouwen in!

    Tenslotte voor de Black Metal fans, de nieuwe cd van de band URGEHAL genaamd "Goatcraft Torment" is enorm goed!
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2006
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zojuist een nummer van Ghoatwhore gehoord en mag er zeker wezen.
    Voor de Gothic fans: Nemesea komt over 9 dagen met een nieuw album, als het goed is. En dan ben ik net op vakantie. Als ik terug komt meteen opzoeken, evenals nieuw album Walls Of Jericho die 22 aug. uit moet komen.
     
  3. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    vind nevermore een beetje chaotisch klinken... toch heb ik 2 cd's gekocht weet niet waarom... sound of silence cover is trouwens wel erg goed!

    heb opeht helaas (nog) niet live gezien :'-( heb heb gehoord dat het echt super is en de dvd is ook gewoon super. wordt dus hopen of ze snel een keertje weer naar nederland komen!

    heb ook alleen maar goede dingen gehoord over het nieuwe album van maiden ja, hoop alleen wel dat het beter is als dance of the dead. daar vond ik persoonlijk niks aan... en de art van het album was gewoon lelijk! brave new world daarentegen vond ik wel heel goed (de eerste 7 nummers dan, daarna viel het een beetje tegen) op rock in rio klonken ze ook wel erg lekker. nu alleen maiden nog een keertje in het echt zien!
     
  4. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog 3 nachtjes slapen.....


    [​IMG]War is coming.......[​IMG]
     
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Gisteren de nieuwe Slayer binnen. Vind het persoonlijk best een bruut album, goed geschreven nummers en zeer strakke "Slayer-Like" riffs. Vind alleen de gitaar solo's een beetje "te"...maar goed, daar ben ik nooit een fan van geweest. Daarom heeft TestamenT iets meer van mijn intresse. Maar, om even terug te komen op Slayer's 2006 "Christ Illusion", het album is zeker het kopen waard. Het is veel beter dan "God Hates Us All" maar bij lange na niet zo goed als hun "Reign In Blood"...but then again, we weten allemaal dat "Reign In Blood" waarschijnlijk nooit meer gepasseerd zal worden...en zeker niet door Slayer zelf.

    Misschien leuk voor de Death Metal liefhebbers onder ons..."Pitbulls In The Nursery - Lunatic"...nieuw album van deze geflipte franse DM band. Zeer lekkere jazzy invloeden en hele strakke vocals, zeker het checken waard!

    Ook las ik een aantal paginas terug dat iemand Edge Of Sanity noemde. Meesterlijke band met nog meesterlijkerdere muziek. Ik ben een groot fan van Dan Swano en zal waarschijnlijk altijd naar EoS blijven luisteren. Mensen die ook op deze lijn zitten moeten Ribspreader en Bloodbath eens checken...dat zijn ook Dan Swano projecten. Heel anders dan EoS, maar zeer vette DM.

    En uhm...de nieuwe Cannibal Corpse? Kill? Iemand hier nog een mening over? Toen ik het eerste nummer hoorde was ik opgelucht en dit gevoel bleef me bij tot het laatste nummer ten einde kwam...eindelijk weer een vet CC album sinds "Vile". Zeer bruut, snel en extreem...heerlijk gewoon.

    Tot slot...De nieuwe Psycroptic.."Symbols Of Failure". G.E.W.E.L.D.I.G! Hun nieuwe vocalist laat de extreem verziekte, hectische shit alleen nog maar beter klinken. Wat een brutaal geweld. Helaas wordt hun vorige album.."The Sceptor Of The Ancients" niet overtroffen maar ook dat is waarschijnlijk een onmogelijk opgave. Psycroptic is meesterlijk, iedereen die van Technical Death Metal houdt en deze band niet kent moet zo snel mogelijk aan 1 van de 2 genoemde albums zien te komen.

    Zow, dat was het voor mij en m'n nieuwe aanwinsten.

    Mosh On 8)
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wie kent hier de band Nonpoint?

