Het gaat er niet zozeer om dat "meningen verschillen"... Dat is geen probleem... Maar men bemoeit zich met zaken waar je feitelijk niets mee van doen hebt... Als christen zou je je feitelijk uitsluitend met je eigen groei en ontwikkeling moeten bezig houden... Jouw persoonlijke relatie met die god van jullie... Je moet je helemaal niet bemoeien met anderen en de "fouten" die je in anderen ziet of denkt te zien... Wie zegt dat je helder genoeg kunt zien om een ander daadwerkelijk te kunnen "helpen"? Misschien zit je wel helemaal verkeerd met je "mening"... Mensen zien de splinter in het oog van de ander maar bemerken de balk in hun eigen oog niet, met andere woorden: je bent over het algemeen blind voor je eigen fouten... Ik heb al eerder gezegd dat mensen, en dus ook gelovigen, over het algemeen fout(en) denken te zien in een ander, maar hoe zit je zelf eigenlijk in elkaar? Zie eerst maar eens zelf in het reine te komen met je zelf (desnoods in relatie tot die god van jullie), misschien, zelfs HEEL misschien kun je ooit in de verre toekomst nog eens iemand anders helpen... Maar vooralsnog kan daar eigenlijk geen sprake van zijn, want je weet niet wat je doet... Ik ben daar vrij stellig in...
Oordeelt niet, zegt Jezus, maar jullie hebben je oordeel over homo's en de "verandering" daarvan al klaar... Wat ik nu ga zeggen is misschien niet zo leuk, maar ik beweer dat jullie blind zijn voor de emotionele en seksuele geaardheid van homo's... Elders hier op XBW is al eerder een hele discussie gevoerd over homoseksualiteit... Daarbij kwam ook het geloof om de hoek kijken... Maar we gaan nu de zaken eens spiegelen... Stel eens dat jij als hetero in deze wereld wordt geboren en die voor 90% uit homo's bestaat... Er wordt je gezegd dat het hetero-zijn niet normaal is volgens de heersende waarden en normen... In de kerk word je voorgeleefd dat je dan wel hetero mag zijn, maar het nooit mag uitleven in je gedragingen... Je moet je hetero-zijn maar opsluiten in jezelf... Volhardt maar en slik je gevoelens maar in... Feitelijk is dit precies hetzelfde als dat jullie nu zeggen: homo's moeten maar zijn zoals ze zijn, maar liever willen we dat ze veranderen in hetero's...
En ik weet donders goed waar ik over praat... Ik ben zelf homo, en heb op het randje van de zelfmoord gestaan ooit toen ik jong was... Dat alles omdat de wereld traditioneel van mij verwachtte dat ik eigenlijk een hetero zou moeten zijn... Ik wist toen niet beter, ik heb van alles geprobeerd... Totdat ik er achter kwam dat je een emotionele of seksuele geaardheid helemaal niet kunt veranderen... Dat is zelfs door de psychologie uiteindelijk toegegeven... Er zijn nog wel een aantal idioten in de psychologie die denken dat ze er goed aan doen om mensen te begeleiden naar het hetero-zijn, maar die weten niet wat ze doen... Als ik mezelf niet had geaccepteerd zoals ik ben, homo dus, was ik onderhand al overleden... Dit klinkt allemaal heftig maar het is de keiharde waarheid... Ik zou me nog maar eens goed op het hoofd krabben of jullie wel goed bezig zijn met dat willen "veranderen" van anderen... En dat allemaal omwille van jullie "mening"? Kap daar mee! Richt je verdomme op jezelf en je eigen shit, dat is al een enorme klus... Want iedereen heeft problemen en moeilijkheden in zijn of haar leven... Kom daar maar eens mee in het reine i.p.v. je te bemoeien met de seksuele geaardheid van een ander...
Laatst bewerkt: 9 aug 2006