1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof]wat vinden jullie van god?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mega tuner, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als God alle mensen gemaakt zijn hebben, dan zou hij dus ook bewust weten dat hij iemand 'homo maakt'. Het is geen keuze die je begaat om homo te worden, je bent het, of je bent het niet. Wat the hell zou god dan moeilijk gaan doen over homo's, als hij ze ook zelf gemaakt heeft? Homo's zijn net als alle andere mensen, gewoon mensen. God zou dit moeten begrijpen, anders vind ik god een kortzichtige homofoob. :+.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    De zin staat er idd wat bot. Maar hoe verklaar je dan een politieke partij waar vrouwen geen lid van mogen zijn? Een zeer denigrerende houding tov vrouwen in het instituut kerk ?.

De text is kritisch ja en een interpetatie : Hence the :

Boven de text.

Wel vind ik de kritische toon terecht. Er worden duidelijke voorbeelden gegeven die zijn mening versterken.

Edit : Agreed met wat blanqua zegt

3. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er niet om wat de homo's voor mensen zijn. Het kan inderdaad geen kwaad voor de mensheid. En, nogmaal, wij als mensen moeten allen mensen liefhebben, dus ook homo's. En voordat ik zou durven zeggen dat God iets maar moet begrijpen moeten we Hem eerst begrijpen...

4. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    God heeft de mens geschapen, maar nu wordt het uit de mens zelf geboren, dat is nogal een verschil. Het is geen keuze als je een ziekte krijgt en daarvoor bid je ook. Nogmaals, ik weet niet als je het homo kan zien als een ziekte. Ik weet niet hoe God dan oordeeld, wie weet zijn er christelijke homo's die het homo zijn ook als zonde erkennen.

5. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een politieke partij is niet van God, dit kun je denk ik niet vergelijken. Dat zijn onze wetten. Er zijn ook geloven die zich vastklemmen aan het oude testament, dit is ook niet goed als je het nieuwe testament zou lezen. Ik weet eigenlijk niet als een vrouw hoort te preken in de kerk. Uit alles lees ik dat de mens homo's accepeert, nergens dat het in de ogen van God ook goed is.

6. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hm, wat je nu eigenlijk zegt is dat het homo zijn niet door god komt maar uit de mens zelf geboren wordt? Corrigeer me als ik het verkeerd begrijp, maar die vind ik dus echt klinkare onzin. Homo zijn, zo word je geboren of niet, en in de ogen van gelovigen dus zo door god gemaakt. Lijkt mij vreemd als je zelf de keuze maakt bij je geboorte om homo te zijn.

7. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hier ben ik het niet mee eens, maar misschien kom je op andere gedachten als je stukjes in de brieven van petrus en ook paulus gelezen hebt?
    hier staat nog eens dudielijk wat het oude testament ook al over deze kwestie zegt en lijkt me dus onbespreekbaar.
    wat betreft de homo kwestie: een homo heeft, ook al is die als homo geboren,
    altijd nog een keuze die die zelf maakt en volledig aan zichzelf ligt.
    kies je ervoor met mannen om te gaan of houd je uit respect voor God, die op dat punt zeer duidelijk is, mannen op een afstand?

Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kies ervoor om te leven, en daarin de keuzes te maken die ik wil, niet omdat iemand/een boek/een stuk papier ofzo dat voorschrijft :{ Als dat betekent dat ik mij tot mannen aangetrokken voel en daar graag iets mee doe, so be it....het leven is in mijn ogen veelste mooi om van alles maar te laten omdat iemand/een boek/een stuk papier zegt dat dat "het beste" is.

EDIT : Je begon de vorige keer over respect, ik heb je daarop aangesproken (geen reactie gekregen van je overigens, zwijgen zal in dit geval dan wel toegeven zijn ?)....en ook hieruit blijkt maar weer eens jouw zogenaamde "respect" tegenover sommige mensen, in dit geval de homoseksuelen.

Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  9. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben dus een keuze om te proberen iemand anders te worden dan ze eigenlijk zijn?

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi gezegd....hulde voor diegene die het presteert zijn hele leven te acteren :eek:

11. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar die politieke partij baseert zich wel op de bijbel en op de bijbelse waarden en normen, en aangezien volgens gelovigen dit het woord van god is 1+1=2..