    Ze hebben al heel wat albums, en niet de minste moet ik zeggen, en ik lees er nergens over, niks in de Large. Is toch wel vreemd.

    Vind vooral het nieuwste album erg leuk, To The Pain, en het eerste nummer Bullet with a Name is echt geweldig! _O_
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister atm veel Machine head (dividian blijft vet), Fear factory en Hatebreed.
    Nieuwe van hatebreed komt dacht ik dit najaar uit.

    @ josh: Cannibal Corpse vind ik echt 3 keer niets, lyrics zijn ziek en gaan nergens over. Als ze die lyrics niet menen dan zijn t imo een stelletje nep gasten en als ze ze wel menen dan zijn ze nogal ziek. :p
     
  8. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    @Elendill2003:

    Hm, lyrics moet je niet al te vaak serieus nemen. Kijk naar de Murderdolls/Wednesday 13, als hij geen onzin uitkraamt ;). Is vooral 'enertainment', het exra sfeertje erbij, een show neerzetten.
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    "I use drugs and you should too".
    Dat zinnetje vergeet ik niet meer van Murderdolls, in een nummer herhaalde ze dat een flink aantal keer. :D

    Bloodbath laatst wat van geluisterd en klonk goed. Een band waar ik nog wat meer naar wil luisteren de komende tijd.
    Vannacht weer wat van Cadaveria en Izegrim zitten luisteren en female fronted metal blijft super (vind ik).
     
  10. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Haha, dat nummer is best leuk inderdaad. Alles wat door Wednesday geschreven is heeft eigenlijk vreemde dingen, maar klinken ergens zo leuk zegmaar. Zeer vrolijk klnikende riffjes met ontzettend dubiueze/humoristische teksten.
     
  11. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    CC valt onder Death/Gore Metal...GoreGrind..etc. Het woord "Gore" staat voor alles waat CC het over heeft. De onderstaande quotes zullen het je wel uitleggen denk ik. En om nu te zeggen dat het een "stelletje nepgasten" zijn als ze niet "menen" wat ze zeggen en ze daarom "3 keer niks" te vinden..mja, daar zal ik dan maar niet verder op reageren... |:-

     
  12. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn gast jij begrijpt er echt niets van...........
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kent hier nou niemand Nonpoint?! :eek:

    Heb zojuist het album To The Pain nog 's geluisterd, en vergeleken met bijvoorbeeld het album Recoil valt ie toch wel een beetje tegen.
     
  14. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    St.anger was de eerste cd die ik had van hun. Enter sandman kwam ik ergens tegen op een dvd van mijn zusje, met allerlei verschillende artiesten. Ik vond het dus te vet, want ik had nog geen ervaring met metal. Toen de St.anger cd gekocht. Vond het best wel vet. Maar later kreeg ik dus heel veel cd's van mijn neef. En ik was verliefd op Kill 'em all. Een maand later heb ik pas de volgende cd aangeraakt, master of puppets, and justice fot all, ride the lightning. Ik vond het gewoon te vet. Heb tot op een paar weken terug reload, load niet eens aangeraakt alleen al omdat ik hoorde dat het bagger was. Maar toch maar even geluisterd, en vond het best wel mooi. Maar dat haalt het lang niet bij de magische meesterwerken van vroeger. Heb op het concert nog wat van het nieuwe album gehoord, klonk beter dan St.anger maar dat word even afwachten. Toch blijft het mijn favo band:cool:
     
  15. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hoop echt dat ze met het nieuwe album weer terug gaan naar de good old trash-periode :thumbs: albums als kill em all ride the lightning en master of puppets zijn gewoon legendarisch!! jammer dat ze later een andere richting zijn ingeslagen |:- persoonlijk vind ik dat load en reload niks meer met metal te maken hebben,de band doet zijn naam niet echt eer aan... en st anger is meer nu-metal :'-( ze moeten weer terug naar de old school }:]
     
  16. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch was het best knap dat ze een album op hadden genomen en nu zelfs weer op tournee zijn. Ik weet niet wie van jullie de DVD Some Kind of Monster heeft gezien over het hele gebeuren rondom het maken van st. Anger? Daarin kun je duidelijk zien dat Lars en James een aardige hekel soms aan elkaar hadden en James met zijn therapie...

    Mijn eerste CD was ook St.Anger in 2003/2004 zon beetje. Daarna kreeg ik van mijn broer toen die terug was uit canada de CD Metallic Attack; the Ultimate Metallica Tribute, zegmaar de beste nummers gezongen door andere bands of een bij elkaar geraapt zootje artiest (o.a Kiss, Mothorhead.). Daarna volgde de gebruikelijke old skool albums And Justice for All..., Black Album en Kill 'em all. toen ik die geluisterd had vond ik het wel weer genoeg geweest en kocht ik geen cd's meer van Metallica maar ging ik weer naar andere bands luisteren op dit moment luister ik veel RHCP :)
     
  17. johnablade

    johnablade get a life!

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    snap niet hoe je genoeg kan krijgen van metallica... door metallica ben ik in de metal geraakt (eerste album master of puppets). heb ze inmiddels ook al 2x live gezien _O_ echt geweldig!! voor een band die al een jaartje of 15 geen goede muziek meer maakt hebben ze toch een geweldige live act! komt miss ook omdat ze live bijna alleen het oude werk spelen.

    geen blind guardian fans trouwens?? heb net de dvd van ze gekocht, echt super!
     
  18. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zelf ben niet zo weg van Metallica. Qua muziek zijn ze veel te rustig voor mijn smaak en de vocals klinken niet zoals ik het graag hoor. Dat neemt niet weg dat ik respect voor ze heb en ze toch bewonder, aangezien ze er al zo lang zijn en een gigantisch aantal fans hebben zien te krijgen en te behouden.

    Mijn 1e ervaring met metal was in 1999. Ik was 15 en hoorde van een neef dat "The Gathering" van TestamenT gereleased was. Toen ik het album gekocht had en het eerste nummer (D.N.R) afspeelde werd ik helemaal gek. Sindsdien was ik hooked aan Thrash en rolde via TT naar Slayer, Kreator, Exodus, Sodom en Witchery. Die laatste band heeft me naar het Death Metal genre gestuurd waar ik nu al jaren in zit en waarschijnlijk niet uit zal komen. Het eerste DM album wat ik kocht was "Shadows & Dust" van Kataklysm, in 2002. Toendertijd een meesterlijk album en nog altijd een van de grote in het genre. Death Metal en al haar sub-genre's (Techical, Brutal, Gore..etc) is mijn grote favoriet en zal dat ook altijd bijven 8)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  19. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    metallica is zo goed! en ik ben het met jullie eens op load & re-load staan maar een paar nummertjes die goed zijn. kan trouwens niet wachten op de nieuwe maiden cd. reincarnation of benjamin breeg is een toplied!
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp er alles van :) voor zover ik dat wil, Josh vroeg naar meningen over CC en ik gaf de mijne.

    Heb er totaal geen problemen mee dan mensen CC luisteren maar het is niet mijn ding en als iemand naar mn mening vraagt zeg k die gewoon. Lyrics moeten aansluiten bij mijn belevingswereld.

    Ik leg ook uit hoe en waarom ik dingen vind, in tegenstelling tot jij.

    Ik vindt het niet lekker om te luisteren naar iemand dingen zingt als:

    "Sex with the dead now I must breed
    Within the stiff corpse planting my seed
    The taste of formaldehyde, smell of the rot
    Suck out the goo, feast on her crotch"

    "Tied tight to the bed
    Legs spread open
    Bruised flesh, lacerations
    Skin stained with blood
    I'm the only one you love
    I feel her heart beating
    my knife deep inside
    Her crotch is bleeding"

    Maargoed, genoeg over mijn mening regarding CC, verder over metal.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina