[Formule 1] Seizoen 2006 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

1. JeePee

JeePee Guest

En Albers heeft zijn contract al getekend voordat Kubica z'n podium pakte. Maar zelf verwacht ik ook Spyker MF1 hoor. Dan kan het altijd meevallen :9

2. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat hij gewoon bij Spyker blijft, alleen zie ik niet in waarom dit zo'n verrassende keuze moet zijn. Dus misschien is het toch een ander team. Hij deed zondag voor de race wel erg geheimzinnig op SBS6 toen Jack Plooij hem vroeg waar die volgend jaar zal gaan rijden.

Ik denk niet dat hij naar Super Aguri zal gaan, dan kan hij volgens mij beter bij Spyker blijven. Heel misschien Honda als Button naar McLaren gaat, waardoor Albers naar Honda kan. Toyota kan eventueel ook wel, maar dan zullen ze Ralf moeten eruit moeten zetten, Trulli heeft immers net zijn contract verlengd. Overigens heeft Ralf ook al een contract voor volgend jaar. Het lijkt me eerlijk gezegd vreemd dat ze Ralf wegsturen en Trulli laten zitten, iedereen is het er wel over eens dat Ralf beter presteert dan Trulli.

Heeft Albers in het interview gezegd dat het om een racezitje gaat voor 2007? Ik hoop namelijk niet dat hij ergens als testcoureur aan de slag gaat.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Misschien heeft hij wel een testcontract getekend voor volgend jaar, maar dan dat hij in 2008 voor dat team mag racen. Zeg maar net zoiets als wat Alonso heeft gedaan met Renault.

Ik hoop iig niet dat hij op een negatieve manier gaat verassen. Die voorbeelden die NAC Breda fan al heeft gegeven, zou ik ook vrij negatief vinden.

Ach, ik heb eigenlijk totaal geen idee waar hij heen gaat. Het zal weer afwachten worden. Het klinkt misschien gek, maar ik zou McLaren de meest logische optie vinden, omdat die andere coureurs allemaal al vast liggen bij Toyota en Honda. Misschien is het daarom wel dat Hamilton niet mag racen, omdat Ron Dennis hem toch niet wil gebruiken volgend jaar.

Dit heb ik trouwens wel eens eerder zien gebeuren. Albers had een contract getekend bij Ferrari. Het jammere was toen dat de wekker daarna ging. Hopen dat dat nu niet gebeurd :+

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Misschien gaat Albers wel naar McLaren en laten ze Hamilton wel een paar jaar bij Spyker rijden.

Of dram ik nu te ver door?:+

5. JeePee

JeePee Guest

Ietjes maar :+

6. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    McLaren zit al vol!!

Alonso en Hamilton.

of Mercedes moet de boel meteen opkopen, en Ron Dennis bij het grofvuil zetten.

Heel misschien dat Hamilton volgend jaar voor een ander F1 team gaat rijden, betaald door McLaren(Mercedes) om ervaring op te doen maar dan lijkt me een beetje zielig om daarvoor in de plaats dan Albers te kiezen. Chris heeft wel ervaring, maar geen succes.

Ik denk nu toch voor bijna 100% zeker dat Albers volgend jaar naast Takuma-san in de tweede SuperAguri zit, en dan rijdt ie tenminste weer eens achter de feiten aan.

Waarom Chris daar? Want die Yamamoto bakt er ook niks van en ze hebben nou eenmaal geen competatieve Japanner om erin te zetten. Dus zoeken ze daar een (redelijk) goede coureur met een zak geld.

vergeet ook niet dat Albers helemaal geen jaar kan testen, dan valt zijn hele sponsor machine uit elkaar.
    Met testen komen die namen niet in beeld, en daar gaat het bij CA toch om. Hij zal wel moeten blijven (mee)rijden.

Chris is wel de perfecte coureur voor S.Aguri-Honda, hij kan de auto beter maken en helpen ontwikkelen, mede dankzij zijn ervaring en technische kennis. Kan het team hogerop brengen, motiveren en sponsoring van buiten Japan meenemen, hebben ze ook nog een beter budget.

En Sato kan dan snellere rondjes rijden, want daar gaat het bij dat team nou eenmaal om.
    volgens mij is dan iedereen blij!

Doornbos gaat dan in de Spyker rijden. Hup-Holland-Hup!

Ik ben benieuwd welke auto sneller zal zijn...ik denk de SuperAguri-Honda's, dus dan heeft Chris toch een erg goede keuze gemaakt, (tenminste als ie het niet erg vind achter Sato aan te rijden, want die is erg snel af en toe)

Laatst bewerkt: 12 sep 2006
  7. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat zowel Albers als Monteiro blijven bij Spyker. :)

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
  9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Vind dit soort reacties gewoon zielig van Alonso/Renault, Schumacher heeft zeker wat onsportieve dingen gedaan maar Alonso had ook een moment met Doornbos in Budapest en gaf ooit een break-test aan Coulthard dus wat mij betreft mag hij eigenlijk niet zeuren. Schumacher heeft ook al 240(?) races gereden en dan is het normaal dat je ooit eens iets stoms doet. Alonso zal dit ook nog wel een paar keer gebeuren.

De straf in Monza was idd wat hard maar hij had hem gewoon voorbij moeten laten gaan. Dat hij dan niet op tijd over start/finish komt is zijn eigen probleem, dat hadden ze maar beter uit moeten rekenen.

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Mwa, ik persoonlijk vond die straf zwaar overtrokken. Het is in een kwalificatie en de enige reden dat Alonso langzamer was dan Massa kwam doordat ie meer benzine over had, wat logisch was na die kapotte band. Als ie al opgehouden was kan je het dus nooit over seconde's hebben. Zeker niet omdat Alonso zo hard als ie kon moest rijden om zelf nog net voor het afvlaggen nog een snelle ronde in te kunnen zetten.
    Ik vind het protest van Massa en Ferrari niet vreemd, was het andersom geweest dan had Renault het ook geprobeerd, dat hoort nou eenmaal bij het politieke spelletje. Dat Alonso die straf echter kreeg slaat imo nergens op, deze situatie is totaal niet te vergelijken met b.v. het Schumacher-Monaco incident. Moet Alonso dan terwijl ie zelf in een snelle ronde zit zijn ronde maar afbreken dan? Wordt dat de manier waarop kwalificaties nu beslist gaan worden?..

Nu we het pro-Alonso gedeelte hebben gehad :). Alonso moet niet zeiken, dergelijke uitspraken zijn bijzonder sneu en zelf heeft ie, zoals eerder hier vermeld, ook niet bepaald een vlekkeloos verleden. Schumacher heeft zeker klote geintjes uitgehaald maar daar alleen mee wordt je niet 7-voudig kampioen. Laat Alonso het gewoon bewijzen op de baan en dit soort uitspraken lekker voor zich houden.

Was verder een aardige race, paar leuke acties gezien. Maar ook niet een race die me lang zal bijblijven. Reden dat deze race in de geschiedenis boeken zal komen zal toch echt alleen maar komen door de aankondiging van Schumacher en gedeeltelijk doordat we nu voor het eerst een Nederlands F1 team hebben en niet zozeer door acties op de baan.
    Sneu voor Alonso dat ie op een dergelijke manier moest uitvallen na een sterke race, maar het is wel goed voor de spanning in de WK.

11. JeePee

JeePee Guest

Pedro rijdt ook de laatste 3 races nog voor Mclaren.
    Ik heb wel sympathie voor die vent dus ik gun het hem wel :)

12. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Bron: F1-Club.be

Het zal dus wel Spyker worden. Alleen snap ik niet waarom we dan zo verbaasd moeten zijn over zijn contract en waarom het pas op 8 oktober bekend gemaakt wordt. :confused:

EDIT: Albers heeft vandaag in Formule1RaceReport gezegd dat de kans klein is dat hij volgend jaar voor Spyker rijdt, wel zegt ie dat hij volgend jaar misschien bij McLaren rijdt. (of het om race- of testcoureur gaat weet ik niet.)

Laatst bewerkt: 13 sep 2006
  13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    was hij niet aan het babbelen over hoe speciaal zijn contract zou zijn, vóór Spyker werd geintroduceerd?

14. JeePee

JeePee Guest

Hij heeft natuurlijk wel een goede band met Norbert Haugh, maar ik zie hem niet zomaar bij Mclaren als 2de coureur instappen. Het zou natuurlijk wel geweldig zijn, maar reëler is een contract als testcoureur, al vind ik dat wel erg jammer.

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het jammer vinden als hij volgend jaar niet gewoon een racezitje heeft en 2e coureur bij McLaren zit er inderdaad niet in denk ik, dan gaan ze toch eerder Hamilton uitproberen.

Ik vind het ook wel een leuke coureur en het is zeker iets wat ik 'm gun maar tegelijkertijd is het wel jammer dat ze Hamilton niet uitproberen, nu betwijfel ik ook of hij volgend jaar een zitje krijgt. Anders maakt Raikkonen gewoon even plaats voor beide. :)

16. JeePee

JeePee Guest

Misschien nieuwe kleuren voor de MF1 de volgende 3 races :)
    Rare achtervleugel vertraagt naar 2009 _O_

www.f1racing.nl

17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Beide goed nieuws. \o/ Helaas wel engine freeze voor volgend jaar. |:-

En morgen gaat Albers dus waarschijnlijk in een oranje Spyker testen. :)

18. JeePee

JeePee Guest

Zo zilver/oranje net als die Le Mans bak van Spyker. Lijkt me wel vet :)

Edit:// Ow, en had ik even gelijk :D

Nu lijkt hij niet meer zoveel op de Mclaren.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2006
  19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ziet er wel mooi uit, maar ik hoop niet dat Spyker dezelfde kant opgaat als Super Aguri. SA wordt namelijk door niemand serieus genomen en wordt gezien als opvangcentrum voor de Japanners die niet goed genoeg zijn. Ik hoop niet dat Spijker zich al té Nederlands wil gaan profileren en dus ook met allemaal Nederlanders gaat rijden, want dan komt het niet goed.

Ik vind dit eigenlijk al ver gaan, maar goed het kan nog wel. Maar Ferrari, McLaren en Renault hebben hun wagens toch ook niet in de Italiaanse, Britse of Franse kleuren laten spuiten.

Laatst bewerkt: 19 sep 2006
  20. JeePee

JeePee Guest

Nee, maar die zijn de kleuren van Spyker. Kijk maar naar de Le Mans auto's van hun. Die zijn ook oranje/zilver. Ferrari is rood omdat hun auto's ook vrijwel altijd rood zijn. Mclaren is zilver omdat dat een echte mercedes kleur is, en Renault heeft niet echt een kleur. Mocht bijvoorbeeld Lamborghini in de F1 komen, dan zal die auto wel geel worden.

Deel Deze Pagina