@ tediz. Perfect geformuleerd

12. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Ik vind dat je een erg simpele kijk hebt op “mijn” standpunt… Je vergelijkt mijn persoonlijke visie met die van Reiki en New Age… Je vergelijkt dat vervolgens weer met glaasje draaien… Een merkwaardige conclusie… Ik heb niets, maar dan ook niets te maken met New Age noch Reiki… Ik wil er ook niets mee te maken hebben… Waar ik zéér zeker NIETS mee van doen wil hebben, is glaasje draaien… Ik begrijp niet zo goed dat je alles op een hoop gooit, je zult het wel goed bedoelen, en je ideeën daarover hebben (New Age e.d.), maar zoals ik je probeer te begrijpen, heb je de klok horen luiden, maar weet je niet waar de klepel hangt… Ik herhaal: ik spreek uitsluitend op eigen titel… Ik heb wel ooit banden gehad met het Boeddhisme, maar ook daarmee wil ik niets te maken hebben… Ik ben wie ik ben, geen heilige, geen zondaar, niets van dat alles…

Mmmm… De kerk die jij beschrijft, de groep waartoe jij behoort is zo te zien "ruimdenkend"… Althans, als ik dat zo lees... Misschien willen ze dat graag zijn... Ik kan er moeilijk over oordelen, want ik weet er niets vanaf… Ik heb jullie groepsgevoel ook niet ervaren… Dat jullie mensen willen helpen is nog daaraan toe… Maar dat binnen de muren van jullie kerk homo’s veranderen in hetero’s is volgens mij een merkwaardig verschijnsel… Maar goed, so be it… Sorry, maar het klinkt bijna wat kunstmatig en sektarisch, met alle respect… Iemand wordt geboren als homo of hetero, dus ik geloof niet in dat soort wonderbare veranderingen… Hierboven wordt gesteld dat homo of hetero zijn een kwestie zou zijn van een "keuze", ik verzeker je dat dit de grootste onzin is die er bestaat... Je seksuele gerichtheid is niet te veranderen, dat is echt flauwekul van de bovenste plank... Elke zogenaamde verandering in dat opzicht is niets meer dan schijnheiligheid... Je kunt als homo wel in je gedrag doen "alsof" je een hetero bent, maar dat is jezelf voor de gek houden... Dat betekent je hele leven acteren, precies zoals Tediz e.a. hierboven al aangeven...

Als een racist zijn standpunt herziet door jullie geloofsovertuiging aan te nemen, vind ik een heel ander verhaal… Een racist kan schadelijk zijn voor de samenleving, een homo of hetero in principe niet… Je wordt met een bepaalde emotionele geaardheid geboren, daar verandert geen kerk wat aan… Volstrekt onmogelijk... Maar ook hierbij vermeld ik dat jullie het waarschijnlijk goed bedoelen, maar wees voorzichtig…

Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  13. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hellspawn, jou mening lijkt op een lijn te staan met die van mij. Had het niet beter kunnen verworden.

14. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik heb homo's een keus zien maken om hetero te worden. Dat de kerk een sekte wordt genoemt heb ik vaker gehoort. Maar als je gelooft en je ziet die dingen gebeuren dan maakt dat toch wel indruk en veranderd je manier van denken. Als je er acteerwerk van maakt is die persoon zelf fout bezig. En misschien worden homo's bij het laatste oordeel gelijk zijn aan hetero's. Ik weet het echt niet, wel weet ik dat er in de bijbel genoeg over te lezen is.

En mensen moeten soms inderdaad hun eigen ik veranderen, net als ik.

En mensen veranderen omdat ze God vinden en zich bekeren, wij veranderen geen mensen om een veilige maatschappij te creeeren.

15. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    als ze homo zijn én geloven in God dan ziet God hen niet als homo, maar als zijn kind.
    ze zijn op deze wereld dus iemand die ze buiten de wereld niet zijn, God vraagt dus of ze het homo zijn in deze wereld al kunnen achterlaten zodat ze volledig in een nieuwe wereld met God kunnen leven.
    de kwestie acteren zoals jij het noemt is in de ogen van God dus volharding in het geloof in Hem.
    God wil hen laten zien dat ze alles voor Hem moeten willen opgeven dus ook het homo zijn hoe moeilijk dat ook is.
    @anbert, mooi gezegd en ook mijn woorden :)

16. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, mijn opmerking dat als mensen gaan acteren fout bezig zijn klopt misschien niet helemaal. Ik sluit mij aan bij jou stelling dat ze moeten volharden en dingen willen opgeven voor de Heer. Misschien dat dat kan leiden dat de persoon helemaal geen relatie aangaat omdat hij/zij niet een relatie uit liefde kan opbouwen met het andere geslacht, maar hij/zij wordt er ongetwijfelt voor beloont.

Ik ben gestopt met blowen, nu nog met roken. Heb net weer het laatste shaggie uitgedrukt en het pakje is leeg. Lijkt mij een goed moment om een poging te doen om te stoppen. Heb er een tijd geleden ook voor gebeden maar in een sjagerijnige bui toch weer een pakkie gekocht. =( Stoppen met blowen heeft mij ook veel moeite gekost maar heb er nu helemaal geen behoeft meer aan.

17. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit slaat dus nergens op in mijn beleving... Er wordt ook niet aan hetero's gevraagd of ze hun hetero-zijn in deze wereld al kunnen achterlaten zodat ze volledig in de nieuwe wereld met god kunnen leven. Ik snap niets van dit soort zogenaamde "volhardingen"... Je wordt als homo of hetero geboren, blijkbaar heeft die god van jullie de keuze gemaakt hoe iemand seksueel gericht of geaard is... Hij heeft dat gedaan, hij is immers volgens de bijbel de schepper... Een beetje raar om iemand met een bepaalde seksuele of emotionele gerichtheid op de wereld te zetten, en vervolgens te gaan verwachten dat ze tegen hun eigen gevoel in zullen gaan om "hem te dienen in volharding of zo"... Ik herhaal dat ik dit klinkklare onzin vind... 8)

18. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meningen verschillen he! :) En ik heb het al eerder gezegt. Volgens mij kunnen we niet meer zeggen dat God de mensen maakt. Hij heeft de mens geschapen maar het wordt nu uit onszelf geboren, dat is een behoorlijk verschil. Maar ik snap je wel als je zegt dat je dit onzin vind, maar dat is denk ik het verschil in denken tussen een niet christen en een wel christen die dit soort dingen ziet gebeuren en de bijbel als Het Boek leest en niet als Roman.

19. Anbert

Anbert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1+1=2, behalve als je 1 doos met 3 pakken melk en een andere doos met 4 pakken bij elkaar optelt. Wil je als resultaat de dozen of de pakken hebben... Ik zou wel eens willen weten waar ze lezen dat vrouwen niet in een politieke partij mogen zitten, misschien zijn ze nog niet aan het nieuwe testament begonnen...

20. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er niet zozeer om dat "meningen verschillen"... Dat is geen probleem... Maar men bemoeit zich met zaken waar je feitelijk niets mee van doen hebt... Als christen zou je je feitelijk uitsluitend met je eigen groei en ontwikkeling moeten bezig houden... Jouw persoonlijke relatie met die god van jullie... Je moet je helemaal niet bemoeien met anderen en de "fouten" die je in anderen ziet of denkt te zien... Wie zegt dat je helder genoeg kunt zien om een ander daadwerkelijk te kunnen "helpen"? Misschien zit je wel helemaal verkeerd met je "mening"... Mensen zien de splinter in het oog van de ander maar bemerken de balk in hun eigen oog niet, met andere woorden: je bent over het algemeen blind voor je eigen fouten... Ik heb al eerder gezegd dat mensen, en dus ook gelovigen, over het algemeen fout(en) denken te zien in een ander, maar hoe zit je zelf eigenlijk in elkaar? Zie eerst maar eens zelf in het reine te komen met je zelf (desnoods in relatie tot die god van jullie), misschien, zelfs HEEL misschien kun je ooit in de verre toekomst nog eens iemand anders helpen... Maar vooralsnog kan daar eigenlijk geen sprake van zijn, want je weet niet wat je doet... Ik ben daar vrij stellig in...

Oordeelt niet, zegt Jezus, maar jullie hebben je oordeel over homo's en de "verandering" daarvan al klaar... Wat ik nu ga zeggen is misschien niet zo leuk, maar ik beweer dat jullie blind zijn voor de emotionele en seksuele geaardheid van homo's... Elders hier op XBW is al eerder een hele discussie gevoerd over homoseksualiteit... Daarbij kwam ook het geloof om de hoek kijken... Maar we gaan nu de zaken eens spiegelen... Stel eens dat jij als hetero in deze wereld wordt geboren en die voor 90% uit homo's bestaat... Er wordt je gezegd dat het hetero-zijn niet normaal is volgens de heersende waarden en normen... In de kerk word je voorgeleefd dat je dan wel hetero mag zijn, maar het nooit mag uitleven in je gedragingen... Je moet je hetero-zijn maar opsluiten in jezelf... Volhardt maar en slik je gevoelens maar in... Feitelijk is dit precies hetzelfde als dat jullie nu zeggen: homo's moeten maar zijn zoals ze zijn, maar liever willen we dat ze veranderen in hetero's...

En ik weet donders goed waar ik over praat... Ik ben zelf homo, en heb op het randje van de zelfmoord gestaan ooit toen ik jong was... Dat alles omdat de wereld traditioneel van mij verwachtte dat ik eigenlijk een hetero zou moeten zijn... Ik wist toen niet beter, ik heb van alles geprobeerd... Totdat ik er achter kwam dat je een emotionele of seksuele geaardheid helemaal niet kunt veranderen... Dat is zelfs door de psychologie uiteindelijk toegegeven... Er zijn nog wel een aantal idioten in de psychologie die denken dat ze er goed aan doen om mensen te begeleiden naar het hetero-zijn, maar die weten niet wat ze doen... Als ik mezelf niet had geaccepteerd zoals ik ben, homo dus, was ik onderhand al overleden... Dit klinkt allemaal heftig maar het is de keiharde waarheid... Ik zou me nog maar eens goed op het hoofd krabben of jullie wel goed bezig zijn met dat willen "veranderen" van anderen... En dat allemaal omwille van jullie "mening"? Kap daar mee! Richt je verdomme op jezelf en je eigen shit, dat is al een enorme klus... Want iedereen heeft problemen en moeilijkheden in zijn of haar leven... Kom daar maar eens mee in het reine i.p.v. je te bemoeien met de seksuele geaardheid van een ander... |:-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina